Ocenění
Flattr this

Časopis XB-1 končí. Červnové číslo je poslední…

Autor redakce | Z redakce | Úterý 4 Červen 2013 13.30

Vážení čtenáři,

z rozhodnutí vydavatele mám tu velice nemilou povinnost informovat vás, že toto číslo je číslem

posledním a vydávání časopisu XB-1 se tímto zastavuje.

Nemusím jistě zdůrazňovat, že je nám to velice líto.

Na vině jsou ekonomické problémy, které se po dobu vycházení časopisu nepodařilo uspokojivě

vyřešit. Nejde jen o to, že se nám po zániku předchozího časopisu z různých důvodů nepodařilo

oslovit všechny původní čtenáře a čtenářská základna tak narůstala velmi pomalu, ale na stavu se

podepsala i ekonomická situace celé naší společnosti (zvyšování DPH, nedostatek inzerentů, nedostatek

rodinných financí, které by mohly být investovány do kultury).

Veškeré závazky, které časopis měl a má, budou, samozřejmě, uhrazeny.

Děkuji za sebe, redakci i vydavatele za vaši přízeň a podporu, s níž jste nám pomáhali překonávat

všechny obtíže a překážky.

 

Vlado Ríša

Má-li někdo chuť a finanční možnost stát se vydavatelem časopisu XB-1, nechť se okamžitě

obrátí na mail: risa@casopisxb1.cz.

Daidalos

V současnosti řešíme další osudy literární soutěže Daidalos. Rádi bychom v případě, že se nenajde nový vydavatel časopisu soutěž přesto dokončili a ty nejlepší práce vydali ve zvláštním sborníku. Všechny autory budeme samozřejmě včas informovat o dalších osudech jejich prací. Prozatím vás žádáme o trpělivost.

Editorial

Soutěž Editorial proběhne dle plánu a vítězné příspěvky oceníme. V případě, že se nenajde nový vydavatel časopisu, zveřejníme vybrané příspěvky zde na našem webu.

Web XB-1

Web XB-1 bude v dohledné době fungovat v nezměněném režimu.

Předplatné

Všechny majitele předplatného budeme informovat o možnostech jeho vrácení buď zde nebo na webu poskytovatele předplatného. I zde vás prozatím žádáme o trpělivost, záležitost ohledně navrácení předplatného řešíme.

7 302 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 131 »

  1. komentář by BorgDog — 4.6.2013 @ 13.44

    No. Co se na tohle dá říct? Je mi bídně…

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 18 Thumb down 0

  2. komentář by Orin — 4.6.2013 @ 14.00

    Teda, tak to mně dostalo… Na JFK jsem naletěl na apríla – tady to asi bohužel apríl není… :-(

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  3. komentář by idle — 4.6.2013 @ 14.20

    Je to smutné. :(

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  4. komentář by squire — 4.6.2013 @ 14.22

    Bloody hell. 

    Jediný časopis, co se v téhle kotlině dá číst od začátku až do konce, v čoudu.

    Snad se povede najít nový vydavatel, držím pro to všechny palce… 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 24 Thumb down 0

  5. komentář by Ronkar — 4.6.2013 @ 14.35

    Neuvěřitelný. To je fakt na pytel, tohleto :(

    Držím palce redakci v nelehké situaci a doufám, že se podaří časopis udržet naživu. byla by to víc než škoda. Jinou, stejně kvalitní alternativu na českém trhu totiž nikdo z nás nenajde a to je nutné si uvědomit…

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 15 Thumb down 0

  6. komentář by Hike — 4.6.2013 @ 16.03

    Co k tomu říci? Je to smutné.
    Za sebe mohu slíbit, že se stanu předplatitelem případného pokračovatele … a doufám, že takových bude většina.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 12 Thumb down 0

  7. komentář by Marvin — 4.6.2013 @ 16.26

    Co k tomu dodat :( Ikarii mam doma od nulteho cisla, XB-1 od zacatku predplaceny. Vzdy jsem se tesil na zacatek mesice, az pristane ve schrance. Snad se najde vydavatel a redakce bude pokracovat. Drzim palce.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  8. komentář by Axl Fkouli — 4.6.2013 @ 16.41

    Ach jo,
    předem díky za veškerou vykonanou práci a snahu o udržení časpisu.
    Zadem, neuvažujete o nějaké formě komunitního financování, i kdyby měl časopis vycházet jen v el. pododobě?  A co bude dále se stránkama časopisu, i když je čtenářů málo na to aby Váš časopis uživili, určitě jsou silnou komunitou, kdyby webowky trochu otevřely, např. i formou určitých povídkových workshopů, možná by časem komunita okolo xb 1 narostla natolik, že by jej (ji?) nakonec v nějaké omezené míře (čtvrtletní pouze pro předobědnané,.. utáhla).Těžko říct, každopádně bych neházel flintu do ovse (žito už dnes zavání kejklemi:) ).
    Ještě jednou dík za spoustu krásného času při čtení :)  

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 15 Thumb down 0

  9. komentář by Ma1nes — 4.6.2013 @ 16.52

    Je to smutné. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  10. komentář by Ronkar — 4.6.2013 @ 16.58

    Axl Fkouli:

    Nebudu odhadovat jakou má XB čtenářskou obec (kdysi kdesi jsem slyšel, že je to i 2 000 čtenářů), ale zdá se, že náklady jsou zkrátka vyšší a vyšší a… vyšší :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. komentář by lojzik — 4.6.2013 @ 17.02

    škoda
    docela by mě zajímalo, jaké by byly náklady na výrobu jednoho čísla v podobě ebooku. Bez distribuce a pod. Čistě jen náklady na vytvoření hotového doc/mobi/…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  12. komentář by Erunamo — 4.6.2013 @ 17.34

    lojzik: co jsem tak postřehl tak na el. podobu je ten náklad velmi podobný. Tisk jako takový nemá zas tak velký podíl.
    Popravdě několik čísel jsem XB-1 moc nestíhal a toho mám předplacený. Ale velmi mě to mrzý, pochybuji, že se podaří časopis oživit podruhý. S těmi žánrovými časopisy je to opravdu nyní hodně nahnutý.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. komentář by Vlado — 4.6.2013 @ 18.24

    tiskárna stojí kolem 100000 a redakce a honoráře přibližně totéž. jednal jsem v Palmknihách a podle propočtů jejich odhadů prostě těch minimálně 150 000 měsíčně nevyděláme ani náhodou. (každý distributor si bere marži a ta se pohybuje mezi 35-50 procenty).

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 5 Thumb down 0

  14. komentář by Hovadko — 4.6.2013 @ 18.30

    Uvažoval jsem, že přestanu XB-1 kupovat, že si udělám malou pauzu, protože ho prostě nestíhám číst. Ale že to nabere takový směr, to jsem opravdu nečekal. Těšil jsem se na možnost vydávání časopisu v elektronické podobě (PDF), dokonce jsem zvažoval i koupi nějakého Apple výrobku, ale tímto veškeré mé sny končí. Doufám však, že pouze dočasně – že se najde nějaký způsob, jak časopis vydávat – třeba i jen elektronicky …
    Díky za všechny skvělé povídky a vůbec za časopis jako takový. Přeju celé redakci hodně štěstí v dalším podnikání.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. komentář by lojzik — 4.6.2013 @ 18.45

    Vlado: existuje odhad, kolik lidí by bylo ochotno platit ebook (mobi, pdf, epub) a za kolik? A jaká by byla šance oslovit tuto skupinu i bez prostředníka a prodávat to předplatné přímo bez distributora?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. komentář by klerik — 4.6.2013 @ 18.48

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 3

  17. komentář by Erunamo — 4.6.2013 @ 18.48

    Vlado: Aha tak ona je to zhruba polovina :) . Trochu jsem se sekl. Pdstatné je, že El. booků se prodá o to méně, že nedokážozu pokrýt honoráře. Je to trochu začarovaný kruh.  
    Kdyby šel alespoň na kvalitní úrovni udržet web třeba s nějakým dobrovolným financováním, myslím, že některé zahraniční weby tak fungují. Asi by to teda těžko uživilo redakci na plný úvazek. Já osobně bych neměl problém dát to, co za předplatné XB-1.

    Otázka, jak to je vůbec s ochotou autorů prodat práva těmto webům.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. komentář by Erunamo — 4.6.2013 @ 18.51

    klerik: No vidíš a to si právě měl. Hezky zaplatit předplatné. Víš kolik peněz si nacpal do chřtánu těm vyděračskejm trafikantskejm řetězcům? :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. komentář by Martin Sust — 4.6.2013 @ 18.53

    V současné době nelze dle odborného názoru financovat podobný časopis pouze prodejem elektronického vydání a osobně se domnívám, že v podmínkách českého trhu to bude ještě delší dobu trvat… Pokud jde o komunitní financování, nejsem si jist, zda by se podařilo vybrat potřebnou částku, abychom zajistili nějaké dlouhodobé fungování bez toho, aniž bychom jen prodlužovali agónii.  Časopis složený z českých povídek a teoretických textů si ještě dokážu představit, ale zajistit i kvalitní zahraniční obsah bez nějaké státní či jiné dotace by bylo více než složité.

    Pokud jde o e-book, odhadem by se prodalo několik set kusů, ale my bychom potřebovali několik tisíc kusů, abychom udrželi XB-1 na alespoň přibližně podobné úrovni.

    Prodeje šly dolů podle všeho i díky mizerné distribuci. Mnohokrát se čtenáři nechali slyšet, že nemají možnost kde časopis koupit. Na webu jsme sice zveřejňovali seznam prodejních míst dle PNS, ale dle čtenářů nebyl časopis k dostání ani tam. Tohle ale redakce jen těžko ovlivní. Vše by samozřejmě řešilo potřebné množství předplatného, ale přes opakovanou snahu toto čtenářům vysvětlit se to nepodařilo zajistit.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 10 Thumb down 0

  20. komentář by Jana Dvořáčková — 4.6.2013 @ 19.12

    V práci srážka s blbcem – prostě taková ta vražedná, kdy máte chuť dát výpověď a někomu vyrazit pár zubů, a když se z ní oklepu, tak tohle…
    To nedám. 
    I když furt se dá doufat, žejo. Prozatím děkuji za zhruba třináct let, které jsem s Ikarií/XB1 trávila.

    Napadá mě další možnost ohledně Daidala:
    Jednoduše soutěž uchovat na webu a jednou ročně vydat sbírku povídek.
    Chápu, že i ta něco stojí, ale to mi prostě nikdo netvrďte, že by se mezi čtenáři nenašli sponzoři – jak na provoz serveru, tak na podporu soutěže.
    Asi takhle: mít přehled o financování celé té věci, tak přispěju.

    A co bude s povídkami právě letos do Daidala poslanými?
    Počítám, že se zmiňujete jen o zatím dosud nevydaných z roku minulého.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  21. komentář by Jana Dvořáčková — 4.6.2013 @ 19.20

    Tak se omlouvám, dle poslední Martinovy zprávy to beru zpět – pokud čtenáři raději fňukají, že „nemají kde koupit“ a fakt je nenapadne si zajistit pohodlnou cestu předplatného, s nímž já nikdy neměla problém, chápu, že některé věci jsou prostě nemožné.

    No… ale takový časopis českých autorů by také nebyl špatný.
    Otázka je, jak dlouho by vydržel, když čtenář kritikou kvality českých textů také nešetří.
    To není začarovaný kruh, to je třistarozměrný patvar o průměru Sluneční soustavy.

