Co se skrývá uvnitř Stacyiny vaginy? (recenze)

Autor | Aktuality | Pátek 1 Červen 2018 16.25

Literární útvar zvaný bizarro fiction se nese ve znamení spojení hororu a erotiky a neváhá mnohdy zacházet až do grotesknosti. U nás jsme se s ním dosud takřka nesetkali, což se odhodlalo změnit nedávno vzniklé nakladatelství Carcosa založené překladatelem Milanem Žáčkem. Románem Strašidelná vagina se nám představuje americký spisovatel Carlton Melick III., jeden z nejznámějších představitelů tohoto fantastického subžánru. Přestože provokativní název a záměrně kýčovitá obálka zobrazující nahatou anime dívčinu vzbudí u většiny čtenářů snad jen zdvižené obočí a nechápavý výraz, jedná se o titul, jenž si zvýšenou pozornost zaslouží a má bezesporu co nabídnout…

Strasidelna-vagina

Strašidelná vagina je soubor tří povídek, z nichž ta titulní je kupodivu nejslabší. Její hlavní postavou je Steve, jenž by pro svou přítelkyni Stacy udělal cokoli. A slovo „cokoli“ je v tomto případě třeba náležitě ocenit, nejde totiž o žádné prkotiny. Jako by nestačilo, že se z dívčina klína ozývají děsivé zvuky včetně šeptání, při jedné noci plné vášní se z jejího lůna vyloupne kostlivec, který přirozeně nemá zrovna mírumilovné úmysly. A to už, považte, není žádná legrace. Jelikož se nacházíme v bizarru a Stacyina strašidelná vagina má očividně magické schopnosti popírající fyzikální zákony, rozhodne se mladý pár na jejím podrobnějším průzkumu. Před Stevem tedy stojí výzva zjistit, jaký svět se před ním mezi jejími stehny otevírá. Zhruba do poloviny je příběh bizarním hororem, poté co se hlavní hrdina ponoří do tajemného světa Stacyiny vaginy, se však mění spíše na temnou fantasy plnou překvapivých nápadů. Na závěr potěší pointa, se kterou se v současné povídkové tvorbě setkáváme čím dál vzácněji.

Druhý příběh nesoucí název Porno v srpnu je perlou sborníku. Parta pornoherců kývne na nabídku natáčet nepřístupné filmy přímo na hladině oceánu. Každý je ze vzpomínky na „scénář“ nadšený, ale jako zázrakem si nikdo nedokáže vzpomenout na detaily, přesto nepochybují, že je čeká natáčení jejich životního díla. Tento pocit zmizí se zjištěním, že šlapou vodu a pevnina ani loď není na dohled.  Herci se navzájem udržují naživu, přesto čtenář nemusí na první oběti dlouho čekat. A co může být děsivějšího, než když zjistíte, že se mrtvá těla nechovají zrovna dle známých pravidel. Závěr je přirozeně ulítlý až na půdu, přesto svým způsobem znepokojivý a především originální. Posledním příběhem jsou Fantastické orgie, které doslova překypují autorovou fantazií. Melick v nich vytvořil svět, v němž se z pohlavních chorob, ať už mutací či genetickou úpravou, stalo vyhledávané zboží. Nakažením může člověk získat speciální schopnosti, za které by se nemusel stydět kdejaký superhrdina. Jak už to tak ale bývá, není všechno zlato, co se třpytí, a ne všechno bývá tak úžasné, jak by si kdekdo přál. Hrdina povídky se tak vydává na swingers party v naději, že si sežene nějakou pořádně fajnovou chorobu, která by doslova přehlušila jeho aktuální nemoc známou jako „Mluvící klacek“.

Na rovinu. Strašidelná vagina není četbou pro každého. I tak by ale neměla chybět v knihovně milovníků hororu, protože i přes svou nespornou bizarnost nabízí mrazivé chvilky děsu, kvůli nimž uznáte autorovy kvality. Knihu lze doporučit zejména čtenářům, co se nezardí při každé vulgaritě a dokážou ocenit autorovu bezbřehou fantazii. Dost možná se brzy přidáte k těm, co budou v edičním plánu Carcosy vyhlížet další Melickovy kousky s podobně peprnými názvy jako Anální kolík s jezulátkem nebo Menstruující nákupák.

Carlton Melick III: Strašidelná vagina

brožovaná, překlad Milan Žáček, 192 stran, 229 Kč

Carcosa-logo