Ocenění

Bojujeme dál!!! Konec se odkládá!!!

Autor Vlado Ríša | Z redakce | Středa 12 Červen 2013 11.00

Náš ohlášený zánik vzbudil u našich čtenářů značnou pozornost a povzbudil nás k pokračování v naší práci.

Po dohodě s vydavatelem a možnými sponzory se tak nakonec pokusíme vydržet a najít novou cestu, jak i nadále přinášet čerstvý příliv fantazie do vašich životů.

Červencové číslo tak vyjde v obvyklém termínu a podobě. Budoucnost však patrně přinese některé změny.

Děkujeme za podporu, kterou jste nám vyjadřovali i za náměty, jak se z nepříjemné situace dostat. Některé využijeme, jiné jsou asi neproveditelné.

První krok je i pro nás nepříjemný, ale jsme donuceni zdražit časopis ve volném prodeji na 95 Kč. Předplatné zůstává v původní výši.

Ovšem další kroky k záchraně se neobejdou bez vaší pomoci a snad se nám jí i dostane. V dohledné době proběhne na našich stránkách obsáhlá anketa, jež nám napoví, jak pokračovat. Další kroky pak ohlásíme nejen na stránkách, ale i na sociálních sítích. Tímto vás tedy prosíme, abyste nás i nadále sledovali nejen na webu, ale i na Facebooku, Googlu Plus či Twitteru!

Doufáme, že vás bohužel nevyhnutelné zdražení našeho časopisu neodradí a budete nás číst i nadále.

Vlado Ríša a redakce XB-1

5 080 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 144 »

  1. Comment by hseiner — 12.6.2013 @ 11.08

    Uf! Díky všem, co bojovali.
    Vlastně jsou to dvě dobré zprávy najednou: záchrana časopisu a plánování změn na základě rozsáhlé čtenářské ankety. Tak držím palce, ať to dopadne.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 10 Thumb down 0

  2. Comment by Pipin — 12.6.2013 @ 11.09

    Gratuluju a snad to XB1 ještě vydrží. Jsem předplatitel, takže jsem o to radši, že se pokračuje…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  3. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 11.27

    Pokud je nám známo, pak předplatné na SENDu prozatím není funkční, ovšem jeho funkčnost bude brzy obnovena. Prosíme tedy o trpělivost.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  4. Comment by Ronkar — 12.6.2013 @ 11.31

    Sláva! :) Touhu a odhodlání vydržet, nemá nikdo šanci zastavit!

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  5. Comment by Aqualung — 12.6.2013 @ 11.41

    Ufff. Uveřejněte prosím hezkou reklamu na přilákání předplatitelů v PDF, kterou bychom mohli umístit např. v knihovně, škole, hospodě, stánku s občerstvením…

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 33 Thumb down 0

  6. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 11.49

    Dobrý nápad, děkujeme.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  7. Comment by squire — 12.6.2013 @ 11.54

    Good job! Jsem tak ráda, že si snad koupím ještě jedno předplatné:)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  8. Comment by nelde — 12.6.2013 @ 11.56

    Tuhle sobotu je v PL Bohnice fotomaratón. Možná by stálo za úvahu se domluvit s organizátory a dát tam pár starších čísel (loni bylo asi 130 soutěžících) k rozebrání (s letáčkem na předplatné uvnitř) – ani tam nemusí nikdo z redakce osobně být přítomný (leda by chtěl soutěžit). Lidé co si tykají s technikou jsou dobrá cílovka. Navíc organizátoři se tam budou celý den „nudit“ a někteří účastníci jezdí po Praze MHD a třeba by si kousek přečetli (-;
    Pokud bude zájem od orgů, tak mají stánek v září na Babím létě (14/9). 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 8 Thumb down 0

  9. Comment by stevko — 12.6.2013 @ 12.02

    Mohli ste to zaokrúhliť cenu rovno na stovku. Alebo zvýšiť počet strán na sto (to je tuším o 20 strán, čo by boli asi dve československé poviedky navyše) a dať cenu na 120 a viac (140?). Aj keď…ja sa nevyznám. Ale teším veru teším, že pokračujete.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 1

  10. Comment by hseiner — 12.6.2013 @ 12.03

    Budou-li letáky, utrousím je ve vestibulu ÚT AVČR, však vědci jsou taky dobrá cílovka.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 12.11

    Něco takového nestihneme připravit, zrovna se pracuje na přípravě červencového čísla…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Comment by metalmaus — 12.6.2013 @ 12.22

    stevko: ještě včera měl být časopis zrušen a ty ho dnes rozšiřuješ a cenu zvedáš do závratných výšin .)
    DRŽÍM PALCE REDAKCI A TLESKÁM S RUKAMA NAD HLAVOU VYDATELI A SPONZORŮM.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. Comment by Orin — 12.6.2013 @ 12.32

    Držím palce – předplatné budu samozřejmě prodlužovat. :-) Bohužel kolem mne cílovka moc není, takže tady asi moc nepomůžu… :-(

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Comment by Lamahe — 12.6.2013 @ 12.41

    Oba palce nahor! Toto je prístup, ktorý mi imponuje a iste nie som sám. Pripojenie každého z nás k istej mediálnej masáži je samozrejme povinnosť. Moji kolegovia a kamaráti to dostanú do schránky či už sú fanúškovia fantastiky alebo nie. Plus samozrejme sociálne siete a vytlačené letáčiky kade-tade. Vyššia cena je v poriadku, rozsah by som nezväčšoval.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Comment by idle — 12.6.2013 @ 12.56

    Na Sendu už je zase k dohledání: http://send.cz/casopis/728/xb1

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. Comment by idle — 12.6.2013 @ 13.05

    (Aha, ale ceny tam ještě nemají… no, počkáme.)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. Comment by Slarque — 12.6.2013 @ 13.20

    Vida, právě jsem se dozvěděl, že časopis XB-1 je i na G+. K čemu všemu nejsou tyto konce/začátky dobré!

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  18. Comment by Dilvermoon — 12.6.2013 @ 13.22

    Konečně anketa čtenářů. Kdysi před X lety byl takový docela rozsáhlý dotazník každoroční tradicí Ikarie. Čeho víc, čeho míň, jestli ubrat/přidat zahraniční/domácí sekci, nejlepší a nejhorší povídky ročníku, nejoblíbenější a nejméně oblíbené rubriky, ilustrátoři….. atd. Pak jako když utne. Nikdy jsem nepochopil důvod tohoto náhlého nezájmu o názor čtenářů. Tak je jedině dobře, že se to vrací.
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  19. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 13.57

    Neuvažujete zdražit i předplatné?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 13.58

    No, takovou anketu je optimální dělat cca jednou ročně. Fakt, že to v roce 2012 neproběhlo nelze brát jako nezájem o názor čtenářů, naopak, se zájmem sledujeme veškeré odezvy na časopis.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 14.00

    Bude i redakce na fb/g+?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Comment by Karel Doležal — 12.6.2013 @ 14.02

    Tleskám, zbožně klekám a při nejbližší příležitosti předplácím. Konec lovu v trafikách.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  23. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 14.03

    Nevím jak redakce, ale já si dnes FB založil. GPlus mám už nějakou dobu. Na obou bych snad měl dostat přístup i do XB-1. Pokusím se tam propagovat časopis i web.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 14.05

    Už si Vás přidávám :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 14.09

    Jo tak na G+ Vás už sleduji a na XB-1 nemáte možnost sledování Vašeho profilu (NAstavení -> sledující)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. Comment by effa.charvatova@seznam.cz — 12.6.2013 @ 14.12

    skvělé!cena fakt nevadí, stojíte zato.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. Comment by Jakkiller — 12.6.2013 @ 14.14

    skvělé, také si pořídím předplatné, měl jsem ho, ale minulý rok jsem ho neobnovil.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. Comment by JiKra — 12.6.2013 @ 15.00

    Gratuluju a fandím. Cena je pochopitelná, vzhledem k tomu, že volný prodej vyjde nákladově dráž. Mám jen jeden tip. Odebírám časopis Laissez Faire, a tam je možnost zaplatit za předplatné základní cenu, nebo libovolnou vyšší. Mohu dát tedy za předplatné 500, ale také 600, 700, nebo 2000, pokud chci časopis podpořit. Nevím, jak by se to ujalo, ale za sebe říkám, že dám klidně za předplatné i víc.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 6 Thumb down 0

  29. Comment by Dilvermoon — 12.6.2013 @ 15.04

    to Martin Šust: Pochopitelně házím do jednoho pytle Ikarii i XB, protože je to to samé a bylo by pokrytecké (nebo politické) tvářit se, že tomu tak není.
    Mám na mysli samozřejmě anketu o všem možném, která vycházela v Ikarii jako jeden z listů jednou ročně s otázkami o uplynulém ročníku. Nevím kdy naposledy, podíval jsem se zpět až k roku 2004 a tam už nic. Ale určitě to skončilo už mnohem dříve. Rozhodně užitečný nástroj, jak zjistit, které autory ano, které ne, jaké rubriky brát a jaké nebrat…. Tím nezájmem o názory čtenářů jsem samozřejmě měl na mysli zrušení ankety bez alespoň webové náhrady.
    Takže jako součást časopisu (Ikarie nebo XB) již dávno zrušeno. Zde na webu XB sice ve stručnější podobě proběhla, ale každý čtenář XB ho určitě nenavštěvuje. Každopádně mi tam ale chybí hlasování o konkrétních povídkách. Zvláště domácí sekci by v tomto bodě rozhodně nějaké zpětná vazba prospěla. Sice to docela dobře supluje Legie, ale přímo u zdroje, redakci na očích, by to bylo lepší.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  30. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 15.22

    Co do časopisu dávat odkazy na legii s hodnocením ke každé povídce? (Nějak to domluvit s legií.) To by byla dobrá zpětná vazba. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. Comment by idle — 12.6.2013 @ 15.30

    op_1: Přímo do časopisu dost těžko, vzhledem k tomu, že se povídky na Legii přidávají (a odkazy vznikají) až po vydání daného čísla. Čili pokud by se to mělo zprovoznit, vyžadovalo by to nějaké netriviální úpravy Legie – což teď není reálné.
    Odkazy tady na webu by asi šly zprovoznit snáz.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 15.38

    No prostě nějak propojit časopis s online světem.
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. Comment by Roman Štědronský — 12.6.2013 @ 15.53

    Paráda! Redakce, díky!
    Cena kolem stovky je podle mě v pohodě, rozumím i té psychologické hranici 95,-.
    Reklamní PDF je dobrý nápad, také rád touto formou pomůžu dostat XB-1 do povědomí.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  34. Comment by Karel Doležal — 12.6.2013 @ 16.20

    Co se týče propagace časopisu, když se dával na FB obrázek titulní strany, obvykle jsem ho hned sdílel jako upoutávku. Poslední měsíce mi to docela chybělo.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 1

  35. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 16.28

    Kdyby měl každý článek na webu XB-1 takovou návštěvnost jako ten dnešní či ještě lépe ten o zrušení časopisu, pak bychom na web mohli zlákat i nějakou reklamu, ale to se asi nestane :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  36. Comment by mambii — 12.6.2013 @ 17.15

    museli bychom zacit psat o sexu… :D (samozrejme o tom „zanrovem“)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  37. Comment by Jana Dvořáčková — 12.6.2013 @ 17.51

    No sakra, to je příliv energie!
    Nejlepší zpráva tohoto týdne. Děkuji moc za ochotu a snahu a doufám, že plánované kroky pomohou k tomu, abychom byli všichni strašně moc spokojení nejméně ještě dalších pár let.

    A také doufám, že všichni, kteří tu na sebe práskli, že „si zrovna chtěli předplatit,“ to fofrem udělají :).

    Zdražení je v pohodě, mně díru do rozpočtu určitě neudělá. I za víc bych koupila, to je fakt maličkost.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  38. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 18.09

    Ono to zdražení má ve výsledku motivovat lidi, aby si časopis vážně předplatili. Jinak to zase takový smysl nemá, polovinu nakonec opět schrábne distribuce, ovšem poskytovatel předplatného tak nenasytný není. Ale hlavně, pokud se nám opravdu podaří významně zvýšit počty předplatného, o to těžší pak bude sehnat časopis v běžné distribuci. Je to hop nebo trop a na řadě jsou čtenáři…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  39. Comment by Jana Dvořáčková — 12.6.2013 @ 18.18

    Pak by to ale fakt chtělo nějaký ten reklamní letáček, který by nepředplatitelům říkal „hele, XB-1 – na stáncích ji sice najdete, ale s předplatným k vám přijde sama.“
    Já tedy cokoli graficky ucházejícího v PDFku vyrobit nedovedu, uf.
    Ale určitě jsem schopna za své vytisknout a ve volném čase rozšiřovat.
    Zajdu do knihovny, knihkupectví, dám inzerát do místního plátku. Obejdu školy a využiji reklamní plochy města. Samozřejmě s mírou a dovolením :).
    Prostě tohle určitě udělám.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  40. Comment by standa.e — 12.6.2013 @ 18.30

    Dobrá zpráva. Sice mě – i v kontextu s některými návrhy zde – napadlo poměrně dost cynických myšlenek, ale jejich oprávněnost ukáže až čas. Teď bych byl nerad za kaziče euforie. Každopádně přeji redakci uvážlivost i šťastnou ruku při zavádění změn do života – a sobě minimálně jeden uzavřený ročník.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. Comment by standa.e — 12.6.2013 @ 18.34

    to Martin: Tak než jsem svůj příspěvek doformuloval, jedna z těch myšlenek (ohledně předplatného) se potvrdila. Jen jestli nebyly jednodušší cesty, než muset nejdřív zemřít.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  42. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 19.08

    Můžete nějak operovat s názvem Ikarie, něco jako „duchovní nástupce Ikarie“ na obálce nebo alespoň v textech na inetu?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. Comment by arwenu — 12.6.2013 @ 20.26

    Jak by ten letáček měl podle vás vypadat? Alespoň něco se i rychle udělat dá. Zvlášť pokud je jistý jen červenec a dál se teprve uvidí.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  44. Comment by Martin Sust — 12.6.2013 @ 21.38

    Na letáčku se pracuje. S Ikarii MY pracovat nemůžeme :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  45. Comment by Aqualung — 12.6.2013 @ 22.06

    Můj laický návrh na reklamní A4 je:
    Logo XB-1 + tři strašné tlamy: vesmírná, fantasy, záhrobní + výrazný nápis: Nebuď lhostejný, předplať si jediný československý sci-fi, fantasy a horor měsíčník plný informací a tuzemských a zahraničních povídek a nechej TOHLE přijít k sobě.
    Následoval by drobnější text naznačující prožité obtíže:
    Bez zázemí předplatitelů…
    A nakonec slib odměny pro předplatitele. Co třeba to tričko? Léto je tu, co předplatitel to chodící reklama. 
     
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  46. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 22.47

    Jo trička se dají koupit? Kupuju. Pomůže to?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  47. Comment by op_1 — 12.6.2013 @ 22.55

    A co nějaký banner (vhodný třeba jako úvodní fotka  – ta v pozadí vaší profilové fotky nebo na web stránky). S „něco jako“ nápisem Save XB-1 (jediný časopis vydávající současnou zahraniční a tuzemskou sci-fi tvorbu bla bla)?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  48. Comment by standa.e — 12.6.2013 @ 23.38

    No, ta trička… To je právě hezký příklad. Když se s nimi přišlo, několik z nás konstatovalo, že s obálkou na hrudi chodit nebudeme, ale bude-li logo umístěno vkusně na srdci a třeba rameni, není to pro nás problém. A ještě lepší by pak bylo takové polo z kvalitního materiálu. Poslední informace, kterou jsem na dané téma zaznamenal, byla, že „se o tom budeme bavit a uvidíme“. No, neviděl jsem nic a pokrčil jsem rameny a v nejbližší době doplním šatník o produkty Eduardu, pro které to k těm plastikovým letadlům asi smysl má.
    Jak by takové decentní polo mělo vypadat?
    Třeba právě takto nebo takto . A obyčejná trička s potiskem? OK, ale proč si u nich musí člověk připadat jako Ozzák a tričko musí vypadat jako když puberťák běží s obálkou do nejbližšího copycentra (Vlado odpustí)? Opravdu by bylo neúnosné udělat třeba sérii domácích spisovatelů, jako dokáže Rezavá vrtule třeba s našimi piloty? (A třeba ten Maňák je fakt parádní i na živo… Přiznám se, že Rezavou vrtuli ale nenosím, jen pečlivě archivuji ;-)) Nebo sérii vítězů Daidalos/Ikaros? Reklamní triko pro rok 2014 by mělo vítěze 2013… Limitovaná série podepsaná/politá šampaňským a nevypraná.
    Je to jen drobnost, ale o těch drobnostech to právě je… Když se načítají. Výše navrhované provázání s Legií může být prospěšné oběma stranám, byť tedy já osobně jako autor na tom hrubě nevydělám, budu-li chtít publikovat a redaktoři se tam juknou ;-) Ale ona bude potřeba udělat podle mě změna celkově v chápání elektronického média a jeho provázání s tištěným. Osobně považuji tenhle web za milý úkrok, ale co na něm navádí návštěvníka od jinud ke koupi/předplacení papírového časáku? A o ten přeci jde! V zásadě by tenhle web měl doplňovat papírový časák a zároveň zvýhodňovat předplatitele tak, aby i tohle (to předplacení) bylo zajímavé, ne v podstatě vytvářet paralelní projekt v duchu někdejšího Sardenu! To je neefektivní tříštění sil.
    Elektronická verze – stále mám za to, že stávající systém je v podstatě stejným šlápnutím stranou. Neříkám že s nulovým dopadem, ale kdo je čtenář XB-1? Zjevně ten, kdo ČTE. A elektronický inkoust prostě vyhovuje čtení lépe. Ne že by třeba můj nook nezvládl po rootnutí *.pdf, ale, probůh, kdo se s tím má prát? Já chci text naformátovaný tak, aby vyhovoval čtečce, ne abych kvůli tomu musel pořizovat tablet. No ale když to holt nejde, zůstanu u papíru…
    Nebo: OK, čtečky nejsou možné. Představuji si třeba situaci, kdy jedu s notebookem (tím tabletem) na dovolenou, XB-1 mě čeká doma, ale já se zaloguju pod svým předplatitelským účtem a můžu si alespoň část textů přečíst tam online či při nakešování i offline. Takhle řeší své elektronické vydání Magnetpress.sk (demo pak tady) nehledě na fakt, že předplatitelé papírové verze mají pro tu e-verzi velmi slušnou slevu. Ale systém, kde bych si třeba v takto řízeném prostředí mohl jako předplatitel přečíst třeba za pakatel (předplatielská sleva) jen část, která mě zajímá (a klidně na tom velkém tabletu, na který to je vázané dnes) a nemuset platit CELÉ číslo, které na mě přece čeká doma, by byla pro mne velmi zajímavá. Člověk by měl třeba nějaký kredit (který by si mohl dobíjet – třeba přes sms, převodem z účtu, zaplacením předplatného) a ten by se mu postupně snižoval podle počtu zobrazených (nakešovaných) znaků…
    Jo, to si vážně umím představit. I když je mi jasné, že systém a jeho vývoj by minimálně zprvu stál víc, než kolik by vydělal a nyní to vážně není na pořadu dne. Ale třeba byste pak někomu střelili právě ten systém. Třeba Pevnosti, jež je s webem snad ještě bezradnější.
    Ale dost už. To jsou fakt jen myšlenky a nápady převzaté v podstatě odněkud, kde víceméně fungují. Třeba vymyslíme/vymyslíte i něco jiného, než: „Ty, Jardo, povídka Franty Autora dopadla v anketě blbě a Legionáři jí dali také málo bodů, už toho Franta Autora nevydávej, ano? I když ty si myslíš, že nabízí něco, co je hodnotné, byť nestojí úplně v hlavním proudu… Já vím, já vím, Mozart taky nebyl hned doceněný, ale jde o ekonomiku, to musíš chápat!“

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 2

  49. Comment by filtr — 13.6.2013 @ 6.52

    pokud jde o trička, přidávám se, s obálkou je to moc drsný, stačilo by logo, popřípadě ještě podtitulek nebo webová adresa, takový tričko bych nosil moc rád.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  50. Comment by idle — 13.6.2013 @ 9.27

    Provázání s Legií: v seznamu povídek (odkaz Publikované povídky vlevo v menu) přibyly odkazy na jednotlivé povídky na Legii.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  51. Comment by idle — 13.6.2013 @ 10.13

    Jo a to předplatný už funguje, vyzkoušeno. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  52. Comment by zelva22 — 13.6.2013 @ 10.20

    Velice dobrá zpráva.Jsem šťastná.Držím palce.
    ´

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  53. Comment by Ronkar — 13.6.2013 @ 10.25

    idle: Fajn za ty odkazy na Legii u povídek. Alespoň to člověk nemusí složitě hledat. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  54. Comment by Dilvermoon — 13.6.2013 @ 11.07

    to standa: píšeš: „Výše navrhované provázání s Legií může být prospěšné oběma stranám, byť tedy já osobně jako autor na tom hrubě nevydělám, budu-li chtít publikovat a redaktoři se tam juknou.“
     
    Teda musím říci, že upřímnost ti nechybí. A to bez ironie. A máš tedy dojem, že je to dobře nebo špatně, když redaktoři zjistí, jaký názor na tvé povídky mají čtenáři a podle toho se zařídí?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  55. Comment by mkyral — 13.6.2013 @ 12.07

    @idle: Mohl bych poprosit o takovou drobnost? Bylo by možné přidat řazení seznamu dle jednotlivých sloupců? Jak třeba jednoduše vyhledám všechny povídky z posledního čísla?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  56. Comment by idle — 13.6.2013 @ 12.24

    mkyral: Nejsem si jistá, jestli to půjde nějak snadno udělat (řazení seznamu vypadá, že patří už do editace, ne do prohlížení). Samozřejmě se soubor dá stáhnout (pod tabulkou je odkaz do Google Docs) a pak si s ním pohrát dle libosti, ale chápu, že je to už o něco méně pohodlné.
    Zkusím zjistit.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  57. Comment by standa.e — 13.6.2013 @ 12.28

    Dilvermoon: Asi takhle – nedokážu ti odpovědět. Pominu-li, že dva z těch kousků pak totálně zprznila Ikarie sama, což samozřejmě čtenáře zajímat nemusí. Otázkou je, nakolik je názor poměrně úzké skupiny lidí s vlastními hodnotovými postoji a preferencemi reprezentativní a vypovídající (nakonec, stejnou skupinou je vlastně sama redakce.) Moje psaní určitě není mainstreamové. Hezky to bylo vidět třeba v CKČ, když jsem se kdysi účastníval – sice v poli poražených, ale přesto se vždycky našel někdo, kdo tu samou povídku hodnotil výš. U jedné jsem měl i dvě druhá místa (pokud si pamatuji dobře), což neměla ani jedna z dalších pěti umístivších se lépe. Ty ovšem byly lépe v té „průměrné části“ hodnocených. Měli lepší průměr – proto se dostali výš, než kousek s více vyššími umístěními, ale zároveň i více horšími umístěními. To je prostě ten efekt zprůměrovávání.
    A teď je otázka, jak se k takové tvorbě postavit. Jak ji hodnotit. Ideální by samozřejmě bylo umět nadchnout všechny – ale takhle zatraceně dobrý autor holt nejsem. A myslím, že je jen málokdo u nás. Z pohledu redaktora je to pak docela zajímavý problém k řešení – má dát na tvrdé „vox populi“, protože to je ostatně to, co ho i časopis živí, nebo má mít odvahu jít alespoň trochu proti srsti? Nebo se nebát dát šanci i těm čtenářům/autorům, kteří chtějí i „jiné příběhy“ a „jiné vyprávění“?
    Osobně si myslím, že tohle bude pro redakci vůbec ta nejtěžší součást – bez ohledu na mne samotného. Moje psaní je teď už opravdu někde jinde a necítím potřebu si něco dokazovat (ani vydělávat). Každopádně – určitě to bude zajímavé, protože si velmi snadno umím představit „sázku na jistotu“, jež mne jako čtenáře pro změnu odradí a přestanu XB-1 kupovat.
    Literaturu nevnímám jako zábavné krmivo na ukrácení času. Jsem rád, když mě autor donutí přemýšlet – a třeba i nepochopit, ale přemýšlet. Když je zajímavý, byť třeba ne můj šálek kávy. Samozřejmě je mi jasné, že drtivá většina lidu si chce po těžké práci odpočinout – a ne číst třeba Most 93 od Rečkové, který mě osobně nadchnul (a znal jsem ho už dlouho před vyjitím) nejenom sebou samým, ale i tím, že vůbec dostal šanci vyjít… Ale dost, je to obtížnější. Pokud by měla XB-1 přežít jako bezpečná a „neurážející“ platforma populárních umělců, osobně by mě přestat zajímala. Což neznamená, že nemá právo na existenci a na čtenáře – a ti čtenáři že nemají právo na ni. Jen to holt nebudu já. Svět se nezboří. Prostě se jen naplní jeden z mnoha trefných Sanfordových postřehů.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  58. Comment by idle — 13.6.2013 @ 12.59

    standa.e: Podle mého názoru otázka nezní, jestli vydávat povídky, které zaujmou jen menší část čtenářů a zbytek neosloví. Stejně se nikdy nezavděčíš všem. To všechno je jenom otázka míry: jak velkou část čtenářů danou povídkou nadchneš (a jak moc), kolik jich znechutíš (a jak moc), jak často takový experiment zkoušet. V zahraniční sekci tohle nedávno předvedla například povídka od Valenteové – na té to bylo vidět obzvlášť, i díky tomu, že byla dlouhá. A nemyslím si, že by to časopisu uškodilo. Tedy, doufám – čísla nemám a takováhle nebude mít asi nikdo. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  59. Comment by pes — 13.6.2013 @ 13.13

    mkyral: Protože třídění jde jen v editaci, bohužel to online udělat nejde. Je tam ta verze ke stažení, se kterou si každý může hrát dle libosti.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  60. Comment by pes — 13.6.2013 @ 13.16

    Pokud jde o předplatné, elektronické se dá sehnat v Publeru, kde nabízejí verzi pro PC, Mac, Android a iPad: https://cs.publero.com/title/xb1/ Ke čtení je potřeba jejich čtečka (softwarová).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  61. Comment by Dilvermoon — 13.6.2013 @ 14.48

    Jak píše idle, povídka „Velmi rychle a potichu“ byl pořádný experiment, mimo samotný obsah i vzhledem ke své délce. Časopisu to sice neuškodilo, ale za sebe doufám, že se takový pokus nebude hned tak opakovat :-)
     
    standa: Takže si nemyslím, že XB sází jen na jistotu, některé povídky jsou nesnadné na prokousání se, není to na čtení do metra (což nedělám nikdy), přesto se mi právě ta nejednoduchost líbí a jsem rád, když na konci můžu říci, že šlo o velmi sytý pokrm, který ale chutná a nějakou dobu ve mně zůstane. Pokud tedy nejde o výše zmíněnou, kterou (a to se klidně přiznám) jsem fakt nevydejchal.
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  62. Comment by op_1 — 13.6.2013 @ 15.26

    Co nějaké IRC?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  63. Comment by standa.e — 13.6.2013 @ 15.28

    to Dilvermoon, Idle: Takže to vlastně vidíme podobně – a snad to jako informace pro redakci nezapadne. Je třeba dál dávat šanci i kouskům, které nejsou „tuctové“. Nemusí to být nutně tvorba standy.e, ale je zdravé, aby sem tam něco bylo. Zároveň si musí ovšem redakce pohlídat určitou míru.
    Mimochodem, určité nebezpečí je ukryto i v anketách ve skutečnosti, že většinou člověk má tendenci vybírat pozitivní i negativní z toho, co si „snadno pamatuje“. Tedy v anketě v lednu má vždy větší šanci na slávu i hanbu text z listopadu, než ten z předchozího února. Není to samozřejmě dogma, ale tak to prostě často je (viz různé ankety o „zákrok století“, „jedenáctku dvacetiletí“ atd…)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  64. Comment by Dilvermoon — 13.6.2013 @ 15.54

    Myslím, že „netuctové“ (co to slovo vlastně znamená?) kousky se vyskytují i teď. Ale rád si přečtu cokoli mě baví. Může to být i přímočarý příběh. Záleží na mnoha věcech a nedá se to jednoduše shrnout.
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  65. Comment by standa.e — 13.6.2013 @ 17.09

    to Dilvermoon: Já neříkám že se dnes nevyskytují, to bychom si nerozuměli. Já vyjadřuji přání, aby se vyskytovat nepřestaly ;-)
    Tou „tuctovostí“ (mám obavu, abychom se nezapletli do zbytečného sporu o termíny) jsem měl na mysli příběhy v duchu: „Dej dohromady populární ingredience a vytvoř přijatelné, ale svým způsobem zapomenutelné a zaměnitelné dílko, kde půlku práce za tebe udělá jméno a druhou půlku fakt, že labužníky vyloženě nepopudíš a zbytek nasytíš.“ (A i když popudíš labužníka, vždy je ho možné označit za imperialistického rozvraceče, který nechce dopřát dělnému lidu jeho bůček ;-)) Jasně, že je to do určité míry otázka subjektivního pohledu. A tu závorku ber trochu jako vtip ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  66. Comment by Hike — 13.6.2013 @ 20.59

    Díky za skvělou zprávu a připojuji se k hlasům s žádostí o nějaký letáček (raději tedy něco civilizovanějšího bez „hororových tlam“) … už teď mám vytipovaných několik míst, kam jej určitě zanesu a vylepím.
    Jak tu psala Jana Dvořáčková v komentářích pod článkem o konci, netušil jsem, že propagace a předplatné tak moc vázne a pokud mohu, rád zkusím udělat, co bude v mých možnostech.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  67. Comment by arwenu — 13.6.2013 @ 21.25

    Doufám, že se budu při vyvěšování letáčků mlátit s nějakými dalšími nadšenci, kdo z nás to na nástěnku vyvěsí :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  68. Comment by Martin Sust — 13.6.2013 @ 21.36

    Letáček bude a doufáme, že brzy. Díky za podporu všem!

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  69. Comment by op_1 — 13.6.2013 @ 21.36

    Co na to Červený trpaslík
    Rimmer: Trochu přitvrdíme. Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní. A zatímco se z ní bude sbírat nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty. Ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“. A pokud ho tohle nevyžene, pak nevím co. 

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 8 Thumb down 0

  70. Comment by op_1 — 13.6.2013 @ 22.19

    Co dát něco na legii do novinek? 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  71. Comment by yerry — 13.6.2013 @ 22.53

    Taktiež som rád, že časopis reinkarnoval a držím všetky palce na rukách aj nohách ;) Už som to tu spomínal, ale skúsim ešte raz: Bolo by dobré niečo spraviť s veľkosťou formátu, ak už cielite viac na komunitu, a taktiež niečo s tým papierom. Menej reprezentatívnosti a viac praktickosti. Poohliadnutie do vzdialenejšej minulosti by neškodilo – na pulpovej literatúre prakticky vyrastali všetci veľkí sci-fi autori a ohmatané rodokapsy, obliate kávou, čajom prípadne niečím tuhším beriem do ruky najradšej a to nespomínam rôzne ziny a samizdaty, ktoré majú svoju hodnotu aj po rokoch, myslím tú duchovnú.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  72. Comment by standa.e — 14.6.2013 @ 8.44

    to yerry: Osobně mi současný papír přijde v kontextu s běžným časopiseckým standardem poměrně minimalistický. Vlastně „nejhorší“ ze všech časopisů, které se mi dostávají do rukou (na čtení ideální). Tedy, ok, byly doby, kdy se i tento papír zdál být luxusní, ale nejsem si jistý, zda by to následně nenastolilo oprávněnou otázku hliněných tabulek a klínového písma ;-) 
    Přirovnání k pulpům – obávám si, že ohmatanost a polití kávou si musí každý čtenář zajistit sám. Nemyslím, že by se v takovém stavu ty pulpové magazíny už vydávaly.
    Osobně také vzpomínám rád na cyklostil a různé garážové verze tisku z doby dřevních fanzinů, ale obávám se, že některé kroky zpět by byly též krokem mimo.
    Formát: V podstatě bych neměl problém, zvláště, pokud se víceméně „rezignuje“ na zákazníka na stánku. Dokonce by to, dle mého soudu, usnadnilo i případné formátování časopisu pro čtečky. Jen prosím alespoň průběžný ročník dojet ve formátu stejném. (Obecně ale považuji ten formát spíš za otázku kulturní, než nějakou obecnou danost. Jestli se nepletu, šly pulpové magazíny především do stojanů na knihy na benzínových pumpách atd. U nás je ten charakter prodeje založen a přizpůsoben spíš tomu A4. Je třeba mít na paměti, že malý formát nepomohl ani F&SF, ani Ramaxu, ani Exalticonu (i když tam došlo v přerod v ten F&SF), ani Asimov’s SF…
    Jednoduše si osobně myslím, že pokud změna papíru, tak spíš z důvodu úspory. Změna formátu je nejméně podstatnou změnou.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  73. Comment by PMarek — 14.6.2013 @ 9.16

    Předpokládám, že otázka formátu a kvality papíru bude součástí oné chystané velké ankety/dotazníku. Osobně bych též upřednostnil formát A5 a klidně méně kvalitní papír, než je ten současný. Čili – souhlasím s yerrym. A myslím, že by bylo vhodné dát jako samostatný „článek“ výzvu k objednání předplatného. Vím, že tady lze v menu vyhledat „Předplatné“, ale přesto bych využil tuto krizovou situaci k přímému apelu. Je mi jasné, že z diskusí na téma naštěstí odvráceného zániku ta potřeba abonentů jasně vyplývá, ale ten pokyn ve smyslu „naplňte své sliby a koukejte zaplatit předplatné“ může jenom prospět. Je mi jasné, že teď máte vy, kdo příspěvky na web připravujete, spoustu jiné práce, ale myslím, že by to bylo ku prospěchu věci.
    Osobně mám doma časopis od 1. čísla (XB-1 i Ikarii), ale předplatné jsem zrušil v rove 1997, protože jsem měl problém s častým poničením časopisu ve schránce. Teď – po letech kupování na stánku (s nímž jsem neměl problém ani u XB-1) a po objasnění zřetelného rozdílu mezi těmito variantami obstarávání časopisu z hlediska redakce – si předplatné opět objednám. Jsem strašně rád, že se resuscitace podařila, doufám, že se pacient bude těšit pevnému zdraví. A doufám, že bude platit ono známé „co Ikarii/XB-1 nezabije, to jí posílí“.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  74. Comment by standa.e — 14.6.2013 @ 9.27

    Jo, padaly tady různé sliby… Třeba i „Vzdám se honoráře“ a podobně ;-D
    Jinak ještě – „cyklostyl“ místo „cyklostil“ a „se“ místo „si“ a… A vůbec, omlouvám se ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  75. Comment by Martin Sust — 14.6.2013 @ 9.36

    Pokud bychom jednou v budoucnu dosáhli takového počtu předplatitelů, že už bychom nadále nebyly závislí na volném prodeji, pak by přechod na menší formát mohl být jistou volbou. Ovšem to se možná nikdy nestane. Menší formát znamená automaticky méně pozornosti ze strany prodejců a menší prodeje, to si nyní opravdu nemůžeme dovolit.

    Článek o předplatném opravdu připravujeme, stejně tak i pár dalších věcí, které se tu zmínily. V současnosti však doháníme čas a pracujeme na přípravě dalších čísel. Opravdu není snadné všechno tohle udělat naráz, mějte prosím trpělivost. Víme, že to chápete a snažíme se ze všech sil.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  76. Comment by lieber — 14.6.2013 @ 9.55

    Pokračování XB-1 je skvělá zpráva, těším se na další detaily. Rád na projekt i mírně finančně přispěji.
    Rád bych také podpořil mýšlenku, která tu v diskuzi už zazněla – větší provázanost Webu XB-1 s časopisem. Např. vytvořit diskuzní fóra k jednotlivým povídkám. Nic proti Legii, ale když to bude přímo součást XB-1, budou mít čtenáři pocit, že pro ně děláte víc a budou víc ochotni platit ;-).
    V každém případě by u povídek (a kde se to hodí i dalších článků) v tištěném časopise měly být odkaz na konkrétní stránky na Webu XB-1 – diskuse k povídkám, hodnocení povídek čtenáři, možná dodatečné informační materiály, odkaz do databáze na informace o autorovi atd. Klidně i link na zakoupení autorových knih — každá korunka se hodí a předpokládám, že i česká internetová knihkupectví mají referral program s podílem na prodeji.
    Čtenáři budou mít bohatší zážitek a budou se cítit lépe, a vy budete mít informace, co se jim líbí, a možná dokážete zvýšenou návštěvnost webu i nějak mírně zpeněžit. Když nic jiného, tak na nákup upomínkových předmětů, třeba už zmíněných triček :-)
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  77. Comment by lieber — 14.6.2013 @ 10.01

    Abych ještě navázal — když už v XB-1 vycházejí skvělé recenze na knihy (které jsou jedním z důvodů, proč jsem si ji předplatil), neměl by u nich být někde webový link na jejich koupi? S tím, že by vám měl zas přinést nějaké peníze skrz referral program a podíl na prodeji.
     
    Lidi jsou pohodlní (alespoň já ano) a pokud jim spolu s recenzí naservírujete možnost si knihu rovnou a snadno objednat, možná se nechají zlákat.
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  78. Comment by p.urban — 14.6.2013 @ 10.06

    standa.e: Slib ohledně honoráře byl, alespoň co se mě týče, dodržen. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  79. Comment by hseiner — 14.6.2013 @ 10.09

    standa.e: rovněž.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  80. Comment by PMarek — 14.6.2013 @ 10.15

    Spousta výše zmíněného ovšem předpokládá aktivní zapojení čtenářů – ochota komentovat, sdílet názory atp. Všimněte si, kolik článků tady je bez jakýchkoliv komentářů, ačkoliv jde o příspěvky kvalitní a bezesporu zajímavé. Soudě podle sebe, mnohdy taky, ač si příspěvek s chutí přečtu, nereaguji. To už musí být důvod, abych komentoval… Na Legii, která je už v tomto směru dlouhodobě etablovaná, taky moc těch hodnocení nenajdete. Tak průměrně 5 stále stejných aktivních přispivatelů. A myslím si, že to se jen tak nezmění. Prostě jsme pasivní. V drtivé většině. Kdyby těch diskutérů byl větší okruh, bylo by to fajn. Já jsem si třeba podle příspěvků a hodnocení některé přispivatele „oblíbil“ a jejich názory pak beru za jakési „referenční“.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  81. Comment by standa.e — 14.6.2013 @ 11.24

    p.urban, hseiner: Však já si jen přátelsky rejpnul ;-)
    Osobně  předpokládám, že redakce udělá maximum pro to, aby se honoráře rušit nemusely. Ono by to v důsledku nebylo pro XB-1 a její vnímání úplně optimální (Nakonec, kolik by to bylo na domácích povídkách? 10 000,-/číslo? U celkových nákladů cca 200 000,-?)
    Podobné riziko vnímám i u případného přerodu v abonentní systém. Protože to znamená určité riziko přílišné uzavřenosti a postupné degenerace. Za čtenáře, kteří z jakéhokoliv důvodu ze systému vypadnou, se jen obtížně bude hledat náhrada čtenářů z venčí. A totéž v podstatě platí o autorech. Jednoduše, bude třeba pracovat i s neabonenty a s vnější sebeprezentací. To haprovalo už teď, kdy byla XB-1 běžnou tiskovinou. V podstatě bude třeba stále pracovat na tom, aby se nestala XB-1 tiskovinou podivínu, již nikdo nebere vážně i v rámci té velké podivínské skupiny příznivců SF.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  82. Comment by p.urban — 14.6.2013 @ 11.50

    standa.e: Vaše filozoficko-ekonomické rozklady jsou podle mě dost neuchopitelné. Časopis potřebuje  hlavně hodně předplatitelů.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  83. Comment by standa.e — 14.6.2013 @ 12.22

    to p.urban: Ano. Jen ti předplatitelé nebudou padat sami z nebe. Musejí mít důvod předplatit. Musejí vědět, že mohou předplatit. A musejí mít možnost snadno dostupné ochutnávky. Když už jsme u toho, kolik časopisů jste si předplatil vy na slepo? (A to mluvím jen o časopisech, o jejichž existenci víte). Ale pokud váš horizont končí u této chvíle tady a teď, v pořádku. Pak vaší reakci rozumím.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  84. Comment by standa.e — 14.6.2013 @ 12.28

    to p.urban: Samozřejmě hovořím o abonentním systému ve smyslu případné rezignace na stánky a posílání jen těm, kteří si předplatí.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  85. Comment by PMarek — 14.6.2013 @ 12.48

    No – myslím, že samozřejmě potřebuje hlavně hodně předplatitelů, ale pravdu má i standa.e, že nelze rezignovat na potencionální rozšiřování základny vně tuto uzavřenou (a potenciálně v dlouhodobém horizontu degenerující :-)) skupinu. A to bez propagace a prezentace navenek nejde. Ale dovedu si představit možná líp magazín formátu A5 v knihkupectvích než časopis A4 v trafikách. I když – to už tady ve formě edice F&SF Magazínu taky bylo – a kde je mu bohužel konec… Je to složité. Doba je zlá. Jen těžko se smiřuji s mnoha změnami poslední doby – vidím u svých dospělých synů, že už pro ně návštěva kameného knihkupectví moc neznamená, muziku z netu (byť staženou legálně) si vychutnají úplně stejně jako já z reálného nosiče s bookletem v ruce,… Spousta věcí už je prostě jinak. Ale tak to asi má být, vývoj a život jde prostě dál. Asi neexistuje jen jedna cesta, kterou by šlo předem označit za jedinou správnou. Zkusit se musí všechny cesty, cestičky, pěšinky. Jen se bojím, aby tohle hrozícím krachem vybuzené úsilí časem opět nevyznělo kamsi do ztracena (a tím nemyslím redakci, ta dělá v mých očích maximum a přijmout marketingového specialistu si asi těžko v začarovaném kruhu nákladů a financí může dovolit, navíc maketingový specialista by z toho zřejmě udělal onen tradiční obrázkový prostředek k výplachuimozku). Je to teď spíš na naší straně. Ohromnou šanci teď vidím v rozsáhlém průzkumu/dotazníku a co možná největším počtu respondentů. Snad se to k nim podaří dostat. Snad nám XB-1 vydrží hodně dlouho, ve vytoužené kvalitě -což teď můžeme do nějaké míry pomoci nasměrovat na kýžený kurz. A je v konečném důsledku jedno, jestli to bude v A4 nebo A5, v trafice nebo knize.
    Drobná poznámka k příspěvku p.urbana – trochu mě vždycky zamrazí z formulací, které vyznívají poněkud ironicky a konfrontačně. standa.e si pak může říct, že nemá zapotřebí tady přispívat, aby ho někdo setřel. Teď jdu trochu ad absurdum, asi se nic zlého ani na jedné straně neděje, ale občas tady tuhle zbytečnou konfrontaci cítím. Jsme všichni na jedné lodi. Tak plnou parou/nadsvětelnou rychlostí vpřed !

