Ocenění

Daidalos 2014 – kdo se probojoval do finále?

Autor | Literární soutěž DAIDALOS | Neděle 9 Listopad 2014 10.15

Vyhlášení výsledků letošního ročníku literární soutěže Daidalos časopisu XB-1 se blíží, jako už tradičně se odehraje během sobotního programu brněnského Fénixconu, a to 6. prosince 2014. Stejně jako v loňském roce vám s předstihem nabízíme finálový výběr, z něhož vzejde celkový vítěz. Do finále se probojovalo 23 povídek či spíše novelet a novel, což byl hlavní znak letošního ročníku, kdy došlo k průměrnému nárůstu normostran. Těšit se tak můžete na rozsáhlejší a dějovější příběhy, ačkoli kvalita jednotlivých prací byla vyrovnaná a názory jednotlivých porotců se tak poměrně dost lišily. V následujících dnech bychom vám některé názory ještě v rámci tohoto článku rádi nabídli…

Porotci literární soutěže Daidalos jsou Jaroslav Jiran, Vlado Ríša, Tadeáš Pelech a Martin Šust.

Finální výběr soutěže:

Alfred Barsch: Prach a stín

Viktor Bocan: Demokracie

Gabriela Bodnárová: Mragnanovo rozhodnutie

Božena Čechalová: Vypůjčený čas

Božena Čechalová: Počítání rukou

Jana Dvořáčková: Dvanáctá strážkyně

Miroslav Hokeš: Život, smrt a plachty

Lukáš Hrdlička: První kategorie

Lukáš Hrdlička: Manuru

Zuzana Komprdová: Stopy v písku

Viktoria Laurent-Skrabalova: V rodine

Ivan Mls: Hračičkové

Ivan Mls: Sundejte ho z oblohy

Václava Molcarová: Pekelná práce

Václava Molcarová: Najít Matyáše

Pavel Obluk: Děravá planeta

Kristýna Obrdlíková: Xueshan

Milan Pohl: Optimalizátor

Eva Skálová: Obnova

David Šenk: Stíny nad Prahou

David Šenk: Běžec

Dalibor Vácha: Jizvák Jim

Vladimír Zábrodský: Skrz plot do vysokých trav 

2 085 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 55 »

  1. Comment by kopapaka — 9.11.2014 @ 10.37

    Gratulace všem.
    Ani nevíte, jak mě štve, že jsem se víc nesnažil, abych to alespoň zkusil…
    Budu se těšit: na vítěze, čtení a třeba (jestli se k tomu nakonec dokopu) i na příště. 
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  2. Comment by Ronkar — 9.11.2014 @ 11.01

    Gratulace postupujícím :)

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 8 Thumb down 0

  3. Comment by Ronkar — 10.11.2014 @ 10.25

    Je tady nějak mrtvo, kde jsou komenty šťastlivců? :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Comment by idle — 10.11.2014 @ 10.36

    Jupí!

    Spokojen? :)

    Samozřejmě mám radost. A koukám, že jdu proti trendu, když jsem proti údajné přesile „novelet a novel“ nasadila třístránkovku.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  5. Comment by hseiner — 10.11.2014 @ 10.59

    @idle: tři stránky jsou ještě pořád hodně. Já nasadil 0 stránek a nepostoupil. Chtělo to něco delšího. Určitě. Prostě trend je takovej.
     
    Jinak gratulace všem.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 7 Thumb down 0

  6. Comment by Ronkar — 10.11.2014 @ 12.50

    hseiner: Tak to jsme dopadli stejně :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. Comment by standa.e — 10.11.2014 @ 14.59

    Třístránkovku? Jako tři NORMOSTRANY? Vzpomínám, že kdysi byla spodní hranice čtyři.
    Každopádně gratulace postupujícím. Čím více bude těch výjimek, tím lépe pro ostatní autory, kteří svou povídku nabídli MIMO Daidala. Aspoň se na ně také dostane.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Comment by idle — 10.11.2014 @ 15.10

