Fantasy na malířském plátně: Keith Parkinson
V říjnu uběhlo již sedm let od smrti jednoho z nejdůležitějších výtvarníků, kteří kdy formovali tvář herního průmyslu, speciálně her na hrdiny (RPG). Keith Parkinson podlehl leukémii po šestnácti měsících boje už ve 47 letech. Jako vzpomínku tehdy připravily Sony Online Entertainment a Sigil Games Online výstavu, která proběhla v pěti velkých městech Spojených států. Teprve na ní bylo možné vidět originální návrhy k obrázkům, které tak dobře znají tisíce hráčů. V 80. a 90. letech totiž Parkinson patřil ke skupině výtvarníků, kterým se říkalo Fab Four. Spolu s Jeffem Easleym, Larrym Elmorem a Clydem Caldwellem tvořili tým, který ve společnosti TSR položil několik milníků ve výtvarném pojetí her. Inspiraci z nich čerpají profesionální, komerční i nekomerční malíři dodnes.
I když jeho vášeň pro kreslení ve dvanácti letech vystřídala vášeň pro bubnování v rockové kapele, nakonec přeci jen uvážil, že živit se hudbou nebude to nejlepší. Vystudoval tedy Kendellovu školu umění a designu. Zásadní vliv na tvorbu jeho stylu měli Frank Frazetta a Roger Dean. Zatímco Frazetta se soustředil na realistické ztvárnění postav, Deanovy úžasné snové krajiny přinášejí úplně jiný přístup k fantastické tématice. Parkinson dokázal spojit obojí.
Nejznámější značkou firmy TSR je desková hra Dungeons & Dragons. Parkinsona k ní přitáhl kolega z prvního zaměstnání u Advertising Posters. Světu D&D sice propadl, ale nelíbil se mu použitý design. Sám se proto přihlásil TSR s návrhem spolupráce. Nakonec se podepsal nejen pod první a druhé vydání Advanced D&D, ale pracoval i na dalších zakázkách, což zahrnovalo kromě obrázků přímo do her i obálky knih a časopisů, kalendáře a další propagační materiály. Parkinsonovo jméno je sice spojeno hlavně s hrami, nelze však opomíjet ani jeho další tvorbu, která občas zamířila i do vod SF. Navrhl stovky obálek, třeba pro svého kamaráda Terryho Goodkinda, které se objevily i na českých vydáních jeho románů. Goodkind zase na oplátku napsal předmluvu ke dvěma souborným knihám o Parkinsonově výtvarném díle. Dosud vyšly čtyři: Knightsbridge: The Art of Keith Parkinson (1997), Spellbound: The Keith Parkinson Sketchbook (1998), Kingsgate: The Art of Keith Parkinson (2004) a Artbook by Keith Parkinson (2010).
V roce 1995 vytvořil první vlastní projekt v rámci herního průmyslu, karetní hru Guardians. Ale na přelomu tisíciletí jeho kariéra nabrala definitivně jiný směr. Začal se soustředit na vývoj počítačových RPG her. Spolupracoval například na Diablu I a II, ale nejznámějšími se staly jeho návrhy pro EverQuest. Nejen, že v době vydání, v roce 1999, byla oceněna jako hra roku, ale Parkinsonovo vizuální pojetí ji na trhu výrazně charakterizovalo. Pracoval na základní hře, navíc dělal obaly i pro následující tři rozšíření. Na všech se objevuje ženská elfí hrdinka Firiona Vie, která je v obecném smyslu tváří EverQuestu.
V roce 2002 spolu s několika kolegy založil v San Diegu společnost Sigil Games Online, kde pracoval na pozici art directora. Připravoval zde také svoji poslední hru nazvanou Vanguard: Saga of Heroes. Bohužel už tušil, že se jejího vydání nedožije. Stihl sice množství skic a kreseb, ale hlavní rozsáhlá malba, která měla zdobit obal, hotová nebyla. Přál si, aby ji dokončil Donato Giancola. Tento malíř, o němž jsme hovořili v minulém díle seriálu, roky obdivoval Parkinsona a zavázal se sám sobě, že odvede co nejlepší práci. Dílo pojal jako poctu svému velkému vzoru. Proto zachoval v levé části Parkinsonův styl, který se postupně s přechodem doprava mění v Giancolův rukopis. A jedné z postav ve skupině hrdinů vtiskl Parkinsonovu podobu. Zůstane tak navždy zachycen symbolicky obklopený partou přátel, jak vyhlíží vpřed, k dalšímu dobrodružství.
Po rozkliku se spolupráce Parkinsona a Giancoly zvětší…
1 130 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora