Nový hrdina z ostravských ulic (recenze)

Autor Erik Slivka | Aktuality | Pátek 4 Srpen 2017 18.35

Fantastika nabízí nepřeberné množství žánrů a subžánrů, výběr je tedy opravdu široký a jak léta plynou, na výsluní se vyhřívá ten či onen. I český čtenář s lehkým odstupem podléhá soudobým trendům a vlivům. Přesto má už delší dobu v oblibě příběhy plné násilí, krve a ničení nelidských potvor, okořeněné černým a cynickým humorem, to vše pod taktovkou neohroženého a nezničitelného hrdiny, jemuž není nic svaté. Nemluvě o hláškách majících tendence zlidovět. Alex Drescher je pseudonym autora, jenž se rozhodl přispět svou troškou do pomyslného literárního mlýnku na maso. Výsledkem je jeho už šestá kniha Lovcův odkaz z nově zahájeného cyklu Světla v temnotách, jenž se dějově řadí do známého světa Prolnutí. Objeví se zde i staří známí jako kupříkladu Richard Svátek, jenž zde má vedlejší, zato však důležitou roli…

Monster Hunter

Lovcův odkaz je zábavná čtyřsetstránková směs akční urban fantasy a splatteru, ve které je zobrazena nepříliš ideální budoucnost. Evropa má za sebou různé hospodářské a politické krize a lokální válečné konflikty. Území dělící Evropskou unii a Ruskoasijskou federaci je neobyvatelnou, válkou postiženou Zónou. Vedle naší reality existuje ještě svět Prolnutí – místo plné magie a mytologických bytostí, z nichž některé jsou krajně nebezpečné. Naštěstí jsou zde i Lovci bojující s temnotou a zlem. Úmrtím jednoho z nich začíná příběh obyčejného mladíka nemajícího před sebou zrovna zářnou budoucnost.

Než se však náš hrdina Prokop Koutný naděje, už bojuje o holý život s něčím, co vyhřezlo z těch nejstrašidelnějších historek. Postupně zjišťuje, čím se živil jeho mrtvý otec, a nezbývá mu nic jiného než kráčet v jeho šlépějích. Musí odhalit vraha, odolávat krvelačným útokům a skrývat se před vládními orgány v podobě Agentury využívající nejnovějších technologií. Ovšem v první řadě musí zjistit proč a kvůli čemu po něm všichni jdou. Jde o tajemství, které z nepřátel činí spojence a ze spojenců nepřátele. O tajemství spojené s bájnou Lemurií a ve hře jsou mocné artefakty schopné vychýlit rovnováhu mezi oběma světy.

Kniha však nepřináší pouze Prokopův příběh, jsou zde i souběžné epizody doplňující hlavní linii, ve kterých čtenář dostává možnost poznat širokou škálu postav a s mnohými z nich se díky autorovu nekompromisnímu stylu i hodně rychle rozloučit. Děj se díky tomu stává mnohovrstvým a věrohodnějším. Úvodní část románu však přesto působí poněkud těžkopádně, ovšem poté co je zhruba v polovině odhalen arcipadouch tahající za nitky, vše najednou dostane spád. Ostré čepele těžknou pod přívaly krve, hlavně střelných zbraní jsou rozžhaveny do běla a spolu s akcí a napětím přijde na řadu i humor.

Pokud románu něco chybí, pak „velké finále“, které by úvodní knihu cyklu okázale završilo a navnadilo na pokračování. Na to si budeme muset zřejmě počkat, snad už v příštím svazku, jenž by se měl objevit už na podzim. Přesto jde o zábavnou knihu, kterou by si milovníci české akční školy neměli nechat ujít. A jako patriot města Ostravy přidávám navíc pomyslnou hvězdičku za ideálně zvolenou lokaci. Lepší místo pro zrození nového Lovce prostě neexistuje!

Alex Drescher: Lovcův odkaz

brožovaná, obálka Andrew Dobell, 416 stran, 349 Kč