    Ano prosím. Počítám, že v tisku to vyjde tak akorát na jednu. Nevím, jak to bylo dřív, ale teď naštěstí spodní hranice stanovená není. Předpokládám, že většina autorů bojuje spíš s opačným extrémem. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Comment by Jana Dvořáčková — 10.11.2014 @ 17.02

    Také jsem ráda, že to vyšlo/vyjde :). Vlastně se dost divím, že v tom seznamu jsem.
    Moje povídka byla delší, ale vznikla na základě příspěvku do úvodníkové soutěže z minulého roku. Příspěveček byl trochu temnější. Řekla jsem si, proč se nepokusit o sci-fi kořeněné černým humorem. Vypadalo to jako dobrý nápad. Jenomže… z toho sešlo a vznikla „Strážkyně,“ která v sobě tedy moc humoru nemá.
    Nojo, jenomže jsem se nezastavila. Už x let mám rozepsané něco, co už je rozsahově někde daleko. Zasekla jsem se a hafo let s tím nemohla hnout. Tedy ne, že bych na základě soutěžní povídky pohnula s románem. Zvrhle jsem začala psát další dlouhou věc, přičemž se obě mé dlouhé věci časem propijí a bude z toho pěknej chaos :). A za to může prťavej, titěrnej úvodníček.
    Do toho zažívám něco, co by se mohlo jmenovat „Počátek konce pracovního poměru.“ Morbidní je, že mě to ve světle množství času, který bych pak měla na psaní zase až tak nemrzí. Říkám si delší dobu, že bych raději rozvíjela představivost (a psala), než možnou duševní chorobu z věčného remcání konkrétních lidí. Bývám hodně dlouho ticho. Dělám, co se po mě chce. Jsem pokorná, většinou slušná, i když… Ale pak nějak vždycky vybuchne supernova a nejde dělat nic, než sledovat zkázu -:))) (a to nešlo o problém se zaměstnavatelem, ale s jeho smečkou). Kupodivu i tohle mě inspirovalo a dávám dohromady příběh (nic o mě, prostě pokus o sf).
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  10. Comment by squire — 10.11.2014 @ 20.29

    Též gratuluju vší té smečce okolo mě:) Jenom mi je trochu líto, že tam letos není Hanuš… 

    Jinak netuším, odkdy začíná noveleta, ale moje kousky mají 13 a 19 normostran a řadím je spíše mezi svoje kratší práce…

    A taky se docela divím, že jsem se tam vůbec dostala… po třech letech zasílání žánru takovéhotoho oldschoolového scifíčka jsem si trochu zaexperimentovala s horrorem a psychologickým fantasknem… snad mě za to v časopise neukoušete:-) 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  11. Comment by standa.e — 10.11.2014 @ 20.53

    Tak Hanuš teď chytá pulce do sklenice. ;-) Jo, také mne to mrzí. Hanuš mě baví. Ale věřím, že pobaví i jiní ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Comment by p.urban — 10.11.2014 @ 22.35

    idle: Tři stránky, to je tak akorát. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  13. Comment by hseiner — 11.11.2014 @ 15.02

    @standa: Nechytám, vynechávám letošní CKČ stejně jako Daidala, ambice dát zlatý pulcový hattrick by byly, chuť do psaní není. 
    @squire: já mám na čtení právě kousky mezi 10 a 20 NS nejradši. Jo a díky.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Comment by standa.e — 11.11.2014 @ 18.16

    Hanuš: Tak já ti vymyslím nějakou skvělou zápletku, jo? To neodoláš :-D Takhle to totiž u těch mladých a nadějných autorů začíná. A pak najednou koukaj a už osm let nic nevydali! ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Comment by thyary — 13.11.2014 @ 18.31

    Gratulace všem, tak jsme zase o rok starší, už se těším, až si počtu :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. Comment by JN_ — 20.11.2014 @ 10.50

