Válečné kladivo a balíček karet (recenze)
Warhammer je mezinárodně oblíbený, dnes už legendární svět prolínající se do mnoha odvětví komerční zábavy. Sluší se tak hned ze začátku upozornit, že se tentokrát nebudeme věnovat samotné RPG hře ani nové knize, filmu, komiksu či snad počítačové nebo deskové hře, ale karetní jednohubce vydané s názvem Warhammer Quest. Určena je pro jednoho až čtyři dobrodruhy, kteří se ujmou role válečníků sestupujících do temného a děsivého podzemí, aby tam prokázali svou odvahu a pokusili se přežít útoky krvelačných hord děsivých monster. Jednotliví hrdinové jsou, jako v každém správném warhammerovském dobrodružství, značně rozdílní, a tak se v partě může vyskytnout elf, trpaslík, čaroděj a samozřejmě i barbar…
Warhammer Quest: Dobrodružná karetní hra představuje zajímavý koncept známý například z deskovky Arkham Horror či z The Lord of the Rings: The Card Game. Hráči musí pro dosažení vítězství spojit své síly, což znamená, že hrají v kooperaci proti hře samotné. Ve chvíli, kdy se kdokoli snaží osamostatnit či snad kdokoli z nich byť jen chvíli nedává pozor, dochází lehce k úmrtí celé skupiny. Tento herní princip s sebou přináší i možnost hry jednoho hráče ovládajícího dvě různé postavy. O mnoho zábavnější je však hra v plném počtu hráčů, v opačném případě je více než důležité přemýšlet nad složením družiny, aby vznikla vyvážená směs a s ní přišla i větší šance na výhru. Jednotlivé postavy jsou totiž přirozeně rozdílné nejen svým zevnějškem, ale i svými vlastnostmi. Každá z nich má navíc vlastní karty určené k přípravě akcí.
Systém hry, ač se po prvním přečtení pravidel zdá být složitý, je ve výsledku naprosto jednoduchý a podobnost s výše zmíněným karetním Pánem prstenů odpadá hned ze začátku, přestože i zde najdeme obdobné žetony postupu, jež se kladou na kartu lokace. Ze všeho nejdříve si hráči vyberou scénář, v němž je určeno vše potřebné – počet a druh nestvůr, kartičky s akcemi a vybavením atp. Chybět samozřejmě nesmí ani RPG prvky, jež dovolují vylepšovat jednotlivé schopnosti hrdinů, a své místo tu má i sada speciálních kostek ovlivňujících jednotlivá kola hry.
Příjemným překvapením jsou nepřátelé, jichž sice není mnoho, ale hra s nimi dokáže výborně pracovat a se stejným mistrovstvím je i kombinovat tak, aby hrdinům skutečně šlo o život. A právě v těchto chvílích se družina bez spolupráce neobejde a ke slovu se dostane i její prozíravé sestavení. Ze tří nepřátel je vždy jeden elitní, jenž má o něco lepší statistiky a jde tedy hůře zabít. Pokud však zvolíte správnou strategii, není problém se prosekat téměř čímkoli, k čemuž napomáhá rovněž schopnost Pomoci, díky které může táhnoucí hráč přidat žetony úspěchu na karty spolubojovníků a tím zvýšit jejich šance v boji. Aby ale hra nebyla zase tak jednoduchá, nejde v ní jen o pouhý boj, ale také o průzkum lokací, které, stejně jako nepřátelé, často skrývají nepěkná překvapení.
Vše je zpracováno skutečně líbivě a patřičně kvalitně. Jednotlivé kartičky jsou přehledné, vytištěné na tuhém papíru, jenž vydrží i dlouhodobé hraní. Překlad není nejhorší, přestože se v několika málo případech stane, že je stejná věc na různých místech pojmenována rozdílně. Jde však o drobný nedostatek, který nemá na výsledný dojem žádný vliv. Žetony jsou vyrobeny z pevného kartonu a podobně jako hrací kostky snesou i horší zacházení, což jsem několikrát otestoval jejich přenášením v kapse. Nic vám tedy nebrání využít ke hře volných chvil na cestách.
Karetní Warhammer Quest je příjemné překvapení, které bezpečně zabaví a přitom nezabere mnoho času, což oceníte u mnoha různých příležitostí. V podstatě se jedná o deskovou hru, ovšem bez neskladného herního plánu, který nahrazují lokace a vše potřebné na kartách. Jednotlivé součásti se pohodlně vejdou do o něco větší kapsy, a tak není problém užít si hru téměř kdekoli. Obrovskou výhodu představuje rovněž variabilita. Časem se jednotlivé scénáře sice opakují, hra přesto vydrží dostatečně dlouho, aby prověřila všechny fantasy nadšence, kteří se nebojí návštěvy temného a nelítostného podzemí, v němž na každého čekají jen dvě možnosti – smrt či sláva.
Warhammer Quest
Dobrodružná karetní hra
design: Justin Kemppainen, Brady Sadler a Adam Sadler
pro jednoho až čtyři hráče od 14 let s dobou hraní do jedné hodiny
1 354 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora