Ocenění

Take on Mars – průzkum rudé planety na PC

Autor | Aktuality | Úterý 13 srpna 2013 8.20

Letošní léto pro mne znamenalo hned několik jedinečných zážitků. Od prvního července jsem se stal junior designérem ve společnosti Bohemia Interactive Studio a dostal jsem tak možnost podílet se na nové hře. Tou je vesmírný simulátor Take on Mars, kde máte možnost vyslat na povrch Marsu několik druhů stacionárních i pohyblivých vozítek, prozkoumávat povrch, fotit zajímavé oblasti a provádět rozličné analýzy atmosféry, kamenů nebo půdy. Hra se snaží o co největší realismus, který by ovšem neměl být na úkor zábavnosti. Druhý zážitek začal prvním srpnem a trvá doteď. Digitální obchod s hrami Steam totiž od 1. srpna nabízí naši hru hráčům po celém světě.

Hra je momentálně v programu předčasného přístupu (anglicky Early Access) a nejedná se tedy o kompletní program. Hráči mají možnost si vše vyzkoušet ještě před finálním vydáním a obsah je v pravidelných aktualizacích doplňován a upravován. Ptáte se, proč by si někdo kupoval nedodělanou věc? Prvním důvodem je fakt, že všichni kupující automaticky dostanou finální podobu hry, jakmile bude hotova, ale hrát mohou už teď. Zároveň se mohou podílet na samotné tvorbě hry. Autorům mohou psát své poznatky a připomínky, které vývojářský tým může následně upravit či zakomponovat do výsledné podoby programu. Navíc věnujeme dost času odpovědím uživatelům v diskuzích na stránkách Bohemia Interactive i obchodu Steam.

Na projektu jsem strávil pouze necelé dva měsíce a tak nejsem vhodným mluvčím, ale dohodl jsem se s vedoucím projektu Martinem Melichárkem, že sepíšeme rozhovor, ve kterém zodpoví otázky čtenářů XB-1. A zde je prostor pro vás! Napište do komentáře pod tento článek své otázky ke hře, vývoji nebo plánům do budoucna. Společně s Martinem Šustem vybereme nejlepší otázky a na jejich základě vám přinesu článek s odpověďmi. Pokud budete mít další otázky, neváhejte a napište nám, rádi odpovíme.

Více informací o hře se můžete dočíst buď na oficiálních stránkách hry,

nebo na stránkách obchodu Steam.

1 353 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 6 »

  1. Komentáře by Martin Sust — 13.8.2013 @ 8.44

    Rovnou si dovolím začít a snad se přidají i ostatní 🙂

    Do jaké míry vycházíte z realizovaných či plánovaných projektů na průzkum Marsu a z aktuálně získávaných dat o této planetě (ať už jde o vámi využívaná průzkumná vozítka či planetární krajinu)?

  2. Komentáře by Syky — 13.8.2013 @ 9.28

    „Hra se snaží o co největší realismus, který by ovšem neměl být na úkor zábavnosti.“
     
    Chci se zeptat na tu realističnost. Co přesně je pro vás ještě realistické? Jakou šanci má hráč potkat na „vašem“ Marsu život, nebo alespoň jeho známky? A jakým způsobem pracujete s nepotvrzenými, ale nevyvrácenými teoriemi o planetě samotné? (jestli s nimi vůbec pracujete) Díky:-)

  3. Komentáře by Julianne — 14.8.2013 @ 21.29

    Je součástí misí i příprava sondy a nosiče na Zemi a může hráč tím pádem volit vědecké vybavení na základě např. horního limitu hmotnosti pro daný nosič (a třeba vybírat mezi několika raketami s různými typy pohony), rozpočtu agentury na misi, bezpečnosti aj.? Mohou pak nastat situace typu selhání přistávacích vaků u Beaglu? A z jiného soudku – budou hráči mít možnost třeba analyzovat povrch i podpovrchové horniny tak důkladně, že z nasbíraných údajů získají například větší přehled o rozsahu a délce trvání dřívějšího zavodnění Marsu, a budou si moci získanou podrobnější historii planety nějak vizualizovat?

  4. Komentáře by standa.e — 15.8.2013 @ 11.40

    A co zpoždění signálu? To by mělo být kolem čtyřiceti minut, ne? To už by byl pořádný harcore 😉

  5. Komentáře by Thales — 19.8.2013 @ 12.35

    Tento týden probíhá v Kolíně nad Rýnem největší evropský festival videoher – GamesCom 2013, na kterém bude společnost Bohemia Interactive prezentovat i Martin Melichárek. Díky tomu máte ještě několik dní možnost pokládat další otázky, ke kterým samozřejmě ještě pár přidáme. 😉

  6. Komentáře by standa.e — 18.2.2014 @ 2.11

    Mars Simulator – Jak se vše vyvíjí? Náhodou jsem narazil na něco podobného (ale nehrál jsem, neviděl jsem)…

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.