    Dobrý den, jsem tu naprostým nováčkem a nevím, jak to na světě chodí. Nicméně mě trochu štve, že zřejmě neexistuje žádné místo na webu, kde by si člověk mohl přečíst nějakou novou českou sci-fi online (včetně těchto soutěžních povídek). Pokud by to chtěl někdo z přítomných změnit, ať mi prosím pošle svou povídku, a já mu na oplátku pošlu také svou; později třeba takové místo společně založíme. Zajímají mě hlavně autoři, kteří se tak jako já nedostali do užšího výběru (svůj k svému, že), případně autoři, kteří ještě nic nikam neposlali…
    S pozdravem Jakub Němeček, e-povidky.cz

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. Comment by idle — 20.11.2014 @ 11.06

    Má to být stránka zaměřená vysloveně na sci-fi? Jinak myslím, že literárních serverů, kam může člověk umístit své vlastní dílo, je poměrně dost (i když přiznávám, že už to pár let nesleduju). To žánrové vymezení by mohlo být drobné plus.

    Jinak upřesním, že tahle nabídka má smysl ne hlavně, ale pouze pro autory, kteří nepostoupili, protože finalisti budou publikováni v XBčku a tím pádem povídku jinam poskytnout ani nesmějí.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. Comment by Martin Sust — 20.11.2014 @ 11.18

    Tak samozřejmě existují i žánrové weby nabízející přímo online povídky. Když ne ve formě časopisu (těch je samozřejmě víc, kupříkladu Lemurie nebo Howard), tak i samostatně (namátkou Vanili.cz). Nabídka publikovat zdarma online je opravdu široká…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. Comment by Julianne — 20.11.2014 @ 11.34

    Jakubu Němečkovi: Jak píšou Martin a idle, podobných webů existuje už poměrně dost. Co se týče přímo SF, kromě již jmenovaných webů vycházejí povídky čas od času i na Sardenu. Povídek začínajících autorů se dá online najít skutečně řada. Jiná věc je to už u běžně publikujících autorů, kteří samozřejmě raději dostanou zaplaceno, než aby něco vyvěsili na web zadarmo, pokud nejde o propagaci jiného díla. Platící SF online časopis typu těch angloamerických (Clarkesworld, Lightspeed, Tor.com, Strange Horizons…) u nás neexistuje – na takhle malém trhu by se jednoduše neuživil. Nicméně vědecko-popularizační časopis Vesmír chystá na svém novém webu rubriku SF povídek vztahujících se vždy k tématu daného měsíce (a to je platící periodikum – autory si ovšem vybírají a oslovují sami).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Comment by JN_ — 20.11.2014 @ 12.34

    Pan Šust: děkuji vám. Vanili znám, ale nevyhovuje mi svou strukturou a nepřehledností. Lemurii jsem neznal, vypadá sympaticky a díky za tip. Howarda jsem nenašel.
    idle: Ano, na sci-fi. Servery, které znám, jsou tak plné poezie a nejrůznějšího dalšího obsahu, že se v nich nedá žánrová literatura najít, nebo jen za cenu velké ztráty času. Děkuji za info ohledně Daidala, ale bylo to v podmínkách? Dočetl jsem se v nich, že povídka nesmí být publikována jinde. Kdybych věděl, že nesmí být publikována jinde ani po skončení soutěže, vůbec bych ji neposílal.
    Julianne: Ano, sním o něčem, jako je Tor. Samozřejmě , v našich podmínkách jen zdarma. Ale online.
    Všem: chápu, že vypadám jako někdo, kdo neví co chce, a částečně je to pravda. Chci něco, co není. Ale abych byl konkrétnější, vadí mi, že neexistuje nějaká větší výměna názorů nebo zkušeností mezi autory navzájem – získaná vzájemným čtením. Když si chci přečíst, co dělají ostatní, musím do knikupectví, nebo (v lepším případě) musím vydat peníze za e-book, ze kterého není téměř žádná obsáhlejší ukázka. A pokud bych si chtěl přečíst povídky všech 23 finalistů, tak mám asi smůlu, protože publikováno bude jen prvních X? Nebo se pletu a vydáte v jednom sborníku všechny?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Comment by idle — 20.11.2014 @ 12.48