    Nepanikařit, jenom zachovat klid (to je pro mě, protože fakt docela slušně plaším).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. komentář by Martin Sust — 4.6.2013 @ 19.21

    Daidalos jako takový bychom chtěli udržet alespoň v rámci nějakého sborníku. Není problém připojit nevydané povídky z loňského ročníku jako bonus k povídkám z letošního ročníku, samozřejmě v rozumné míře a s důrazem na kvalitu.

    Provoz serveru záleží hlavně na práci přispěvatelů, snad se nám ho podaří udržet a třeba i nějak zvelebit a alespoň zčásti nahradit zaniklý časopis. Otázka je, zda o web mají čtenáři zájem do té míry, aby nějak finančně přispěly. Vzhledem k tomu, že máme poměrně bohatou konkurenci, která je zcela zdarma… 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  23. komentář by Jana Dvořáčková — 4.6.2013 @ 19.33

    A co stojí třeba právě provoz stránek?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. komentář by klerik — 4.6.2013 @ 19.38

    Já měl taky problém koupit XB1 v klasických tafikách a bylo jedno, že ta trafika byla uvedena v tom seznamu. Ve dvou trafikách mi dokonce řekli, že vůbec neví o co jde. Takže jsem to vždycky řešil tak, že jsem si objednal to jedno číslo u SENDu a přišlo mi domů bez problémů.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. komentář by Martin Sust — 4.6.2013 @ 19.43

    web XB-1: V podstatě jde o přidruženou propagaci webu. Stránky mám na starosti já s partou tradičních přispěvatelů (mambii, berenike, beesee, JTP jako webmaster, idle jako korektorka). Ty to dělají zcela zdarma! Přesto jde o časově náročnou činnost a vzhledem k tomu, že XB-1 mi dávala podstatnou část výdělku, těžko říct, jak to budu stíhat i do budoucna…

    Pokud bychom od čtenářů chtěli nějaké peníze, pak bychom samozřejmě museli vymyslet nějaký bonus, kupříkladu povídkový e-book. To je samozřejmě věc, kterou bych musel projednat se zbytkem redakce, zda to vůbec zkoušet. Značka XB-1 je pokud vím v rukou redakce. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  26. komentář by Erunamo — 4.6.2013 @ 19.46

    Jana Dvořáková: Souhlas, trasparentní účet, aby měli přispěvatelé přehled. Je jasné, že udržet obsah XB-1 by v takový podobě byl nemožný, ale na web s kvalitním obsahem by to být mohlo. Udržení úrovně Daidalosu, který by byl hlavním povídkovým zdrojem. Možná by se i občas našetřilo na nějakou profesionálnější či zahraničí povídku.
    Otázkou je, jestli Daidalos lze vůbec udržet, pokud se mu nědko nebude věnovat na plný úvazek.
    Plnohodnotná náhrada za XB-1 na webu nevznikne, ale je to lepší než drátem do oka.
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  27. komentář by Erunamo — 4.6.2013 @ 19.54

    Martin Šust: Tak s číslem účtu pro finanční příspěvky na web se nemůže nic pokazit. To nic nestojí. Webová konkurence je sice zdarma, ale podle toho taky vypadá.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  28. komentář by Julianne — 4.6.2013 @ 20.17

    Erunamo: Na podobném principu (dobrovolné příspěvky a pravidelní předplatitelé) fungují některé angloamerické webziny, i jedny z nejlepších SFFH časopisů ověnčených spoustou Hugů, WFA a Locusů, ale je otázka, jestli by se to udrželo u nás se zdejším neporovnatelně menším a jinak strukturovaným trhem… Nicméně taky nevidím důvod, proč by se to alespoň nezkusilo, snad se pletu a fungovalo by to. Doufám, že redakce XB-1 na nějaké řešení přijde. Říkala jsem si, jestli nedoporučit Kickstarter, ale bohužel mě zatím nenapadá, jak ho správně využít (je vhodný spíš pro jednorázové projekty), a u nás taky moc velké použití zatím nemá.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  29. komentář by Hike — 4.6.2013 @ 20.39

    Za sebe musím říct, že webová nebo ebooková podoba časopisu mne příliš neláká, asi jsem staromilec, ale co je na papíře má v mých očích větší hodnotu.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 12 Thumb down 0

  30. komentář by Martin Sust — 4.6.2013 @ 21.20

    S tím se dá samozřejmě souhlasit, ovšem ve chvíli, kdy je na výběr mezi elektronickým textem a ničím se i podobné hodnoty mohou změnit. Otázka je, zda si čtenáři XB-1 kupují kvůli obsahu nebo kvůli formě…

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 7 Thumb down 0

  31. komentář by idle — 4.6.2013 @ 21.21

    Julianne: Kickstarter a podobné jsou na dlouhotrvající projekty asi nepraktické, ale i tak se to dá využít, třeba zkusit sehnat finance na určité období (půl roku, rok) a pokud by to bylo úspěšné, tak pravidelně opakovat. Jestli by se to chytilo, to si netroufám odhadnout…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  32. komentář by Dailon — 4.6.2013 @ 21.24

    XB-1 jsem měl vždycky problém sehnat v trafikách. Konečně jsem si jí chtěl předplatit a teď tohle :( Pokud se vám podaří přeci jen vydavatele najít, nebo přesvědčit stávajícího k pokračování, určitě si XB-1 předplatím a rád si za ní i rozumně připlatím.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  33. komentář by occultist — 4.6.2013 @ 21.31

    Co místo vydavatele zkusit veřejné financování, mám na mysli něco ve smyslu kickstartu, to by nešlo? 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  34. komentář by idle — 4.6.2013 @ 21.32

    occultist: Vždyť o tom již…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  35. komentář by JiKra — 4.6.2013 @ 21.33

    No a co zkusit vydávat časopis jako dvouměsíčník? To by snížilo náklady a se slušnou propagací by to mohlo i zvýšit počet předplatitelů…

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  36. komentář by occultist — 4.6.2013 @ 21.35

    idle: sry nečetl jsem komentáře, každopádně bych to zkusil, minimálně by to byl dobrý průzkum toho kolik lidí je vůbec ochotných Ikarii/|XB-1 podpořit

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  37. komentář by Erunamo — 4.6.2013 @ 22.23

    Možná propojení s nějakým webovým knihkupectvím by mohlo být vzájemně prospěšný.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  38. komentář by Josef Barak — 4.6.2013 @ 22.44

    Do háje! Za….nej kapitalismus! Musím říct, že to byl pro mě šok a lehké děvy dnes dopoledne pochodovaly v Blansku ve čtyřstupech!!
    Ikarie – posléze XB-1 byla pro mě pevný bod v měsíci, a toto byla dneska pěkná jobovka!!
    Ale vidím i z těch pár komentářů, že se zřejmě ukončením Ikarie a „přechodem“ na XB-1 spousta předplatitelů prostě rozhodla, že skončí. Raději bych nepsal, kolik mi je, ale předpokládám, že obdobné starší čtenářstvo mnohdy mělo předplatné a drželo je trochu ze setrvačnosti a tím „přechodem“ jaksi (Budhažel !!) automaticky odpadli.
    Nicméně co dál?! Dvouměsíčník mi (laikovi) připadá jako dobrý nápad, ale do „reálu nevidím“.
    Nejsem bohužel v pozici, kdy bych (kromě předplatného nebo takovýchto možností) mohl něco ovlivnit??! Pokud ano, pls j.barak.blansko@seznam.cz! Předpodkládám, že skalní příznivci jako já by ještě unesli nějaké navýšení ceny, ale zřejmě kompenzovat to pouze takto není řešení.
    Co nějaké dotace? Vím, blbý dotaz, ale „dotuje“ se kolikrát tolik volovin…
    „Dát se dohromady s „Pevností“ ??
    A co Babiš, nepustil by něco?
    Nekamenujte mě pls, jsou to výstřely od boku, ale i tak se někdy dá trefit, že….
    NIc, jdu do hajan, diskuzi si pohlídám, ale řešení popravdě moc nevidím….okomentuju to ještě zítra v klidu…
    Díky všem, kdo se na Ikarii a posléze XB-1 podíleli!!
    Věrný čtenář od prvního čísla!

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 5 Thumb down 1

  39. komentář by Radek Műller — 4.6.2013 @ 23.33

    Nikdy bych netušil, že budu mít všechna čísla Ikarie/XB1…
    … a kdybyste se rozhodli pokračovat, dejte vědět… předplatitel zůstane předplatitelem :-)  

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  40. komentář by hseiner — 5.6.2013 @ 2.45

    Tak jsem pročetl (skoro) celou debatu a… k tomu už prostě není co dodat.
    Knižní vydavatelé v žánru chrlí tuny krmné fantastiky (zahraniční i domácí produkce) a časopis vydávající kvalitní zahraniční povídky nepřežije…  Vlastně je to hrozné, bez přehánění.
    A ještě prosba k redakci na závěr: Pokud se podaří časopis obnovit (v což neochvějně věřím), nebo vydat sborník aktuálně přijatých povídek, chtěl bych se zříct honoráře – je to pár tisíc, tak se bojím, aby to nevyznělo jako prázdné gesto, ale aktuálně mě nenapdá nic jiného, čím bych mohl redakci situaci trochu ulehčit; tak se snad každá koruna bude hodit. Martine, můžeš mi časem vyzjistit, zda k tomu stačí poslat Vladovi Ríšovi nebo JJ čestné prohlášení? Předem díky.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 11 Thumb down 1

  41. komentář by Axl Fkouli — 5.6.2013 @ 4.22

    Zdravím o5, či i o šest.
    Osobně jsem rád, že se rozvinula myšlenka komunitního financování, ale jak jsem už i já, dle příspěvku Vlada pochopil, toto možné (minimálně udržitelné) není. Řekněme si na rovinu, že dohromady někaké mega a půl na rok nevyberem. Nicméně z mnoha příspěvků je naopak cítit obrovská chuť pro, jakoukoliv návaznost. 
    Zde je prosím můj lehce naivní návrh, pro další diskuzi.

    ad1)
    Změna stávajícího pojetí webu xb-1 z čistě propagačního na web komunitní. Věřím tomu , že je mezi námi mnoho velmi schopných lidí, kteří jej budou zdarma, jen ze zájmu, rozvíjet konstruktivně dál.
    To, že existuje konkurence je krásné, ale Ikarie a XB-1 byl a chvilinku ještě bude časopis, který vychoval, nebojím se říci generaci čtenářů a svou nezlomností se již stal legendou.

    ad2)
    Rozdělení webu na placenou a neplacenou sekci. Využití prostředků platících členů k „pravidelnému“ vydávání, zahraničních povídek (i kdyby jedna za čtvrt roku v placené sekci, pořád je to pro mne lepší než nic), to je to co všichni chceme. Chápu , že otázka práv atd.. není jednoduchá, ale dotoho vydíte jen Vy.

    ad3)
    Je jasné, že toto  je jen „znouzecnost“:) nicméně, nevím jak jste s Ikarií začínali, nedokážu si představit co jste tomu za ty léta dali. Osobně si myslím, že jsme v opravdu těžké době, ale proč vše utopit v penězích? Je mi jasné, že redakce ať už jakkoliv, pokud nenajde vydavatele, nepřežije. Nicméně nikdo Vás nenutí se vším přestat a nechat se zlomit. Chápu že práce na plný úvazek je něco jiného než zájem, či koníček, nebo vedlejšák. A něco Vás přece jen živit musí. Nicméně se Vás jménem komunity zkusím poprosit, zkusme to, alespoň nějak…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  42. komentář by Martin Sust — 5.6.2013 @ 6.46

    Jason Sanford by s námi bez ohledu na honorář spolupracoval dál na jakékoli úrovni.

    http://www.jasonsanford.com/jason/2013/06/czech-sff-magazine-xb-1-shuts-down.html 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 11 Thumb down 0

  43. komentář by squire — 5.6.2013 @ 7.33

    hseiner: Podporuji tvou myšlenku. Momentálně mám u pana Jirana přijaté tři povídky k publikaci, čtvrtá z loňského Daidala ještě také nevyšla. Ráda se vzdám honoráře, jen pokud vyjdou alespoň ve sborníku. Aspoň nějaká. 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 6 Thumb down 0

  44. komentář by PMarek — 5.6.2013 @ 9.01

    Strašná zpráva… Působí to na mě velmi depresivně. Poslední dobou jsem ztratil několik dřívějších „jistot“, teď ztrácím další, která mě provázela řadu let. Mám doma vše od 1. čísla Ikarie, pořád se ke starším číslům vracím, XB-1 šla s laťkou pro mě ještě výš. A teď – konec…
    Po zániku F&SF Magazínu jsme přišli o další jedinečný zdroj kvalitních povídek. Teď už tedy zbývá jen občasná knižní antologie, ale i tam nakladatelé říkají, že jsou nízké prodeje… Takže už se budu hrabat jen v tom, co vyšlo dříve a vzpomínat… Finanční situace mě odsoudila už jen ke vzpomínání i u dalších koníčků. Mám pocit, že už dobré časy odcházejí, přestože jsem si říkal, že tak starý snad ještě nejsem. Doba je obecně zlá a nálada už horší než ona legendární „blbá“.
    Protože patřím už mezi starší čtenáře, e-book, web atp. mi časopis nahradit nedokážou. Jako skvělý doplněk ano, ale náhrada ne. Nějaké to „vlastnictví“, ačkoliv to mladším zní jako nesmysl, ke štěstí potřebuju. Stejně jako mě nenaplňuje hudba v mp3 stažená kdesi v síti sítí, nebudu-li hýčkat a držet v ruce časopis, něco mi bude nenahraditelně chybět… Ach jo. Depka je těžká.
    Chce se mi napsat, že udlěám cokoliv pro obnovu vydávání časopisu v papírové formě, ale to cokoliv má samozřejmě své meze. Umím si představit za stávající kvalitu posledních XB-1 dávat měsíčně dvojnásobek stávající ceny, formou dlouhodobého předplatného. Umím si představit horší papír, jiný formát. Rád pomůžu i jinak, ale momentálně mě nenapadá jak.
    Až se tomu bráním, protože tím vlastně beru ten hrozný konec a prázdno na vědomí, ale přesto: Děkuju všem, kteří časopis dosud připravovali, znamenal pro mě strašně moc a velmi jsem si vaší práce vážil. Přeju vám mnoho sil do řešení osobní nepříjemné situace. A budu doufat, že se vám podaří učinit zázrak a já se s vámi virtuálně zase brzy sejdu. Nejlépe nad něčím, co budu moci hýčkat v rukou, vnímat vůni potištěného papíru a užívat si ten báječný příběh, který nám zase zprostředkujete. Díky.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 15 Thumb down 0

  45. komentář by Ronkar — 5.6.2013 @ 9.12

    Osobně se v tom nevyznám, ale nejsou naprostým základem pro přežití jakéhokoli časopisu právě inzerce? Čím víc klientů a reklam narvete do časopicu, tím víc se vám sype penízků. Alespoň u nás (pracuji v tištěném médiu) to tak je. Tudíž inzerce, inzerce, inzerce. To je dle mě klíč.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  46. komentář by Ondřej Vencovský — 5.6.2013 @ 9.35

    @Ronkar: Potíž bude v nevelké členské základně i v tom, že čtenáři žánrového časopisu nemají stejný „nakupovací potenciál“ jako třeba čtenářky babských časopisů. Například já, ač věrný fanoušek sci-fi, nevěřím na samohubnoucí pilule, ani úžasně svěží vložky, díky kterým mě bude balit… nevímkdo; přitom takové zboží dokáže udržet nad vodou asi 40 obsahově naprosto stejných periodik.
    Je mi z toho všeho smutno, přečetl jsem všechny Ikarie/XB-1, který vyšly, vydal jsem tam dokonce i jednu povídku, měl jsem rád recenze Pavlovského a Žďárka – kde se teď k nim dostanu?
    Každopádně díky za všechno. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  47. komentář by cernymartin — 5.6.2013 @ 10.19

    Myslím si, že na komerční fungování není dostatek kupujících. Navíc pokud marže distributora je až 50% a k tomu DPH, tak je zázrak, že to fungovalo až doteď. Nevím to je v jiných zemích, ale za sebe můžu říct, že ani v Německu, Británii nebo Itálii jsem na stánku sci-fi povídkový časopis neviděl, nicméně vím, že existují. Možná mají pouze předplatitele nebo spřátelená knihkupectví…
    Jako šanci na přežití by stálo za úvahu založit nějakou neziskovku (Sci-fi klub) a z členských příspěků vydávat třeba čtvrtletník (elektronicky?) pro členy. Asi by se to chtělo poradit s daňařem, ale pokud by šlo ušetřit i za DPH, dalo by se snad fungovat dobře.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  48. komentář by michal — 5.6.2013 @ 10.23

    Moc nechápu jak tady někteří lidé píšou o tom komunitním financování. Vždyť předplatné je svým způsobem komunitní financování a spousta lidí nebyla schopná si časopis předplatit a radši brečeli že ho nemůžou sehnat!
    ČR je zkrátka moc malý trh a aby se časopis uživil musí mít hodmně reklamy (což v časopise typu Ikarie/XB-1 jde těžko) a nebo hodně čtenářů.
    Možná by bylo řešením se spojit s některým z těch „webů zadarmo“ aby se netříštily síly a mít nějakou delší periodicitu (6x za rok, 4 za rok).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  49. komentář by nelde — 5.6.2013 @ 10.29

    Zrovna před pár dny psali, že nějaká stará počítačová hra bude převedená na iOS díky investice získané přes startovač. Neříkám, že to jednorázová částka by vyřešila dlouhodobé financování, nicméně (1) může pomoci získat pozornost nějaké firmy, co by mohla mít zájem (2) vybrané peníze je možné konvertovat na předplatné 

    Jinak vhodná reklama by byl product placement, ale ten ještě není moc rozvinutý. Zatím. Nicméně ve spolupráci s nějakým plodnějším spisovatelem by mohl vynést slušné peníze jak pro časopis, tak pro autora.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  50. komentář by Ronkar — 5.6.2013 @ 10.41

    Zvláštní je, že když jsem se dříve někde zmínil o časopisu XB-1, většinou nikdo neměl tušení, co to je. A to se týkalo serverů a lidí, kteří mají žánry fantasy a sci-fi rádi a věnují se mu. O Ikarii věděli i lidé žánrem nepolíbení. Takže zvolená propagace a reklama se pravděpodobně nepodařila, tak jak mohla…
    Kdyby na každé druhé ulici visel na XB bilboard, asi by tu bylo víc čtenářů :D  

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  51. komentář by idle — 5.6.2013 @ 10.43

    nelde: Plodnější spisovatel není nutný, to se dá řešit taky komunitně. Soutěž „napište povídku, ve které bude vystupovad produkt X“ by mohla splnit své. Akorát by teda nebylo dobré, aby nahradila Daidala. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  52. komentář by idle — 5.6.2013 @ 10.47

    Ronkar: Škoda, že už je pozdě, teď by se k reklamě daly krásně využít pražské tramvaje XB. :)

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 6 Thumb down 0

  53. komentář by surya — 5.6.2013 @ 11.01

    díky redakci za její práci. Přečetl jsem všechny Ikarie i XB-1. Napadá mě, nešlo by využít stávající zbytek financí z předplatného na rozjezd elektronické verze? Svoje předplatné klidně prodloužím i na elektronickou verzi pokud nebude vázaná na iPad. Myslím, že spousta předplatitelů to cítí stejně, pokud není papírová varianta, elektronická je taky dobrá.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  54. komentář by p.urban — 5.6.2013 @ 11.02

    Mám v XB – 1 přijaté dvě povídky. Pokud by to pomohlo, také se vzdám honoráře. Ten sborník by nebyl špatný.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  55. komentář by lojzik — 5.6.2013 @ 11.18

    pokud existuje několik různých variant dalšího působení, ve kterých by byla redakce ochotná pokračovat, nemělo by smysl je hodit do nějaké ankety a udělat orientační průzkum? 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  56. komentář by Julianne — 5.6.2013 @ 11.55

    Také se klidně vzdám honoráře za povídku, která měla v XB-1 letos vyjít. Když nás bude hodně, mohlo by to snad pomoci… ale honoráře za českou sekci přeci jen nejsou hlavní výdaj. Kdyby se i majitelé práv na zahraniční povídky vzdali minimálně části honorářů, byla by to snad výraznější změna, ale nevím, zda se v něco takového vůbec dá doufat (oni se koneckonců také snaží uživit, jak to jde – na druhou stranu, Jason ukazuje, že minimálně na straně autora v případě publicistiky to jde). Ale snad. A ani jedno neřeší otázku nového vydavatele, i když lze trochu doufat, že kdyby bylo jasné, že třeba do konce roku 2013 budou náklady menší (vzdání se honorářů), možná by se někdo našel snáz než bez podobných kroků. A product placement není špatný nápad, ale koneckonců se vyzkoušel ČEZ a články o energetice a nevím, nakolik to pomohlo, to by věděla redakce. Snad kdyby se sehnali i další podobní sponzoři… Tak mě napadá: Mohl by si chtít zaplatit inzerci nebo třeba souhlasit s nějakou vzájemnou propagací Vesmír? Má vlastní vydavatelství, nepatří do žádné neochotné mamutí firmy, a čtenářská skupina by se mohla zajímavě prolínat. Stálo by za zkoušku je kontaktovat? (Případně to mohu zařídit, minimálně korespondečně pár lidí z redakce trochu znám a mohla bych se alespoň zeptat. A mohu zkusit zapojit i některé vyučující z PřF UK, o nichž vím, že rádi čtou SF a XB-1 znají, i když ji třeba pravidelně nečetli.)

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  57. komentář by Martin Sust — 5.6.2013 @ 12.49

    Crowdsourcing typu Kickstarter/Startovač je vhodný pro jednorázové projekty, nikoli pro periodikum s tak vysokými náklady jako má měsíčník XB-1.

    Snížení periodicity na dvouměsíčník je rovněž pouze krátkodobé řešení, narůstají s tím problémy s distribucí atd.

    E-book či online verze v podstatě zajímá na našem málém trhu a v rámci fantastiky pouze několik set čtenářů (a to buďme optimističtí), což je na časopis typu XB-1 zoufale málo. Většina dává přednost především tištěné verzi, za pouhá data nejsou ochotni platit.

