Ocenění

E3 2018: Záplava herních novinek

Autor | Aktuality | Pondělí 18 června 2018 12.05

Dvacátý čtvrtý ročník herní výstavy E3 se tradičně nesl v duchu velkých oznámení, která ovšem díky neodbytnému tlaku internetu a podezřele načasovaným únikům informací mnohdy nebyla příliš překvapivá. V průběhu konferencí, jež výstavě tradičně předcházejí, nepřišel žádný ze zavedených hráčů na trhu s konzolemi s hardwarovou novinkou. Na tuhle strunu začnou s největší pravděpodobností hrát až příští rok. Přesto je zřejmé, že vývojový cyklus současné generace konzolí je u konce, vývojáři nyní dokážou jejich výkon využít naplno a díky tomu se na konzolích PS4 a XBox One budou v následujících dvou třech letech objevovat po technické stránce ty nejlepší možné hry, což potvrzuje i několik desítek trailerů a gameplay ukázek…

smashbros-ed

Nebylo by příliš rozumné začínat čímkoli jiným než titulem Cyberpunk 2077. Polské vývojářské studio CD Project RED přišlo s prvním teaserem už v roce 2013, čímž do atmosféry nabuzené blížícím se vydáním třetího Zaklínače přililo pořádnou dávku endorfinu. O pět let později vyvolal regulérní trailer uvedený jako zlatý hřeb prezentace Microsoftu rozporuplné reakce, v nichž se mísil nadšený aplaus s rozpaky nad vizuální stylizací hry. V průběhu výstavy se začaly objevovat další a další detaily o hře společně s tím, jak byli herní novináři vpouštěni do neustále obsazeného stánku studia. Nyní už víme, že se bude jednat o plnohodnotné RPG z pohledu první osoby. Nebudou chybět honičky v autech, augmentace, povzbuzující prostředky a rozsáhlý svět členěný nejen horizontálně, ale spolu s množstvím výškových budov i vertikálně. Dynamické změny počasí a střídání denních dob dodají hře i patřičně ponurou atmosféru známou z Blade Runnera či Deus Ex, nicméně po úvodní prezentaci, kdy jedni připodobňovali hru ke GTAčku budoucnosti a jiní k herní variaci Ready Player One, se CD Project musel hodně snažit, aby hře navrátil očekávanou auru drsného a plnokrevného představitele kyberpunku.

Další z titulů, který se na E3 rozhodl svůj fikční svět ukázat v podobě, kterou by leckdo označil ve srovnání s realitou za malebnější a přívětivější, je Fallout 76. Rozevírání nůžek mezi Falloutem od Interplay a toho od Bethesdy se zde zřejmě dočká svého vrcholu. Tvůrci se rozhodli pro plně online survival hru, v níž dokonce nebudou ani žádné NPC a o jakýsi příběhový rámec se mají starat pouze roboti a svět kolem. Ačkoli se někteří fanoušci série pustili do petice za příběhovou kampaň pro jednoho hráče, šéfdesignér projektu Todd Howard si vyhrazuje právo zacházet se hrou takovým způsobem, jaký on a jeho tým považuje za správný. Po survival titulech je stále velká poptávka, díky čemuž má Fallout 76 obrovský komerční potenciál, zejména díky spojení s legendární značkou. Nicméně příčina oné legendárnosti se z této značky už nějaký čas kvapem vytrácí.

Jednou z hlavních charakteristik E3 2018 bylo uvedení řady japonských titulů a hlavně představení hned tří her z prostředí feudálního Japonska. Největší úžas a očekávání vzbudila dle předpokladů hra Ghost of Tsushima prezentovaná ve výtvarně zcela odzbrojující ukázce během konference Sony. Hráč se zde ujímá role samuraje Jina, který za sebou jako duch zanechává mrtvé v boji proti mongolské invazi na osamoceném ostrově kdesi napůl cesty mezi Koreou a Japonskem.

V o něco pozdějších dobách, konkrétně v šestnáctém století, se odehrává chystaná hra studia FromSoftware Sekiro: Shadows Die Twice. Studio známé především pro tvorbu souls her tentokrát rezignovalo na RPG prvky stejně jako na online elementy a pustilo se do vývoje soubojového systému kombinujícího katanu v jedné ruce s magickými schopnostmi a speciálními zbraněmi v ruce druhé. Oproti klasickým souls hrám se má dokonce změnit i systém hráčovy smrti, k níž má FromSoftware odjakživa vřelý vztah. Trojlístek žánrově a tematicky podobných her uzavřel Nioh 2, který se na E3 prozatím představil pouze krátkým teaserem.

Pověstnou červenou nití, kterou by si z podstaty mělo nárokovat pokračování plošinovky Unravel, se ukázala být hra Kingdom Hearts III, jejíž trailer se v různých formách objevil postupně na konferencích Microsoftu, Square Enix a Sony. Série Kingdom Hearts se díky propojení vesmíru her od Square Enix a postaviček studia Disney těší velké oblibě v USA. V nadcházejícím pokračování přibude do této akční adventury kupříkladu Rapunzel (Na vlásku), Woody (Příběh hraček), raubíř Ralf a mnoho dalších.

Cenu za největší crossover v dějinách si ale Kingdom Hearts III neodnese, protože Nintendu se v bojovce Super Smash Bros. Ultimate objeví celkem 65 postav počínaje Mariem, přes Yoshiho, Solid Snakea a konče dračím vetřelcem Ridleym z Metroidu, který je v sérii úplně nový. V průběhu předlouhých dvaceti pěti minut byla důkladně představena každá postava a nechyběla ani ukázka všech bojových arén. Snad vyjma Mario Tennis Aces letos nemá Nintendo v nabídce důležitější titul. Do pozadí se tím dostala jiná bojovka, pro změnu manga crossover Jump Force, v níž se proti sobě postaví kupříkladu Naruto a Goku z Dragon Ballu.

Nejbarevnější a nejroztančenější konferenci předvedl jako vždy Ubisoft, jehož nejočekávanějším titulem byl a je každý nový Assassin’s Creed, tentokrát s podtitulem Odyssey. Nechme ale stranou Starověké Řecko, opět skvělou grafiku a naději, že tahle série konečně opustí všechen ten nepříjemný asasínský a futuristický balast, který je na ní navěšený. Za mnohem důležitější lze považovat další ukázku k loni oznámenému pokračování akční adventury Beyond Good and Evil 2. Hra slibuje RPG prvky, kooperaci více hráčů a jak je dnes dobrým zvykem, rozsáhlý otevřený svět, v němž se bude setkávat množství různých kultur. Chápu všechen ten humbuk kolem Cyberpunku 2077, ale mé hráčské srdce bije jednoznačně pro francouzský epos o zelenooké dívce jménem Jade a praseti jménem Pey’j.

Pozornost si zaslouží i dvě lovecraftovské detektivky Call of Cthulhu a zejména The Sinking City pro chmurnou hororovou atmosféru zatopeného města. Hideo Kodžima konečně poskytl rozsáhlejší ukázku svého projektu Death Stranding, ale to neznamená, že by se byť jen o kousek přiblížil k vysvětlení, o čem vlastně hra bude.

Na konferenci Electronic Arts se kromě spousty korporátních řečí a sypání popela na hlavu za druhý Battlefront objevila zajímavá psychologická indie adventura Sea of Solitude.

Lákavě vypadá také Planet Alpha studia Team17, zejména pro okouzlující představu cizích světů. Výstava samozřejmě představila spoustu pokračování AAA titulů, o kterých nemá smysl se rozepisovat, protože až vyjdou, tak vyjdou a budou s největší pravděpodobností dobré. Čeká snad někdo něco jiného od druhého Last of Us nebo třetího Tomb Raidera?

Bethesda se pochlubila tím, že pracuje na další hře v sérii The Elder Scrolls, nicméně nejdřív prý dodělá hru Starfield. V obou případech nebylo co představovat a přesto se internet přímo prohýbal pod dohady, o čem všem následník Skyrimu bude. O tom se ale budeme bavit tak za pět let, do té doby nemusíme mít strach, že by nebylo co hrát.

E3-expo-logo

1 101 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Žádné komentáře »

Zatím bez komentářů.

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.