    JN: Ale to si nerozumíme, povídky, které nepostoupily, mají autoři samozřejmě plně k dispozici. Jenom ty postupující jsou blokované až do jejich skutečné publikace v časopise. Publikovány budou všechny finálové povídky, a to přímo v časopise, ne v nějakém sborníku.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Comment by idle — 20.11.2014 @ 13.04

    Jinak co se týče té výměny názorů, já si myslím, že existuje, jen je roztříštěná. Většina autorů, kteří už nějakou dobu píší nebo se o to pokoušejí, je v kontaktu s dalšími píšícími lidmi, většinou na podobné úrovni. Ať už se znají osobně nebo z různých diskusních serverů, z facebookových skupin a tak. Jasně, bylo by krásné, kdyby zkušení a publikovaní autoři na jasně definovaném místě předávali své zkušenosti dalším generacím, ale to by chudáci asi nedělali nic jiného. Takže doporučuju se porozhlídnout po diskusích a začít se zapojovat, koneckonců třeba i tady, a postupně si kontakty vybudovat. Věřím, že pár zájemců o vzájemné betačtení se tu najde.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  23. Comment by JN_ — 20.11.2014 @ 13.06

    idle: díky, myslel jsem také ty postupující. Vyjdou tedy postupně během pár měsíců? (do jednoho čísla by se asi nevešly..) A po zveřejnění v časopise jsou opět volné? Nebo si XB nárokuje veškerá doživotní práva na ně?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. Comment by JN_ — 20.11.2014 @ 13.22

    idle: omlouvám se za nepozorné čtení. „blokované až do publikace“ jistě znamená, že nárok na copyright si časopis dělá jen do doby, než je zveřejní..

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. Comment by Martin Sust — 20.11.2014 @ 13.23

    Tak především je nutné přečíst si pravidla soutěže, než do ní cokoli pošlete. Další otázky bych pak směřoval přímo na redaktora časopisu pana Jirana (e-mail najdete zde na webu v kontaktech).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. Comment by Martin Sust — 20.11.2014 @ 13.24

    Mimochodem, k výměně názorů slouží rovněž workshopy pořádané kupříkladu Mílou Lincem pod záštitou pražské knihovny, anebo na nadcházejícím Fénixconu v Brně.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. Comment by JN_ — 20.11.2014 @ 13.52

    Pan Šust: pokud jsou pravidla soutěže to, co je zde: http://www.casopisxb1.cz/daidalos/uzaverka-daidalos-2014/, tak tam není ani slovo o tom, že má časopis výhradní právo na otištění postupující povídky. Není tam totiž na téma copyrightu vůbec nic.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. Comment by idle — 20.11.2014 @ 14.16

    JN: Postoupení práva až do otištění podepisuje autor ve chvíli, kdy se dozví o postupu povídky a tím pádem plánovaném otištění. Což, pravda, neřeší situaci, kdy by povídka postoupila a autor ji pak nechtěl publikovat, ale je docela možné, že taková situace nikdy ani nenastala. Kdo o publikaci nestojí, ten nemá důvod povídku do soutěže posílat.

    Postupující povídky budou publikované průběžně během celého příštího roku.

    (Pro jistotu upozorňuju, že všechno, co sem píšu, je na základě mých vlastních zkušeností se soutěží, s XB-1 a psaním obecně, žádné oficiální stanovisko nebo tak něco.) 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  29. Comment by Martin Sust — 20.11.2014 @ 14.49