    Snižování nákladů ve formě autorských honorářů je sice fajn a děkujeme všem, co se dobrovolně nabízejí, ale pokud jste vydavatelem postaveni před hotovou věc ve formě zrušení časopisu, pak už je bohužel pozdě. Osobně si myslím, že by šlo snížit náklady zajímavým způsobem a třeba se dostat na hranici rentability, ale to by se musel najít nový vydavatel ochotný něco podobného zkusit. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  58. komentář by PMarek — 5.6.2013 @ 13.24

    Mám pocit, že zmínky o bilboardech, potřebě inzerce atp., smysl v této situaci nemají. Bilboardy stojí spoustu peněz, inzerce se určitě sháněla ze všech sil. Elektronická verze je mnohými neakceptována, zájemců není dost.

    Reálně zůstává tedy asi jen varianta nového vydavatele, který by to zkusil, a snaha všech zainteresovaných maximálně snížit náklady (zejména zřejmě na straně distribuce), ve snaze dostat se na kýženou hranici rentability. Pojďme se tedy v této zoufalé situaci semknout, udělat seriózní průzkum, kolik abonentů by nový projekt měl, jaké podmínky by abonenti akceptovali, pokud nechtějí o magazín přijít, atp. Netuším, jestli existuje možnost získat nějakou dotaci, když člověk slyší, na co všechno všelijací vykukové dotace čerpají. Nemá někdo vazby na ministerstvo kultury, pro místní rozvoj, atp., zjistit jestli skutečně neexistuje nějaká cesta ? S ucelenými informacemi takového charakteru, pokud by ekonomicky vycházely k oné kýžené hranici rentability, by se podle mého vydavatel našel snáze, než na podkladě (byť kvalifikovaných) dohadů a odhadů. Ohledně té distribuce – se seznamem abonentů, kteří si magazín nechají posílat poštou (a onu distribuci si v ceně poštovného zaplatí) pak lze magazín v nějakém rozumném nákladu nabíídnout zavedené knižní distribuci jen jako doplněk pro budoucí potencionální rozšíření abonentské sítě. Neumím však ani odhadnout, kolik abonentů by bylo třeba k rentabilitě.  Napadlo mě fungování takového vydávání časopisu KRUH Sekce mladé hudby při Jazzové sekci v 80. letech. Ale tam asi byly vydavatelské zdroje a hlavně podmínky pro tisk atp. úplně jiné. Jen mě to napadlo… Možná jsou to řeči z cesty, ale něco, proboha, vymyslet musíme. Neumím si to teď dál bez Ikarie/XB-1 představit… :-( A vnímám tady ohromný potenciál. Tvůrčí – od dosavadní redakce, hladový čtenářský – od nás. Přeci jen nepoděkujeme a nevezmeme tenhle hořký konec jako fakt. A povzdechy typu „stejně jsem na čtení už neměl čas“ atp. mě, jak bych to tak slušně řekl… RMOUTÍ.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 5 Thumb down 0

  59. komentář by covex — 5.6.2013 @ 13.25

    Je nutne si proste priznat, ze doba se meni. Je obdivuhodne, ze casopis takto dlouho vydrzel, ovsem i do nasi domacnosti zacinaji prolinat elektronicke ctecky, kvanta textu volne sireneho at pro ctecky nebo na webech, mlade lidi zajimaji casopisy jiz minimalne, vetsinu casu travi steky na (a)socilanich webech. K tomu pricteme periodika sirena zdarma (ruzne noviny atd.). Ikarie i XB1 zcela postrada dravy a nutny socialni marketing… Rekneme si to tedy na rovinu – doba tistenych periodik pomalu ale jiste konci (vydavatele novin je casto dotuji z jinych zdroju), tistene knihy prejdou (opet po mnoha stoletich) do oblasti luxusu.
    Tento osud potkal mnozsti dlouho vydavanych casopisu a bohuzel jsem casto byl u toho. Situace me samozrejme mrzi. Pokud by se ale z casopisu melo stat bulvarni leporelo plne reklam, je lepsi at skonci dustojne ve sve dobe.
    Za sebe mohu rici, ze zbytku predplatneho se klidne vzdam k zalatani pripadnych financnich der. XB1 jsem si kupoval vicemene hlavne kuli tistene forme, prave proto, ze te elektronicke je vsude spousta. Bylo to pro mne stejne jako chodit nakupovat do kameneho kramu – jenze rekneme si to na rovinu – kdo to dnes dela.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 1

  60. komentář by lojzik — 5.6.2013 @ 13.34

    beru to jako brainstorming:-):
    crowdsourcing nemusí být použit stále, ale jako průzkum na rozjezd, jestli se pro nějaký nový formát podaří najít dostatečný počet zájemců. Buď se na X čísel vybere a všichni dostanou za co zaplatili a v mezičase se uvidí jestli je to životaschopné, nebo se nevybere, všichni dostanou zpět co vložili a dopředu je vidět, že to nemá cenu a nebudou se v tom utápět peníze
    Stejně tak s těmi ebooky, pokud se najde dost autorů co se zřeknou honoráře a zkusí se prodej třeba přímo bez distributora, tak lze ebook vyrobit s minimálními náklady a uvidí se. To že placených periodik čistě ve formě ebooku moc neni by se tomu mohlo postarat o levnou propagaci samo o sobě (možná lupa a podobně), což by mohlo oslovit širší okruh zájemců

     Jinak samozřejmě záleží hlavně na redakci, jakým směrem jsou ochotni se vrhnout.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  61. komentář by PMarek — 5.6.2013 @ 13.44

    Napadlo mě třeba svolat Con (brainstorming) na téma vize pokračování XB-1. Ačkoliv jsem se nikdy žádného takového srazu nezúčastnil, na tenhle bych přijel. Pojďme diskutovat o možnostech, jak dál. Mám k této komunitě vztah plný úcty, víry a naděje, doufám, že by se „něco“ vymyslelo. Nebo by se alespoň opravdu potvrdilo, že doba je skutečně jinde, o časopis nás VE SKUTEČNOSTI stojí jen málo. Nebo bych se definitivně, byť bolestně, ujistil, že už přišel onen podzim mého života se vším všudy a zkusil bych hledat útěchu třeba ve čtení upírských romancí. Vždyť proti nim vlastně nic nemám, jen jsem naštěstí dosud měl číst co jiného… Přeci to jen tak, pasivně, neodpískáme. Ach jo. Nicméne – už vidím, jak nás na takovou akci dorazí 5 a mlčky na sebe hledíme, teď už s jistotou, že je konec…
    Nebo že bych ten čas věnoval výuce angličtiny, abych byl schopen číst v originále ? Mám za sebou i pár let práce v cizím žoldu, ale SF číst v originále stále nedokážu. Povídku čtu se slovníkem v ruce 3 večery a požitek nemám. Upřímně obdivuji všechny, kdo v originále číst dokáží, s nezmenšeným požitkem, já na to nemám… Obzvlášť mí oblíbení autoři (jako na potvoru) píší tak, že v originále nepochopím ani pointu…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  62. komentář by Josika — 5.6.2013 @ 13.54

    Na Ikarii jsem vyrůstala a když začala vycházet XB-1 nadšeně jsem to vykládala všem okolo (chyba, měla jsem je nutit kupovat). Nemluvě o tom, že se mi letos konečně povedlo napsat a poslat povídku do Daidala. Takže mě tahle jobovka včera skoro rozplakala a zapíjení žalu mi následně způsobilo dnešní ohavnou kocovinu. 
    Bylo by skvělé, kdyby mohl pokračovat alespoň web, určitě jsem ochotná na jeho provoz přispět. 
    Státní dotace možná nejsou úplně špatný nápad. Žádné kontakty na Ministerstu kultury nemám, ale asi bych hledala někde tady: http://www.mkcr.cz/literatura-a-knihovny/granty-a-programy/Oblast/default.htm. Někdo určitě bude vědět víc.   
    Držím palce, aby se našel nový vydavatel.  

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  63. komentář by squire — 5.6.2013 @ 14.38

    Krom Ministerstva kultury mě ještě napadá Ministerstvo školství. Můžeme předstírat, že sci-fi literatura má vedlejší edukativní účinky:) A klidně bych psala jednou měsíčně populárně naučný článek, kdyby to bylo potřeba. 

    Zatím mi teda z analýzy situace nic dobrého nevychází. Inzerenti se do časopisu nehrnou, odběratelů je málo, zisky jsou nízké. Náklady na tisk jsou minoritní, ovšem elektronickou verzi si v tomhle státě, kde si polovina lidí myslí, že elektronicky = zadarmo („proč bych platil za něco co se dá stáhnout?“) a druhá polovina odmítá číst z čteček, ani tak nezaplatíme. Btw připravit funkční e-book je zhruba stejně nákladné jako připravit finální tiskovou verzi pro tiskárnu, jsem slyšela. Nevím, co je na tom pravdy. 

    My můžeme snížit náklady vzdáním se honorářů, ovšem autorská práva na zahraniční povídky se zaplatit musí a stejně tak překladatelé nebudou po věky věků pouhými altruisty, když se překlady živí. A bez zahraniční sekce časopis nepřiláká ani desetinu původních čtenářů – stačí se podívat na Legii, kolik lidí hodnotí zahraniční a kolik české povídky, nehledě na počet lidí, kteří otevřeně přiznávají, že českou sekci v XB-1 ze zásady nečtou. 

    Jakožto čtenář pláču, jakožto autor pláču dvojnásob. Přístup ostatních periodik a editorů antologií k publikaci povídek začátečníků by se totiž dal popsat zhruba větou „oslovíme vás, až budete mít vydáno trochu víc“ – no a kde? 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  64. komentář by Roman Štědronský — 5.6.2013 @ 14.42

    Velmi smutná zpráva, byl jsem dlouholetým předplatitelem Ikarie a posléze i XB-1 a těšil jsem se, že časem budu odebírat elektronickou verzi do čtečky. Osobně mi na formě až tak moc nesejde, vždy mě zajímal spíše obsah. A tak stejně jako jsem platil za papír, byl jsem připraven platit za verzi pro čtečky, jsem ochoten platit i za webovou verzi. Možná by stálo za to, zjistit pomocí ankety, kolik dalších lidí by se našlo. Jak tak čtu předchozí příspěvky, nemuselo by jich být tak málo.

    (Webová verze samozřejmě nebrání jednou za čas shromáždit zveřejněný materiál do podoby elektronického vydání pro čtečky či tablety – pro předplatitele zdarma, pro ostatní placené. :-) )

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  65. komentář by covex — 5.6.2013 @ 14.43

    Kdo jste nekdy podaval zadost o grant nebo dotace z ruznych fondu – to papirovani je o nervy a toho casu co to spolkne – za to by se vydalo jedno cislo casopisu… nas stat dava penize nikoli tam kde jsou potreba, ale tem kdo dokazi spravne vyplnit papiry… nemluvim o tom, ze je dobre mit spratelene hlasy v komisich, ktere vybiraji projekty, ktere se podpori. A v EU je to stejne, jen byrokracie na druhou. Nemluve o tom, ze projekty na 2013 uz jsou schvalene davno.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  66. komentář by Roman Štědronský — 5.6.2013 @ 14.45

    Sakra, koukám, že anketa tu už je. Výborně.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  67. komentář by op_1 — 5.6.2013 @ 16.04

    Mozna by to chtelo anketu na facebooku, mate tam 1421 odberatelu. A diky za XB-1.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  68. komentář by Vlado — 5.6.2013 @ 16.53

    co se týče dotace z ministerstev. po třech letech se nám podařilo zvládnout všechny překážky a nakonec jsme dostali poněkud nejistý slib na cca 50 000. předesílám slib.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  69. komentář by hromotlk — 5.6.2013 @ 17.28

    ja som s kupovaním na Slovensku nemal problém, v trafike bolo každý mesiac niekoľko výtlačkov…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  70. komentář by Karel Doležal — 5.6.2013 @ 18.47

    Vidím, že myšlenka, která mě včera napadla, pravda, v trochu jiné podobě, se už objevila tady. Taky mám v XB-1 dvě přijaté povídky, u nichž jsem se strašně těšil, až vyjdou. Přidávám se ke všem, kdo by se vzdali honoráře.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  71. komentář by severian — 5.6.2013 @ 20.19

    Vpravo nahoře máte už dlouho možnost přispět časopisu penězi. Udělali jsme to? Udělali… ale jen dva.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  72. komentář by Martin Sust — 5.6.2013 @ 20.42

    Facebook je v rukou vydavatele, nikoli redakce (pozná se to podle toho, že nikdo z redakce není takový fanda do Hvězdných válek). Nedávno jsem žádal o povolení vkládat příspěvky, uvidíme… Faktem je, že nikdo z redakce na FB není, takže jsme byli rádi, že se toho někdo ujal.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  73. komentář by Josef Barak — 5.6.2013 @ 22.17

    Tak zdravím po 24 hodinách všechny přispěvatele, ale popravdě, moc nás není! To taky o něčem svědčí…
    Nejprve k předplatnému (respektive jeho zbytku). Pokud by to mělo mít nějaký smysl a ta trocha peněz podpořila pokus redakce něco podniknout s cílem udržet časopis v papírové podobě v další existenci, vzdávám se zbytku předplatného! Vůbec jsem ochoten se vzdát zbytku předplatného ve prospěch kohokoliv, kdo měl na XB-1 TVŮRČÍ podíl, do toho tedy jaksi nepočítám vydavatele a distributora. 

    Pokusím se teď trochu shrnout jednak vlastní myšlenkové pochody, jednak příspěvky (ono to mezi sebou stejně víceméně koresponduje).

    Dotace – evidentně slepá cesta, pokud tedy nemáme někdo v rodině poslance, který by to zaštítil.
    Jiná než měsíční periodicita zřejmě zásadně problém neřeší a pokud jde o počet odběratelů, je to tak jako tak výstřel do tmy.
    Výraznější sponzor nebo inzerent zřejmě není  a bohužel asi ani nebude k mání.
    Pokus hledat a najít nového vydavatele poněkud (zásadně) stojí a padá s počtem reálných zájemců o XB-1 !
    Já jsem ochoten přispívat ať už na WEBovou podobu (byť nejsem jasným příznivcem), tak i na papírovou formu v podobě vyššího předplatného. Přesto podobně jako „PMarek“ bych preferoval papírovou verzi.
    Věc se ovšem má podle mého názoru nyní tak, že je problém tuto skutečnost (čili reálný zájem) o pokračování XB-1 ať už v té elektronické, tak už v „papírové“ formě zjistit.
    Klidně bych, tak jak píše „PMarek“ někam vyrazil na CON, třebaže jsem rovněž nikdy na žádném nebyl. Ale to je podle mě slepá cesta. Jak do počtu lidí, tak do vlastní výměny názorů.
    A jaké jsou jiné možnosti zjistit zájem o další pokračování XB-1?? Zřejmě řečnická otázka – podle mě nevalné. Zde na fóru se – do psaní mého příspěvku – objevilo 72 komentářů, navíc NE VŠECHNY jsou od běžných čtenářů a ZDALEKA NE VŠECHNY podporují další pokračování XB-1 za vyšší cenu! Takže udělat ZDE výše uvažovaný PRŮZKUM je, myslím si, ztrátou času. A jak jinak chcete zjistit potenciální zájem?? Na Facebooku nejsem, takže nedokážu posoudit možnost udělat průzkum tam, nicméně pokud by to bylo potřeba, klidně si tam ten účet pro tuto záležitost udělám.
    Je otázka, jestli by se nedal vydavatel (eventuelně potenciální nový vydavatel) přesvědčit o vydání ještě jednoho čísla XB-1 ( na to bychom se snad dohromady dokázali nějak složit – např. by na to klidně mohl padnout mimo jiné ten můj zbytek předplatného), A DO TOHOTO ČÍSLA DÁT TUTO INFORMACI NEBO PŘÍMO ANKETU o pokračování!!

    Pakliže se ukáže ( by se ukázal)  nevalný zájem čtenářů, bohužel, nás pár jedinců to nespasí, buďme prostě realisté!. I když budu v takovémto případě delší dobu zoufalým „nečtenářem“, alespoň bych měl pocit, že se vyšlo z většinového postoje, a nikoliv z toho, že třeba potenciální zájemci o pokračování nevěděli co a jak?!
    Nějaké další návrhy a nápady pls?!
       

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  74. komentář by Erunamo — 5.6.2013 @ 22.22

    severian: no jestli myslíte ten Flattr? To jsem nikdy nepochopil. Podivnější způsob jak dát někomu peníze jsem nikdy neviděl. Neměl jsem absolutně nejmenší chuť pídit se nad tím, jak to použít. Proč jednoduše neposílat peníze na účet?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  75. komentář by p.urban — 5.6.2013 @ 22.39

    Josef Barak: Za zbytek předplatného ještě jedno (osekané) číslo? Souhlasím. Jak zjistíme, kolik z nás předplatitelů je ochotno se zbytku předplatného vzdát? 

    Martin Sust: Je to co navrhuje Josef Barak reálné? 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  76. komentář by Lamahe — 5.6.2013 @ 23.33

    Sakra, to som po objave loga ČEZ na obálke nečakal. Každá banka a väčší podnik majú sponzoringové oddelenie. Chápem, že nikomu sa tu fakticky život nezachraňuje, ale XB-1 je jedným z posledných poriadnych zástupcov istého typu kultúry (a možno úplne posledným?) a 23-ročná tradícia ktorú predstavuje, tiež nie je niečo zanedbateľné. To by snáď malo zapôsobiť. Niektoré vyššie spomenuté návrhy sú divné, iné by aj za niečo stáli, ale aj tie sú všetky veľmi výrazným kompromisom. A serie ma, že neviem prísť na niečo lepšie :(

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  77. komentář by KeB — 5.6.2013 @ 23.54

    To všechno co tu píšete je moc hezké, ale řešení toho nejzákladnějšího problému ze všech tu nepadlo ani jednou.
    Padlo tu prohlášení, že po zániku Ikarie se nepodařilo oslovit všechny bývalé předplatitele a navázat. Takže já to vnímám tak, že redakce (bez urážky) z nějakého důvodu rezignovala na snahu najít, získat, oslovit (je jedno jak se tomu říká) nové čtenáře. A pokud se jí to nepodaří ani nadále je to předem ztracený boj. 
    Já jsem předplatné zrušil po roce a půl. (dubnové bylo poslední, květnové jsem koupil kvůli povídce mezi čtenáři) A řeknui proč, vadila mi žánrová nevyváženost. Měsičník scifi fantasy a hororu, kde v zahraniční sekci za šestnáct čísel nevyšel snad ani jeden horor, a kde fantasy bylo jak šafránu, mě prostě přestal bavit…
    Nadále bych o časopis měl zájem klidně elektronicky, ale pokud bude e-verze jen pro ipady, tak je jako by nebyla. A pokud bude stále stejně žánrově nevyvážen nemám zájem, bohužel…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  78. komentář by p.urban — 6.6.2013 @ 0.15

    KeB: Tak minimálně jeden horor vyšel – Hluboký ponor. Rušit předplatné kvůli žánrové nevyváženosti je podivné…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 3

  79. komentář by KeB — 6.6.2013 @ 0.57

    Hluboký ponor se mi nelíbil a nepovažuji ho za horor, ale dobře tak tedy jeden. A že je na čase časopis odhlásit, jsem naznal v okamžiku, kdy jsem dvě čísla po sobě přečetl akorát publicistiku a nějak se mi nechtělo číst povídky. Nejspíš se mi scifi přejedlo…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  80. komentář by kucirek — 6.6.2013 @ 6.28

    Také bych o časopis nerad přišel, odebírám ho asi od 7. čísla, patřím spíše ke starší generaci čtenářů (nar. 1958). Časopis si stále předplácím. Před dvěma lety jsem dostal čtečku a zcela jsem jí propadl, knihy čtu převážně elektronicky. takže forma časopisu v elektronické podobě by pro mě byla zcela akceptovatelná. Pokud by byl v současném rozsahu tak i za cenu kolem 100 Kč za číslo (možná i více), při vypuštění nebo silném omezení zahraničních povídek za cenu příslušně nižší. Co se týče obsahu, občas se mi nějaká povídka nelíbí, ale nemůže se líbit všechno všem, i v rámci daného žánru. Kdyby to pomohlo v další činnosti, zaplacené předplatné zpět nechci, pokud by se vrátilo automaticky, jsem ochotný ho věnovat na nějaké rozjezdové-průzkumné konto. Ať už to dopadne jakkoliv, děkuji radakci za to, co udělala i co ještě udělá.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  81. komentář by Martin Sust — 6.6.2013 @ 8.27

    S předplatným nemůžeme jakkoli disponovat bez svolení všech jeho majitelů. A získat ho, tzn. oslovit všechny majitele předplatného, to si moc nedokážu představit, přece jen jde o stovky či tisíce lidí. To už by bylo jednodušší přistoupit k nějaké formě diskutovaného crowdfundingu. Ovšem redakce by raději našla nějakou dlouhodobou koncepci udržení, než aby se pokoušela prodloužit agónii. Věřte, že pro nás není konec našeho časopisu něco lehkého. A nejde jen o živobytí, ačkoli i to tu má své místo a každý z nás si teď bude muset najít něco jiného pravděpodobně vně žánru, protože ten už moc možností neskýtá…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  82. komentář by Ronkar — 6.6.2013 @ 9.35

    KeB: Ber to tak, že všude kolem se to zase hemží jen fantasy až hanba. Na sci-fi nenarazíš tak často :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  83. komentář by occultist — 6.6.2013 @ 10.51

    Ono je dost nešťastné hlavně to načasování. Tak třeba za mě, XBčko si kupuji „pravidelně“ v podstatě od prvního čísla (vyjma úplně prvního to mi prostě nějak uteklo). Proč v uvozovkách, inu i když mám všechny čísla tak někdy jsem si pro něj do trafiky šel už na začátku měsíce a někdy až skoro na konci, jednou sem si dokonce kupoval 2 čísla naráz. Většinou podle toho v jakém stádiu „dočtení“ jsem měl číslo předchozí a taky podle časových možností. Ty se nakonec taky staly důvodem proč sem si časopis předplatil (před necelým měsícem :D ). Ale jinak bych nejspíš dál chodil do trafiky. Na stránky jsem občas mrkl, ale taky ne pravidelně, klidně celý měsíc nebo i víc jsem sem třeba nezavítal. Takže třeba o tom, že XBčko končí jsem se dozvěděl od přítelkyně, která ho ani nečte ani se o něj nijak zvlášť nezajímá (i když má ráda recenze ve filmotéce).
    Chci tím říct, že spousta lidí co má XBčko rádo taky nemusí o tom, že končí, ještě vůbec vědět. O to víc demotivující to bude vůči snaze o nějakou podporu. Když už teď je to vlastně prezentováno jako skoro hotová věc. Ergo jeden z možných důvodů, proč je tu tak málo komentářů, ale souhlasím, že i tak jich tu je málo.
    A přijde mi to i trošku jako takový podraz prostě vydat číslo a ve stejný den teprve vypustit zprávu, že je konec. Ale s tím už se asi nic nenadělá.
    Předplatné každopádně taky mile rád přenechám na v podstatě jakoukoliv formu dalšího vývoje pokračování XBčka i kdyby to mělo být jen uhrazení stávajících závazků. Pokud to nejde, tak v případě vrácení aspoň formou nějakého daru, pokud se toto nějak umožní.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  84. komentář by JiKra — 6.6.2013 @ 12.08

    Já se přiznám, že Ikarii jsem nikdy předplacenou neměl a kupoval jsem ji v trafice, zatímco xbéčko jsem si předplatil hned od začátku a dnes nechápu, jak jsem kdy mohl jakýkoliv časopis shánět po trafikách, když předplatné je výrazně pohodlnější.

    Když se na to podívám z marketingového hlediska, tak právě ten marketing tady selhává. Co si budeme povídat – dneska je trhu přetlak časopisů, do toho internet, kde toho člověk najde spoustu… časopis dnes musí nabídnout nějakou přidanou hodnotu v podobě hypu. Když si odmyslím pravověrné scifisty, kteří by si ten časák kupovali, i kdyby jedno číslo stálo dvě stovky (jako já), tak ten šedivý mainstream dá spíš na ten hype. Když nejsou delší dobu inovace a nedostavuje se pocit nadšení z každého nového čísla, šediváči začnou poměrně rychle odpadat.

    Já se vrátím ke svému prvnímu návrhu.
    1. Udělat z toho prostě dvouměsíčník a zdražit.
    - Sníží to náklady téměř na polovinu.
    - Časopis se stane větší vzácností.
    - Budete se moci soustředit jen na kvalitní obsah. Ne že by kvalitní už teď nebyl, ale jistě i vy narážíte na situace, jak vyplnit obsah vatou, když se kvality momentálně nedostává…
    2. Udělat masívní kampaň na sociálních sítích a víc se věnovat komunikaci s lidmi. To je prostě dneska trend a v záplavě podnětů ze všech stran se musí každé médium nějakým způsobem snažit vyčnívat.
    3. Napadá mě třeba i vydávat jednou za čas speciály – časopisy s dvojnásobnou tloušťkou a nějakým tématicky zaměřeným obsahem za vyšší cenu.

    Nicméně, to neřeší aktuální nedostatek financí. To však neznamená, že byste měli zavřít natrvalo. Zkuste si stanovit minimální částku na nový rozjezd a vybrat to na kickstarteru. Připomínám, že to chce publicitu – tedy komunikaci s lidmi, ať už přímo, nebo skrz sociální sítě. Pořádání seminářů také může být zajímavé. Přitáhne to lidi, a ti o tom budou více mluvit.
    Dál se samozřejmě pokoušet shánět sponzory – neříkejte mi, že se prostě nenajdou bohatí mecenáši, kteří by nezasponzorovali tak zajímavý časopis.

    Každopádně, já to vidím tak, že dělat dneska jen časopis nestačí. Chce to prostě víc, než v dobách, kdy bylo na krámě dvacet druhů časopisů, v televizi dva programy a internet neexistoval.
    Pokud se vám to podaří, tak vás ujišťuji, že ve mně máte jistého předplatitele, a to klidně i za tu cenu 200 korun za číslo.
    Držím palce. 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  85. komentář by Martin Sust — 6.6.2013 @ 12.13

    Snížení periodicity z měsíční na dvouměsíční sebou nevynutelně přinese velký nárůst už tak nedostačující distribuce, to je bohužel fakt, se kterým se nedá nic moc dělat. Samozřejmě je tu možnost pokusit se nabrat dostatečné množství předplatitelů a časopis distribuovat přímo a podstatně ho zdražit, ale pořád je tu nutnost najít nového vydavatele…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  86. komentář by Vlado — 6.6.2013 @ 12.53

    i o zdražení se uvažovalo, lae i cena 99 Kč bohužel nic neřešila (zase jsme u marže distribuce) a za 150 Kč o:)))) by nás nikdo nekoupil.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  87. komentář by Josef Barak — 6.6.2013 @ 13.44

    No jo chlapi z redakce, ale najít nového vydavatele Vám těžko pomůže někdo z nás, běžných čtenářů…si myslím já. Jak se to vůbec podařilo Pevnosti? Tedy pokud je pravdou, že se jí to podařilo?! Tady je to obávám se na Vás…
    Dotaz ke komunitě na Facebooku – nikdo z těch, co to tady čtou se tam nepohybuje!?? Že bychom se dozvěděli, jestli jsou tam reakce nějaké jiné a zájem o diskuzi větší??

    A pokud jde o vydání ještě jednoho čísla? Předpokládám, že touto dobou by stejně nějaké materiály měly být do 7 čísla připravené, pokud vydavatel nesignalizoval konec XB-1 relativně dopředu. Ale i kdyby bylo číslo jak někdo psal „okleštěné“, pořád to vidím jako nejlepší průzkum trhu. Dle reakce z redakce (pěkná kombinace, že) už zřejmě stávající vydavatel není přístupný tomuto kroku?!
    Pokud jde o cenu, osobně bych přežil i těch 150Kč, ale stejně jak Vlado věřím tomu, že by to většinu lidí odradilo. Do 100 zřejmě nijak zásadně, alespoň doufám…
    Prosím tedy někoho o info z Facebooku, kde jinde by se tedy dalo diskutovat, když tady je to de facto mrtvé?!!
    Bohužel se nepohybuju ani v obdobné profesní branži, takže nvm, jak jinak bych mohl podniknout nějaké kroky, pokud jde o získání vydavatele, eventuelně o distribuci časopisu jako takovou?!
     
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  88. komentář by Martin Sust — 6.6.2013 @ 13.50

    On nikdo také nečeká, že se najde vydavatel v téhle diskusi, i když by to bylo hezké. Čísla máme připravené do budoucna v podstatě hned dvě. Jakékoli zvýšení ceny však nevyhnutelně vede ke snížení prodeje. Zdaleka ne všichni jsou ochotni to akceptovat.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  89. komentář by standa.e — 6.6.2013 @ 14.35

    Dovolím si zareagovat teď, když nejsilnější emoce už asi odezněly.
    Minimálně Fantasy Planet do této chvíle mlčí. Fantasya také. Na FB pevnosti byl v noci na středu krátký post s jedním komentářem, ale ty do rána zmizely.
    Jednoduše, samotnému fandomu je osud XB-1 a XB-1 sama, totálně ukradená. Je-li to skutečně odraz toho, jak si XB-1 stála, pak jde o výsledek velmi tristní a vlastně se Konektoru ani nedivím.
    Kolik vůbec těch předplatitelů doopravdy bylo? Dvě stovky nebo dva tisíce? (Martin píše o „stovkách až tisících“, ale to je vážně zatracený rozdíl!) Já jestli má vůbec smysl uvažovat o abonentském typu tiskoviny. Přežít krizi v podobě lepšího Interkomu…
    Každopádně se přiznám, že jsem hluboce rozčarovaný ze způsobu, jakým k zániku XB-1 došlo – do té doby jsem nezaznamenal v časopisu nic, co by dávalo tušit, že má časopis problém, se kterým bojuje. Takhle z venčí nic, než čakání… na co vlastně? Nakonec jste promarnili hromadu času a ztratili kontakt s těmi z kupujících, kteří nechodí na web a nejsou předplatitelé. Jak je bude chtít redakce oslovit POTOM, když to nedokázala ani u bývalých předplatitelů Ikarie? A – odhlédneme-li od emocí – neumím si představit investora / vydavatele, který s chladnou hlavou vsadí na koncept a na tým, jenž selhal (z jeho pohledu) už dvakrát. A nemá smysl diskutovat o tom, proč tomu tak bylo. Prostě se to stalo. Není jediný důvod nepředpokládat, že ten časopis nezkolabuje i potřetí.
    Pokud jde o Pevnost, tam redakce přestala hledat vydavatele – a vydává to sama. Jestli se nepletu, oficiálně to vydává Kristina Nowakowska, jež do té doby (a dodnes stále) měla na starosti marketing časopisu. Tedy to, co u XB-1 selhalo zjevně nejvíc. Přiznám se, že mají můj obdiv, byť koncept časopisu mi úplně nesedí. Já sám bych podobnou odvahu asi neměl. Ale z hlediska případného silného partnera v budoucnu to znamená jediné – ti lidé věří tomu, co dělají. A dělají vše proto, aby nešli ke dnu. Nečekají na záchranu. A měli vizi jak dál.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 17 Thumb down 0

  90. komentář by Martin Sust — 6.6.2013 @ 17.06

    To je bezesporu trefné. Mohu reagovat jen za sebe tím, že jsem neměl k dispozici žádné přehledy prodejů a po vstupu ČEZu mezi přispěvatele vyhlížela situace vcelku bezpečně.

    Na druhou stranu souhlasím, že to ticho po pěšině na FP i jinde je přiznačné. XB-1 se bohužel nestala a vlastně ani nechtěla stát nějak fanouškovsky vstřícná. A navíc provázanost časopisu s webem či sociálními sítěmi byla v podstatě nulová.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  91. komentář by idle — 6.6.2013 @ 17.24

    Toho nezájmu zvenku a nepropojenosti je fakt škoda. Možná je to i důvod (jeden z důvodů), proč se informace o obrodě časopisu tak pomalu dostávala k lidem, které by to mohlo zajímat.
    A přitom porovnávání názoru na právě přečtené povídky s ostatními je jedna z věcí, které mě na čtení časopisu baví – u knih ta synchronizace zdaleka tak nefunguje.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  92. komentář by Jana Dvořáčková — 6.6.2013 @ 18.10

    Takhle nějak jsem se včera vyjádřila na Nyxu:

    „A když už tak dva dny nad XB1 přemýšlím, tak si bohužel pozdě uvědomuji fakt, že jsem se nechala ukolébat.
    Když zanikla Ikarie a do měsíce vznikla XB1, říkala jsem si „sakra, to jsou frajeři, ti vědí jak na to a bude to šlapat třeba dalších dvacet let.“ Teorie dobrá.
    Pak se v začátcích objevily prosby na shánění inzerentů typu: „kdybyste věděli…“ To je zcela logické.
    Ale kdyby tehdá, dejme tomu tisíc čtenářů (plácnu kravinu, nekamenujte mě), vytisklo pár stránek propagačních letáčků a rozneslo je po městě, jistě by se základna „nového časopisu“ trochu rozšířila. Každý máme ve městě knihovnu, knihkupectví. Každý známe někoho, kdo má rád SF, byť to je (třeba u mě v práci) něco, o čem se mluví potichu, protože je „to divné.“ Jenomže jsem třeba teďka zjistila, že deset lidí kolem mě čeká na nový Star Trek. A čtou. Sakra, říkám si – proč jsem se před těmi dvěma lety nechala ukolébat a nerozjela nějakou tu osvětovou akci v rámci města.
    Udělala jsem to se sbírkou povídek – ve třech případech ze čtyř zájem byl…
    Ale to se říká hezky „co by bylo, kdyby…,“ a tak jsem teď vzteklá na sebe, na dobu, na čtenáře Ikarie, co nedali XB1 šanci, na EU a její debilní papírování při žádání o cokoli (zkoušeli jsme žádat o dotaci na opravu bytového domu) – jo, haha. Jen podání těch papírů – padesát litrů…“

    Dneska bych k tomu dodala asi už jenom tolik:
    XB byla, je a doufám, že někdy zase bude, skvělou náhradou za Ikarii a určitě náplní volného času nás všech.
    Někdy je ale jediným řešením jakékoli neblahé situace (pokud snaha o změnu nezabere) – nedělat nic.
    Tím nemyslím se na to vyprdnout, ale začít znovu.

    Což takhle dát prostě TEĎ dát lidem vědět, že:
    - tu byla Ikarie – podrobnosti…
    - nahradila ji XB1 – podrobnosti…
    - které lidi a proč sdružovala…
    - co se jim na takové formě a obsahu časopisu líbilo/nelíbilo… čím to bylo zvláštní, jiné, proč možná pro velká vydavatelství nepřijatelné…

    Zkrátka dát dohromady ucelený text pojednávající o osudu časopisu (nic dlouhého). Něco, co se vejde na A4 a může to viset v knihovně na nástěnce, ležet vedle kasy na pultu knihkepectví… jsem naivní?
    Možná fakt jo, ale než si teď zoufat nad tím, jak se nepovedly věci, které měly být hotové, což takhle třeba zkusit takovou věc: „jakože vypneme záložní zdroj, aby se dal později opravit a úplně nevyhořel.“
    Protože teďka do něj neseženete součástky.
    Omlouvám se za délku a podivnost.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  93. komentář by Julianne — 6.6.2013 @ 18.25

    Ad ticho na FP a Sardenu: Předpokládala jsem, že je důvod, proč tam redakce neposlala ke zveřejnění tento článek. Pokud ne, můžu napsat Pechymu a Pavle a požádat je úplně jednoduše, jestli by ho nezveřejnili…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  94. komentář by op_1 — 6.6.2013 @ 18.34

    Sarden se zmiňoval na Twitteru

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  95. komentář by mkyral — 6.6.2013 @ 19.46

    Ikarii jsem sem tam kupoval, když skončila, tak jsem si předplatil XB-1, abych jej podpořil. To že končí XB-1 je škoda.
    Jsem jeden z těch, co poslední dobu nemají dost času na čtení, preferuji spíše čtečku a navíc mám raději romány než povídky. Přijde mi, že povídky někdy skončí moc brzy, jindy je přečtu a pak marně přemýšlím, o čem to vlastně bylo ;-) . Přesto jsem v naprosté většině přečetl úplně všechny povídky. S názorem, že české povídky stojí za …, se rozhodně neztotožňuji.
     
    Rozhodně jsem pro zachování, alespoň v nějaké formě. Třeba jako (komunitní) web, kde bude vycházet pár povídek za měsíc a mezitím recenze knih a filmů. Pokud se by se dal prostor i autorům amatérům a měli by možnost publikovat své vlastní povídky ve svém povídkovém blogu, kde se k tomu měli čtenáři možnost se vyjádřit, mohlo by to mít zajímavý potenciál. Ale převézt časopis na moderní online médium nebude jen tak. Chce to nápady, elán. To co táhne tyto weby jsou čtenáři, kteří se vracejí jen proto, aby diskutovali mezi sebou. Akorát to asi nějakou dobu na uživení nebude :-(
    Rozhodně by byla škoda, kdyby XB-1 zcela zanikl. A kdyby to náhodou nedopadlo, tak díky za všechny krásné chvíle, co jsem s Ikarií a XB-1 strávil.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  96. komentář by Roman Štědronský — 6.6.2013 @ 20.26

    Právě jsem s překvapením zjistil, že (zřejmě 24.5.) byla na Google+ založena stránka časopisu XB-1. Pokud je oficiální (vypadá tak), určitě by se měla objevit v hlavičce na těchto stránkách po boku Facebooku. Pokud je oficiální, zcela určitě tam schází jakákoliv zpráva o aktuálním dění, je tam pouze pár anonymních žánrových plakátů. Řekl bych, že je v této chvíli potřeba využít každého informačního kanálu…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  97. komentář by op_1 — 6.6.2013 @ 20.35

    Napište, že jste už našli vydavatele, prosím.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  98. komentář by Erunamo — 6.6.2013 @ 21.44

    Jen mě tak napadlo, že řada časopisů je vydávaná bez distribuce přes řetězce. V menších nákladech jen přes předplatné. Zajímalo by mě jak by pak vycházela čísla u XB-1.  

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  99. komentář by p.urban — 7.6.2013 @ 1.05

    Časopis Ikarie/XB-1, je/byl podle mne, nenahraditelý. Vždy dával/dává, šanci novým, mladým autorům. Novým/mladým autorem už dávno nejsem. Přesto stále cítím tu sílu, tu touhu. Sílu překonat (snad?) vlastní nedostatečnost. A touhu,  touhu vypravovat příběhy.  Cítím, že tato cesta byla/je správná. Přál bych si, aby noví/mladí autoři měli tu možnost, tu šanci, jakou jsem měl kdysi já. Šanci vypravovat svůj příběh.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  100. komentář by lieber — 7.6.2013 @ 8.40

    I já bych se rád připojil ke slovům díků za časopis. Pokud opravdu skončí, bude mi velmi chybět a nevím, čím tu mezeru zaplním.
    Proto bych si moc přál, aby neskončil. Přečetl jsem si celou diskuzi a i po ní si myslím, že nějaká forma crowdfundingu by přinejmenším stála za pokus. Tady je proč:

    Co XB-1 opravdu nezvládlo je marketing. Jakkoli dobrý časopis je, nikdo o něm nevěděl. Upřímně, kdybych nebyl předplatitelem Ikarie, o XB-1 bych se nejspíš nedozvěděl také. Nejen, že byl neviditelný v obchodech, ale nezaznamenal jsem ani žádnou propagaci na těch pár conech, kde jsem byl. Buď tam nebyla nebo byla tak nenápadná, že jsem si nevšimnul. Základním principem crowdfundingu je přimět fanoušky, kteří se rozhodli přispět, aby dál šířili informaci o akci prostřednictvím svých kontaktů a sociálních sítí, a pomáhali shánět další přispěvatele. Pokud se to správně udělá, vznikne určitá informační vlna, která se šíří dál a dál mezi stále více lidí.
    Nesouhlasím s argumentem, že crowdfunding není vhodný pro XB1, protože XB1 není jednorázový projekt. V případě XB1 by odměnou za crowdfundingový finanční příspěvek bylo předplatné na jeden rok. Tím by se získala předplatitelská základna, u které by byla velká pravděpodobnost, že své předplatné bude každý rok obnovovat. Ano, nemusí to vyjít – ale může. Bylo by pak jen na XB1, aby si svou kvalitou tu předplatitelskou základnu udržela.
    A konečně, crowdfunding je populární také proto, protože přispěvatel má určité záruky, že za své peníze něco dostane. Příspěvek je doopravdy proplacený až ve chvíli, kdy se dosáhne požadované celkové částky, jinak se přispěvateli vrátí. Patřím mezi starší generaci, jsem finančně zajištěný a nemám problém věnovat XB1 pár tisíc korun. Přesto nekliknu na to tlačítko „Flattr this“, protože nemám záruku, že ty peníze nepůjdou do finanční černé díry místo toho, aby mi přinesly „zboží“, které si za svůj příspěvek snažím koupit – pokračování XB1.

    Doporučil bych proto crowdfunding zkusit. Ale proboha, pokud do toho půjdete, nechte si prosím poradit od někoho, kdo ví, jak se dělá crowdfundingová kampaň. To není jen o tom pověsit někde nabídku a pak čekat, jestli si ji náhodou někdo všimne a dá na ni peníze. To je ryzí marketing – je třeba akci propagovat, využít naplno jak fanoušky tak i přispěvatele, nejmíň obden komunikovat s již získanými přispěvateli, informovat je, jak se situace vyvíjí a nenápadně masírovat, ať šíří informace dál, přicházet s různými novými nabídkami a bonusy atd. atd. 
    Nechť se redakce nezlobí, jakkoli si ji vysoce vážím pro schopnost udělat tak výborný časopis, po marketingové stránce nic moc – sežeňte si odborníka!
    A mnoho štěstí!

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 10 Thumb down 0

  101. komentář by Lamahe — 7.6.2013 @ 11.28

    lieber: presne tak, vlastne som si uvedomil, že zo žiadneho Conu si nepamätám flyery, plagáty, diskusie, či prednášky zastrešované XB-čkom – nič čo by nejak pomohlo časopis zviditeľniť (snáď až na pár zmienok pri úplnom začiatku). A to hovoríme o Conoch, kde je to takpovediac „povinnosť“, keďže je to reklama takmer zadarmo.

    Veľmi by ma mrzelo keby XB-1 skončilo – zvlášť tak náhle a bez boja. Teda zdanlivo, keďže som si istý, že redakcia bojovala. Ale keby si k tomuto boju prizvala čitateľov, trúfam si povedať, že šance by rapídne narástli.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  102. komentář by idle — 7.6.2013 @ 11.33

    Co se conů týče, i tady to XBčko vzalo separatisticky a loni si uspořádalo malý (milý) samostatný coník. Čekala jsem, jestli se třeba po roce zopakuje, ale nic…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  103. komentář by Martin Sust — 7.6.2013 @ 11.52

    Pokud jde o cony, tak na pražském XB-1 miniconu bylo asi 12 lidi (oznámení bylo na všech žánrových webech i zde na stránkách XB-1). Na brněnském Fénixconu se pravidelně pořádala panelová diskuse o účasti cca 15 lidí. Cony dnes opravdu nejsou cestou k nějakému zviditelnění časopisu typu XB-1. I kdyby redakce jezdila po všech conech, oslovila by pár desítek fanoušků, pravděpodobně těch, co už si časopis stejně kupují. I web XB-1 měl na pražském FF conu panelovou diskusi o účasti cca 12 lidí…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  104. komentář by idle — 7.6.2013 @ 13.56

    Bylo nás tam víc než 12, na fotce na FP je v záběru do publika 14 osob a to tam určitě nejsou všichni. :) Na to, že to byla akce ve všední den… (Jsou nějaké demografické údaje o čtenářích? Asi těžko, co? Ani žádné průzkumy či dotazníky v časopise nebyly, jenom tady na webu, což je zlomek čtenářstva.)
    Ale odbíhám. Naopak jsem spíš chtěla říct, že počet přítomných nemusí být až tak zásadní. Spíř právě to, že byl con oznámený na všech žánrových webech, mohlo teoreticky propagaci prospět. Rozhodně se o tom psalo víc, než teď o zániku. :(
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  105. komentář by Martin Sust — 7.6.2013 @ 14.41

    To idle: Pokud v to počítáš také autory přispívající do XB-1, pak ano, mohlo se to vyšplhat na 15. Pokud jde o demografické průzkumy, už tak jsme měli velké problémy s tím, že u předplatného bylo napsáno, že údaje (jména a adresy) mohou být zpracovány k podobným účelům. Pokud jde o články o zániku, skutečně by to celou věc nějak změnilo, kdyby se o tom psalo třeba na FP? Pokud ani redaktoři žánrových webů nejsou sami od sebe schopni o něčem takovém samostatně informovat?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  106. komentář by idle — 7.6.2013 @ 15.07

