Fantazie ve třetím rozměru: Steve Wang
Talent Steva Wanga objevila veřejnost v době, kdy pod vedením Stana Winstona vytvořil design jedné z ikonických postav science fiction – Predátora. Později se jeho jméno objevilo v titulcích více než stovky snímků a televizních seriálů a mimo jiné je autorem Abeho Sapiena z Hellboye nebo vlkodlaků a upírů z Underworldu. Wangova filmová dráha začala v roce 1975, kdy se přestěhoval s rodiči z Taiwanu do Spojených států. Schylovalo se právě k Halloweenu a on objevil zvláštní obchod naplněný tematickými hračkami a kostýmy, ale především se tu prodávaly latexové masky. Začal je sbírat a rozhodl se přijít na to, jak se vlastně dělají, a tak hltal odborné časopisy a knihy o divadelním maskérství.
Když mu bylo čtrnáct, vlastnil už docela rozsáhlou sbírku a z domácí garáže se stalo Wangovo první studio. Ne všichni však sdíleli jeho nadšení. Jak je obecně známo, očekávání čínských rodičů a nároky na kariéru jejich potomků jsou mnohem vyšší, než je standardem v evropských či amerických rodinách. Wangova matka se rozhodla použít všechny páky, aby její syn dostal rozum, a tak byl povolán starší rodinný přítel, který měl mladému Wangovi domluvit. Ovšem v momentě, kdy uviděl výsledky jeho samostudia, ho napadlo jediné – že by měl svoje výtvory ukázat na specializovaném SF conu. Místo přesvědčování tak získal Wang spolupracovníka, kterého později jeho matka načapala, jak mu pomáhá v improvizované dílně. Jejich snažení mělo takový dopad, že hned první profesionální práci získal Wang rovnou u legendárního Stana Winstona, a to na filmu Invaders from Mars. Ze začátku fungoval spíš jako pomocník, který pobíhal kolem a zařizoval, co kdo potřeboval, dokud mu nesvěřili natírání první masky. Ovšem postup směrem vzhůru si u Winstona nezasloužil jen tak někdo. Když se chystal snímek The Monster Squad (česky Záhrobní komando), přišel Wang s návrhem na kostým Gillmana, který mu Winston odmítl. Musel se nejdřív s podobným nápadem probojovat v soutěži o nejlepší halloweenský kostým na první místo, než mu tuto postavu nakonec svěřil.
Dlouhé roky v roli specialisty na filmové efekty ale prostřídal také s neméně zajímavou kariérou režiséra. Převedl na plátno japonské klasiky Guyver, sérii Kamen Rider: Dragon Knight (s bratrem Michaelem) a v roce 1997 pozitivně hodnocený Drive (česky Šílená jízda) s hvězdou bojových umění Markem Decascosem. Přitom prvním snímkem, který kdy natočil, bylo video dělané po ukončení střední školy na koleni o víkendech s názvem The Kung Fu Rascals Monster Beach Party. Na začátku devadesátých let, kdy byl unavený prací trikaře, nápad přepracoval jako Kungu Fu Rascals. Znovu natáčel ve volných dnech, a protože chtěl akci pojmout uvolněně a odpočinkově, tak do filmu obsadil sebe a svoje kolegy. Jedním z angažovaných amatérských herců byl i známý designér a tvůrce filmových speciálních efektů Eddie Yang, se kterým se dál vídal a s nímž se v roce 2013 spojil do Alliance Studio. Nabízejí širokou škálu služeb pro zábavní průmysl i reklamu a posledním filmem na jejich kontě, který úspěšně dokončili, je Outpost 37 (tento dokumentárně pojatý snímek o invazi mimozemšťanů však Českou republiku naprosto minul).
Zatím se stále drží klasického řemesla, vyhýbají se vlně moderních počítačových trikových technologií a nese jim to ovoce. Paradoxně je čím dál víc vyhledávají společnosti zaměřené na tvorbu počítačových her s tím, že chtějí sochy a makety svých hrdinů v životní velikosti pro reprezentativní účely. Tímto způsobem zpracovali a představili zásadní postavy pro League of Legends, Diablo a World of Warcraft. Jen pro samotnou firmu Blizzard Entertainment pracuje Wang už deset let. Za tu dobu vytvořil například sochu Kerrigan ze série Starcraft, která nyní stojí před budovou společnosti ve Versailles, posledním příspěvkem v této dlouhodobé spolupráci byla socha Grommashe Hellscreama pro BlizzCon 2014, který se konal v listopadu letošního roku.
1 107 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora
borec