    Ve vyhlášení soutěže stojí: „Všechny povídky, které se dostanou do finále, budou publikovány v XB-1 a budou honorovány podle běžných tarifů.“ Je tu samozřejmě možnost, že se vytištění vzdáte, pokud chcete povídku raději rozesílat e-mailem :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. Comment by JN_ — 20.11.2014 @ 14.53

    idle: děkuju vám. Mně by to konkrétně neřešilo situaci, kdy bych (čistě teoreticky) postoupil a zároveň bych chtěl mít povídku pověšenou na svém webu. Což bych jistě chtěl. Pak bych – i když bych o publikaci stál – musel souhlasit s tím, že povídku na svém vlastním webu nezveřejním, což by bylo absurdní.
    Leč dosti již, loučím se, má úcta.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. Comment by JN_ — 20.11.2014 @ 14.54

    Pane Šuste, vy mlžíte. Umím číst. Ale nikde není zmínka o VÝHRADNÍ publikaci v XB-1, což je to, nač jsem se ptal.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. Comment by Martin Sust — 20.11.2014 @ 15.01

    Nemlžím, mě prostě upřímně překvapuje, že jste si vyhlášení soutěže nepřečetl. Ptal jste se, zda všechny povídky vydáme v nějakém sborníku… (viz A pokud bych si chtěl přečíst povídky všech 23 finalistů, tak mám asi smůlu, protože publikováno bude jen prvních X? Nebo se pletu a vydáte v jednom sborníku všechny?) Mimochodem, u žánrových e-booků vycházejí na serveru Palmknih naopak poměrně obsáhlé ukázky.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. Comment by idle — 20.11.2014 @ 15.18

    JN: Počítejte s tím, že v podstatě jakákoliv honorovaná publikace (a to, že je za publikaci obvyklý honorář, se v podmínkách soutěže dočtete) si vyžádá určitou dočasnou exkluzivitu. Pokud chcete mít všechny své povídky vyvěšené na svých stránkách, pak je pravděpodobně neuplatníte nikde jinde s výjimkou vlastní publikace.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  34. Comment by squire — 20.11.2014 @ 16.28

    JN: Nechápu, co je absurdního na tom, nemoci vyvěsit povídku na vlastním webu, pokud je přijatá k honorované publikaci v tištěném periodiku. Kdyby to takhle dělali všichni autoři toho daného periodika, lidi by si mohli ty povídky jednoduše najít na osobních webech autorů a nikdo by si už nemusel kupovat časopis. Žádný časopis, žádná soutěž. Nakonec byste tratil zase jen vy. 

    Zahraniční povídky, které vycházejí v XB-1, jsou mnohdy ověnčeny cenami, a mnohé z nich můžete najít na osobních webech jejich autorů. Dostaly se tam po vypršení autorských práv prvního otištění a je to naprosto běžná věc. 

    XB-1 si drží práva pouze do doby, než je časopis na stáncích. Potom si můžete povídku klidně vyvěsit na vlastním webu, anebo, pokud si věříte, přeložit ji do jiného jazyka a pokusit se udat ji v zahraničí.  

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  35. Comment by thyary — 21.11.2014 @ 21.29

    Jen k tomu publikování na „svém webu“, jak bylo řešeno výše…mám pocit, že v minulém ročníku soutěže nastal jakýsi zmatek právě kvůli dřívějšímu online publikování jedné z finálových povídek…nějaký konečný verdikt myslím byl, že pokud je povídka už kdesi na netu vyvěšena, ovšem není to na komerčních stránkách, nejde to proti pravidlům. Finálová povídka pouze nesmí být publikována takříkajíc komerčně (ať už online či na papíře)…ale možná si to špatně vybavuju…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  36. Comment by Martin Sust — 21.11.2014 @ 21.56

    No od toho tu má e-mail odpovědný redaktor Jaroslav Jiran, kterého se můžete na podobné problémy zeptat…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  37. Comment by standa.e — 22.11.2014 @ 1.26

