Ocenění

Jak to bude s novým Falloutem?

Autor | Aktuality | Čtvrtek 22 září 2011 7.00

Fallout je v herním světě natolik silná značka, že uvedení každého nového dílu na trh je potenciálním trhákem a zároveň velkým závazkem vůči hráčům. Zatímco poslední Fallout: New Vegas vyšel z dílny Obsidian Entertainment, vývoj dalšího dílu opět probíhá v Bethesda Game Studios, v rámci stejného vývojářského týmu, který pracoval na Fallout 3. A aby toho nebylo málo, původní tvůrci hry, studio Interplay má licenci na Fallout MMORPG a v současné době by na ní mělo pracovat, i s lidmi ze zakladatelského týmu jako je třeba Chris Taylor, hlavní designer prvního Falloutu a člověk, který vytvořil velkou část herního světa nebo systém rozvoje postav SPECIAL. Ale než ztratíme po prvním odstavci všechny čtenáře, kteří hru neznají, tím, že na ně vychrlíme chaotickou směs názvů, představíme trochu svět, v němž se vše odehrává.

Stručně řečeno jde o postkatastrofické sci-fi v alternativní historii. V 50. letech studené války došlo k atomovým útokům a všichni, kdo mohli, se přesunuli do vybudovaných krytů. 200 let po těchto událostech jsou Spojené státy opět částečně obyvatelné a už nějakou dobu probíhají boje mezi jednotlivými zájmovými skupinami, z nichž každá má vlastní názor na zavedení nového řádu společnosti a jeho podobu. Jak to v čase chaosu bývá, nejlepší je spolehnout se sám na sebe. A tak se hráč vydává s neradostnými vyhlídkami na cestu, kterou mu kříží mutanti, ghúlové, divoká zvěř a v neposlední řadě svérázné gangy a frakce ovládající jednotlivá území.

Fanoušci vědí, proč tuto hru milují. Málokteré se podaří stát se ikonickou hláškami, vizuálním pojetím, unikátním rozvojem postav nebo hudebním pozadím. Svět se zastavil v 50. letech, uchoval si jeho prvky, aby je pak modifikoval tváří v tvář katastrofické realitě. Je to ironický úšklebek a zároveň nostalgický povzdech nad poválečnými lety, na které se ještě i dnes v Americe pohlíží jako na „zlaté časy“. Inspirace je posbírána z dobových komiksů a sci-fi příběhů, místy se zableskne třeba reminiscence na Šíleného Maxe. Se třetí částí přišla naprostá volnost v prostoru a omezila se i nutnost sledovat hlavní dějovou linii. Hráč se může vykašlat na krvavé souboje a věnovat se převážně příběhu a konverzacím se svižně a nápaditě napsanými postavami. Může se stát nadějí budoucnosti a oslepovat nepřítele světlem vyššího dobra. Může být padouchem s koltem proklatě nízko. Může být lovcem pokladů, skalpů nebo odměn, vykroutit se ze všech politických šarvátek, zodpovědnost hodit za záda a jen se tak potulovat z místa na místo.

A jak to tedy aktuálně vypadá s pokračováním Fallout 4? Zatímco se na internetu objevují falešné trailery od zručných nedočkavců, informací o vývoji projektu je poskrovnu. To vlastně platí i o MMO verzi. Co je však známé, mezi Bethesdou a Interplay, které zřejmě vstalo z popela a jehož tým by se chtěl pustit i do dalších projektů, došlo ke sporům. Bethesda jakou současný majitel licence na značku Fallout uzavřel s Interplay při odkoupení dohodu, že původní výrobce bude mít práva na vývoj onlinové verze. K této výjimce se váže řada specifických požadavků, které podle Bethesdy nebyly dodrženy a v roce 2009 začal soudní spor, který se rozrůstá o další vzájemná obvinění a trvá doposud. Nicméně obě firmy si stojí pevně za svým a dál pracují na obou falloutích projektech (oba mají dokonce i předpokládané datum spuštění rok 2012, což jde samozřejmě proti finančním zájmům obou stran). A tak zatímco právníci vydělávají na neochotě k dohodě, fanouškům nezbývá, než držet palce, aby se alespoň jeden projekt dotáhl do konce. Protože, co když ten mayský konec světa nenastane a veškerý trénink z předchozích dílů přijde vniveč?

1 106 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 2 »

  1. Komentáře by oldrich.dlouhy — 22.9.2011 @ 9.59

    Jen pro upřesnění, již v prvním videu je jasně řečeno že k válce došlo v roce 2077. Rozhodně se tedy nejedná o alternativní historii (alespoň zatím) a podobnost s 50. lety je „čistě náhodná“

  2. Komentáře by Lamahe — 22.9.2011 @ 13.20

    To napokon píše aj sám autor článku: „V 50. letech studené války došlo k atomovým útokům a všichni, kdo mohli, se přesunuli do vybudovaných krytů. 200 let po těchto událostech…“. Takže je to jasné – alternatívna budúcnosť. A možno nie až tak alternatívna, len ten časový zámok môže byť v inej dobe 😉

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.