    Ne, nemyslím si, že by víc článků o zániku něco změnilo, to je jen, řekněme, ukazatel situace. Detailní demografický průzkum jsem ani neočekávala (to mě jen tak napadlo k tomu všednímu dni, protože pokud mezi čtenáři nepřevažuje studentstvo a penzisté, tak se tam asi moc nehrnuli); nechtěla jsem tvrdit, že se něco takového mělo udělat.
    Zajímavější by byly pravidelné ankety týkající se obsahu časopisu, ale ty by samozřejmě měly smysl jen v případě, že by byla vůle z nich vyvozovat nějaké závěry.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  107. komentář by Martin Sust — 7.6.2013 @ 15.15

    Snahy o průzkum samozřejmě byly a také snaha jejich závěrům vyhovět. Samozřejmě to mohlo být častější - http://www.casopisxb1.cz/zredakce/anketa/.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  108. komentář by idle — 7.6.2013 @ 15.27

    Pravda, tohle kdysi proběhlo.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  109. komentář by pavel.frebort — 8.6.2013 @ 11.40

    A já si chtěl zrovna koupit předplatné na iPadu. 
    Osobně si papírovou verzi časopisů už ani kupovat nehodlám.
    iPad mi v tomto poskytuje větší komfort.
    Kupovával jsem Ikarii a mrzí mě, že jsem na tohle přišel pozdě, ikdyž bych asi ničemu nepomohl
    Jak ze starými čísly? Chtěl bych si je přečíst, ale kupovat předplatné asi nemá smysl …

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  110. komentář by Martin Sust — 8.6.2013 @ 12.32

    Tuším, že až na jedno vyprodané číslo jsou všechna k dispozici i zpětně přeš SEND - http://www.send.cz/casopis-objednavka/728/. Jak je to s iPadem, nevím.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  111. komentář by Jana Dvořáčková — 8.6.2013 @ 12.33

    Erunamo: (reakce na koment č.26) – Takhle úplně jsem to nemyslela. Spíš mi šlo o jistou formu otevřenosti a přehledu (v rámci skupiny přispěvatelů).
    Zkrátka i třeba doma se od správce domu dozvím, kolik z mých peněz na co jde.

    pavel frebort: Stará čísla se sehnat dají, ale tvrdit, „že byste ničemu nepomohl, kdybyste měl předplatné,“ to je hloupost.
    Tedy ne teď, ale takhle před rokem, to by byla asi jiná.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  112. komentář by Jana Dvořáčková — 8.6.2013 @ 13.04

    Starší čísla také tady:
    http://www.daemon.cz/

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  113. komentář by DiKMike — 9.6.2013 @ 9.35

    My co už tohle jednou zažili pamatujeme, že i tehdy bylo vydávání Ikarie ukončeno ze dne na den, tehdy se vše v dobré obrátilo, všichni věříme, že tomu tak bude i tentokrát
     

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  114. komentář by Dilvermoon — 10.6.2013 @ 11.42

    Stejně mi to hlava nebere. Kdyby tu byl nějaký přetlak co se týče žánrových časopisů, tak chápu. Konkurenční boj zuří. Ale máme XB s Pevností a navíc si troufám tvrdit, že si tak úplně ani nekonkurují a cílí na trochu odlišné publikum. A pokud jde o „nízkou kupní sílu obyvatelstva“, to je legrační. 75 korun měsíčně. Nerad bych se dotkl sociálních případů, ale je to k smíchu.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  115. komentář by Martin Sust — 10.6.2013 @ 12.59

    Tak především se změnila doba. Dnes není problém zadarmo získat tolik fantastiky, kolik jen chcete. Nemluvě o tom, že podobně jsou na tom i ostatní druhy zábavy, které jsou mnohdy atraktivnější – filmy, seriály, hry. Svou roli hraje i fakt, že mnozí čtenáři nemají rádi povídky a románů je všude dostatek. A pak, ovšem v první řadě, jde o změnu fantastiky jako žánru, jenž se posunul k zábavným atraktivním modelům v podobě paranomální fantastiky, steampunku, military, akčních řežeb, knih s herní, seriálovou či filmovou licencí… Dal by se z toho udělat literární časopis docela jiného druhu, ovšem jde o věci, kde je licence mnohdy podstatně dražší. To vše vytváří přetlak, který zcela přirozeně vytlačuje minoritní druhy zábavy na okraj, přes který pak lehce přepadnou do nenávratna…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  116. komentář by op_1 — 10.6.2013 @ 15.51

    Na facebooku je napsáno, že probíhají jednání o pokračování časopisu. Tak držím palce.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 8 Thumb down 0

  117. komentář by Ma1nes — 10.6.2013 @ 16.04

    Nová naděje

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  118. komentář by Virtim — 10.6.2013 @ 16.28

    Já myslím že 150 kaček za časopis jednou za měsíc je tak akorát. Je to pět piv a zábava na zhruba stejnou dobu. Jen vylepšit distribuci bo opravdu nebyla všude ke koupi.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  119. komentář by Dilvermoon — 10.6.2013 @ 17.14

    Tady je vidět, co dneska znamená zavedená značka. Na situaci má určitě velký podíl i ta vynucená změna titulu z Ikarie na XB. Škoda, že MF byla tak (doplňte sami).
    Pokud bude následovat číslo 7/2013, klobouk dolů. Navíc pokud by se i u nového vydavatele podařilo zachovat stejný vzhled časopisu. Ale to předbíhám, hlavně ať to vyjde.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  120. komentář by idle — 10.6.2013 @ 22.09

    Bude se pak jmenovat XB-2? :)

    (To neměnné číslo mě lechtá už od začátku.) 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  121. komentář by standa.e — 10.6.2013 @ 22.34

    to Idle: Souhlasím, já taky vždycky tvrdil, že se to mělo jmenovat XB a s každým dalším vydáním zvednout číslo o jedno ;-) Každopádně – pokud se XB-1 opět zreinkarnuje, bude to jenom dobře. Ale, probůh… Ať už se to neopakuje! Evidentně se musí NĚCO změnit (a já furt doufám, že spíš jen marketing než obsah).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  122. komentář by Dilvermoon — 11.6.2013 @ 9.02

    To už tady kdysi bylo. Vyšla čtyři čísla. Ikarie XB 1 až 4. A důvod? Komunisti nechtěli povolit periodikum s takovou podezřelou (a právem podezřelou :-) literaturou. Tak se to obešlo pokaždé „jiným“ názvem publikace, která tudíž nebyla periodikum….
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  123. komentář by preema — 11.6.2013 @ 22.45

    Zdravím,

    přidávám se zde k Vám, kdož cítí potřebu vyjádřit smutek nad oznámeným ukončením vydávání časopisu XB-1. Stejně, jako mnozí z Vás, jsem byl nemile překvapen úvodníkem červnového čísla, zvláště po té, když v předchozích číslech časopisu nebylo možnosti ukončení vydávání věnováno ani písmenko.
    Taktéž, jako mnozí zde, bych chtěl redakci poděkovat za již odvedenou práci na časopisech IKARIE i XB-1 a také za práci a úsilí, které jistě vynakládají pro to, aby časopis mohl dále vycházet, byť třeba pod jiným názvem. Tento nový časopis zcela jistě podpořím předplatným, tak jako jsem podporoval časopisy dosud vydávané.
    Pouze u elektronické veze bych byl opatrný. Čistě webová podoba časopisu se mi jeví jako nejméně vhodná, podoba elektronická pak méně vhodná vzhledem k různým platformám, které ve světě elektronických komunikací a dokumentů existují. Jednoznačně preferuji papírovou verzi. Mám k tomu tyto důvody:
    Na elektronické verzi se špatně spí, k zakrytí je malá, pokud čtete v leže na zádech a únavou Vám selžou zápěstí, zraní Vás, neříznete se do prstu o hranu papíru, špatně se váže do knih po ročnících, nevoní papírem a tiskařskou černí.
    A jelikož v magii obchodních jednání nejsem ani novicem, nemohu v této problematice radit a nechám tedy rady na jiných, zkušenějších. Snad se podaří najít nějaké vhodné východisko.

    Přeji hodně zdaru.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  124. komentář by The_Star_Rover — 11.6.2013 @ 23.50

    I já musím vyjádřit lítost nad zánikem XB 1. Jsem čtenář mladší generace a opravdu mě tato zpráva zdrtila. Byl jsem předplatitelem Ikarie od 16ti let a XB jsem zatím kupoval pravidelně na stáncích. Jste jediné a unikátní periodikum a pro každého fanouška sf tohle musí být šílená rána. Je mi 20 let a hrozně mě mrzí, že je čím dál méně lidí, kteří mají zájem o takto kvalitní periodikum. Z okruhu mých vrstevníků jsem bohužel snad jediný, kdo opravdu čte sci-fi a předplacuje/kupuje Ikarii/XB-1 a troufám si tvrdit, že to bude horší.. Mám pár kamarádů, ale ti jsou zarytí fantasy čtenáři.. Zajímalo by mě zdali je to takto i u vás? Nechce se mi opravdu věřit tomu, že je nás tak málo abysme nedokázali zachránit tento unikátní a jediný stále fungující sf časopis. Opravdu chci aby XB vycházelo dále a bylo součástí mého života. Jsem pro jakoukoliv smysluplnou variantu a podporu.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  125. komentář by The_Star_Rover — 11.6.2013 @ 23.54

    A ještě něco, elektronická forma u mě nikdy nedokáže předčit papírovou… Jsem pro za každou cenu zachránit papírovou podobu XB, i když chápu, že v dnešní době to je těžké. Ze své vlastní zkušenosti vím, že v trafikách, kde jsem XB-1 kupoval, jsem byl jediný. Když jsem si šel na konci měsíce pro nové číslo, stále tam měli ještě staré ve stejném počtu po mé koupi. Po pár měsících už objednávali jenom jedno.. pro mě :(

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  126. komentář by op_1 — 12.6.2013 @ 8.43

    Dnes je středa, jsem jako na jehlách, jak jednání o pokračování časopisu dopadne. Na fb byla zpráva, že dnes se dozvíme více. Na fb je Váš vydavatel (a ta zprávička pochází pravděpodobně od něj), nikdo s redakce tam není a ani tady tu zprávu nepotvrdil. Mohli byste potvrdit, že nějaká jednání jsou? 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  127. komentář by Martin Sust — 12.6.2013 @ 8.57

    Nepochybně. Ovšem jakékoli konkrétní věci se čtenáři dozví ve chvíli, kdy se zmíněna jednání doberou k nějakému výsledku. Uvidíme.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  128. komentář by op_1 — 12.6.2013 @ 9.50

    Držím palce.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  129. komentář by idle — 12.6.2013 @ 10.02

    Na FB už píší: „Takže jedeme dál! Detailnější informace očekávejte odpoledne na http://www.casopisxb1.cz.“

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  130. komentář by op_1 — 12.6.2013 @ 10.02

    STATUS XB-1 z FACEBOOKU: Takže jedeme dál! Detailnější informace očekávejte odpoledne nahttp://www.casopisxb1.cz.

    Gratuluji. 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  131. komentář by PMarek — 12.6.2013 @ 10.10

    Báječná zpráva !!!!!!!!!!!!!!!!! Budu se těšit na detailní info, ale hlavně se budu těšit na další čísla !!!!!!!!!!! :-)
    Díky všem, kteří jednali a dohodli se. Jen teď doufám, že teď všichni, kteří v nastalé situaci pociťovali velkou hrozící ztrátu, přijmou osobní opatření, aby už taková situace nikdy nenastala.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.