    Thyary: Možná si to pamatuju blbě, ale tehdy byl spor hlavně o anonymitu soutěže. Inkriminovaná povídka snad vyšla v elektronickém magazínu – ale v angličtině, což XB-1 z hlediska publikování v zásadě nekonkuruje.
    Jistá benevolence k „malým“ publikacím je pak dána dvěma pohledy: a) není v silách redakce sledovat všechny fanziny, webziny a osobní weby (zvláště je-li účast v soutěži anonymní)  a b) povídka otištěná v xeroxovaném fanzinu vázaném na úzkou skupinu lidí a region také problém není.
    Každopádně podstatu problému „proč exkluzivita“ už vysvětlila Squire. V zásadě se ale předpokládá seriozní a partnerský vztah vydavatel – autor. Zasílá-li autor něco s vidinou vydání, předpokládá se, že má ujasněné i priority ve věci zveřejnění vlastní práce a podle toho s ní i nakládá, přestože třeba dosud nepodepsal smlouvu.
    Hlavně ale nesmíme zapomínat na to nejdůležitější - především musí napsat povídku, jež si to vydání vůbec zaslouží. Do té doby jde o debatu veskrze akademickou. Je trochu příznačné, a to neberte nijak útočně, že většinou ten „problém“ řeší ti, jichž se vlastně netýká.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  38. Comment by squire — 22.11.2014 @ 14.33

    standa.e: Jen upřesním: cituji „a) není v silách redakce sledovat všechny fanziny, webziny a osobní weby (zvláště je-li účast v soutěži anonymní)“ – možná ne v silách redakce XB-1, ale kupříkladu když soutěžíte v CKČ, můžete si být jisti, že nejmenovaní porotci zaslané povídky prohání Googlem, aby viděli, jestli někde nejsou na netu. A protože internet je médium zrádné, najdou se takto i povídky, které někde na osobním webu byly, i když již tam už nejsou. Jednou on-line, vždycky on-line… 

    Dřív jsem si taky vyvěšovala čerstvě napsané povídky na vlastním webu, který četlo asi tak pět lidí (což jsem využívala jako pohodlný beta-read), a pokud se těm pěti líbila, tak jsem ji třeba o pár měsíců později stáhla a poslala do soutěže. Jenže ouha, pak mě to stálo dobré umístění v soutěži, protože organizátoři nebyli líní Googlit a Google si holomek pamatoval, že povídka už někde online byla.

    Což je mimochodem důvod, proč už jsem na vlastní web takové dobře dva roky nic nenapsala:-D 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  39. Comment by standa.e — 22.11.2014 @ 16.59

    Squire: Tak ono je hlavně si třeba stále připomínat, že Daidalos je v podstatě jen jiná forma náboru povídek – jeho pravou podstatou není soutěž sama o sobě, jako třeba v případě CKČ. Z toho pak vychází, co důležité pro redakci je a co ne. Franta Vomáčka co měl svou prvotinu na webu, četlo ji pět jeho kámošů a před soutěží povídku stáhl, asi problém není, i kdyby s tou prvotinou postoupil. Udělat to Hanuš nebo Ondřej nebo Squire, už by to mohlo být něco jiného. Jednak proto, že už mají něco za sebou a dá se od nich očekávat štábní kultura a druhak proto, že jejich osobní weby mohou být pod větším dozorem čtenářstva ;-)
    Svým způsobem mi je na Daidalovi prostě sympatické, že neřeší tyhle, s prominutím, kraviny až do takových důsledků. Někdy si ale připadám jako kdybychom se vraceli někam před listopad ’89 – na jedné straně se na všechno vymýšlejí pravidla, všechno se kontroluje – a na straně druhé mnozí hledají kdejakou skulinku a vytáčku a švejkovinu… A obě strany se obhajují, že je to reakce na stranu první. V takové době mi důvěra v obyčejnej selskej rozum přijde jako příjemný ostrůvek deviace. Asi stárnu, no…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  40. Comment by thyary — 22.11.2014 @ 20.56

    standa.e: Ano, ten počátek si pamatuju (autorka pak sama povídky stáhla), ale výsledkem myslím nakonec bylo i jisté zevšeobecnění, že publikace online v podstatě v této soutěži nijak nevadí (samozřejmě neposuzuju narušení exkluzivity)…prostě jak jsem už psal výše. Každopádně souhlasím, že je na Daidalovi sympatické, že je benevolentnější…
    Poslední větu určitě neberu útočně, to se nebojte, dá se říci,že s vámi v mnohém souhlasím…koneckonců, já „problém“ v podstatě nijak neřeším, jen jsem si vzpomněl na tu debatu minulý rok a vybavil se mi komentář Martina Šusta, že berou jako publikování pouze tištěnou verzi (ale možná se od té doby něco změnilo a pak krčím rameny s mumláním „jsem si nevšim, no“)… za druhé, bod o napsání vydatelné (snad) povídky jsem již také úspěšně zdolal, takže i zde je mé svědomí čisté a tím bych splňoval podmínky pro zasvěcenější kafrání (ale asi se téhle kratochvíle zdržím ) ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. Comment by hseiner — 3.12.2014 @ 18.49

    Omlouvám se, že s tím prudím, ale to „V následujících dnech bychom vám některé názory ještě v rámci tohoto článku rádi nabídli…“ ještě platí? Mně to vždycky připadalo zajímavé, si to pak po přečtení zmíněných povídek dohledat a konfrontovat svůj názor s porotci.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  42. Comment by standa.e — 3.12.2014 @ 19.49

    Hanuši, každý ze dní, jež od té doby uběhly a ještě uběhnou, splňuje podmínku „Následující“ ;-) Osobně to každopádně před předáním cen nečekám. Ale třeba budu překvapený.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. Comment by idle — 3.12.2014 @ 19.52

    Loni bylo pár komentářů už v listopadu. Ale co, až budou, tak budou, vyhlášení už se blíží, takže jestli si zhodnocení přečteme před ním nebo až po něm nemusí být až tak velký rozdíl.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  44. Comment by standa.e — 9.12.2014 @ 9.31

    Tak jaké bylo pořadí?
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  45. Comment by Martin Sust — 9.12.2014 @ 10.01

    Věru zajímavé! A co teprve ta diskuse ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  46. Comment by idle — 9.12.2014 @ 10.04

    Je/bude nějaký záznam? Shrnutí?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  47. Comment by Martin Sust — 9.12.2014 @ 10.13

    No, v Brně to bývá náročné a po akci je těžké cokoli vydolovat z paměti :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  48. Comment by kopapaka — 1.11.2015 @ 10.37

    Teda, já už jsem tak nervózní, že pročítám článek i komentáře z minulého ročníku…
    :)
    Snad to bude alespoň příští týden :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  49. Comment by kopapaka — 7.11.2015 @ 23.49

    Já sice vím, že rok od vyhlášení finalistů z minulého ročníku bude až zítra, ale stejně už vyhlížím :)
    Dokonce i když vím, že je to bez záruky
    :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  50. Comment by standa.e — 8.11.2015 @ 7.23

    kopapaka: Nechci tě zneklidňovat ještě víc, ale 2012 byli postupující zveřejněni 3.11., 2013 6.11., 2014 9.11. … Nevím, zda je to záměr, ale jasně mi z toho vychází letos čtvrtek 12.11. ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  51. Comment by kopapaka — 8.11.2015 @ 9.04

    A sakra :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  52. Comment by Martin Sust — 8.11.2015 @ 9.15

    Dobrá, posouváme to na ten čtvrtek, no ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  53. Comment by standa.e — 8.11.2015 @ 9.25

    Kvůli mně nemusíte, berte ohled na kopakakovy ruce ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  54. Comment by kopapaka — 8.11.2015 @ 9.59

    Hmmm…
    „Proč necháváš v té flašce (broskvové) takovou trošku na dně? Proč to nedopiješ?“
    Já: „Tak ji dorazím na oslavu, jestli budu ve finále…“
    „Tak dlouho čekat nemůžu.“

    :) Tak už si ze mě dělaj srandu i doma :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  55. Comment by kopapaka — 9.11.2015 @ 17.50

    Právě chcíplo tlačítko refresh…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.