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  86. Comment by p.urban — 14.6.2013 @ 13.16

    standa.e: Vy stále dokola opakujete takové obecné pravdy… Neptejte se, co pro vás může udělat XB-1. Ptejte se, co pro XB-1 můžete udělat vy! :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  87. Comment by standa.e — 14.6.2013 @ 13.34

    p.urban: Hm, upřímně, nějak mi uniká souvislost mezi „vaším“ provoláním a obsahem mých příspěvků. Ale co už, už tak zbytečně zaplevelujeme prostor.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  88. Comment by p.urban — 14.6.2013 @ 14.48

    standa.e: Komentář č. 48. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  89. Comment by standa.e — 14.6.2013 @ 16.18

    A co je s ním? Nabízím se (opakovaně, poprvé to nebylo pro XB-1 zajímavé), že si KOUPÍM reklamní produkty a budu v nich chodit, nebudu-li zároveň vypadat jako zastydlý puberťák. Nabízím, že si KOUPÍM smysluplnou elektronickou licenci. Navrhuji, aby nám nedávala XB-1 pamlsky tak levně (tenhle web), pokud z toho nebude víc koukat pro XB-1 samu. A k tomu přikládám náměty, jako kdokoli jiný tady. Opravdu té souvislosti stále nerozumím. Ale víte co, ani se mi to už vysvětlovat nesnažte, protože jestli něco XB-1 nepotřebuje, tak podobnou debatu. Ode mě tečka. Věřím, že i vy to takhle dokážete vzít.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  90. Comment by Dilvermoon — 14.6.2013 @ 16.40

    standa: To jako voláš po zpoplatnění webu XB-1? Abych parafrázoval senátorku Belmontovou z mnou právě dočteného Pádu Měsíce: „Jestli existuje postoj, který může XB-1 srazit na kolena, tak jsme ho právě slyšeli“.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  91. Comment by idle — 14.6.2013 @ 16.56

    Já teda doufám, že standa měl spíš na mysli na webu „vydělávat“ tím, že přitáhne a zapojí víc čtenářů.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  92. Comment by Jana Dvořáčková — 14.6.2013 @ 17.35

    Jé, děkuji za provázání povídek s Legií. Právě jsem si krááásně zašmejdila :).

    Vydělávání na webu: pochopila jsem to jako idle a bylo by to fajn.

    Komentář č. 69: -:))). Tak tohle by zabralo třistaprocentně :).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  93. Comment by Dilvermoon — 14.6.2013 @ 17.44

    Tak to jsem, milé dámy, asi opravdu fosil, protože tenhle výklad mi mozek nepustil a ani teď ho tam nevidím :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  94. Comment by Jana Dvořáčková — 14.6.2013 @ 17.56

    Dilvermoon: My nejspíš zatím jen doufáme :).
    Je-li to jinak, na to může odpovědět jen Standa, jemuž mnohdy rozumět není.
    Ale to kolikrát ani mně.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  95. Comment by Aqualung — 14.6.2013 @ 18.30

    Pořád se zamýšlím nad stabilní budoucností XB-1. Projektem (vzdálenějším), který by měl význam pro celou místní komunitu SFFH, by byla anglická mutace časopisu a placená anglická mutace webu. Povídky českých/slovenských autorů (asi ty z prvních míst Ikarů a Daidalů, prostě ty, u kterých je naděje, že by svou originalitou zabraly u zahraničních čtenářů) by byly přeloženy do anglického jazyka, zahraniční sekce by se většinou nepřekládala, mohla by kopírovat obsah právě vycházejícího čísla. Pro tu nejhrubší představu o cenách překladu: http://www.tomedes.com/translation-services.php po vyplnění Translate from: Czech; Translate to: English-US; Service: Text/Document;   Subject Fields: Literary Translation; # of word: různý počet; uvádí cenu $0.06 za slovo (tj. např. 9600 Kč za 8000 slov). Časem by se určitě vytvořilo zázemí kvalitních překladatelů, jako je tomu dnes u ilustrátorů. Můžete se zeptat Jasona Sanforda, co by tomu říkal, zda se dá očekávat zájem amerických čtenářů (a taky mu vyřiďte, že XB-1 žije, na svých stránkách má stále tu jobovku).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  96. Comment by Martin Sust — 14.6.2013 @ 18.40

    Jason už pilně pracuje na dalším článku, tzn. že o znovuoživení XB-1 ví. Pokud jde o překlady z CZ do US, pak ze zkušesnosti vím, že jsou mnohem nákladnější, pokud jde o beletrii. Ovšem zájem anglických čtenářů, tzn. tisíckrát silnějšího a konkurencí přímo zavaleného trhu, o české povídky patrně nebude nijak ohromující. A v neposlední řadě, uvádět anglo-americké práce v originálním jazyce by bylo povětšinou nemožné (problém s právy), ale především mnohem dražší než je tomu u překladu. Ačkoli si vážím snahy, tak tohle je opravdu jen vzdušný zámek.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  97. Comment by p.urban — 14.6.2013 @ 20.21

    standa.e: Namísto nabídky nošení triček raději zkuste (nebo spíš zkusme) získat ve svém okolí nějaké další předplatitele nebo sponzory.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  98. Comment by squire — 14.6.2013 @ 20.39

    Martin Šust: A co psaní přímo v angličtině? Třeba jen pro tu webovou verzi XB-1 – anglická verze stránek s rubrikou „Short stories“? Chápu, že tištěná verze by se u nás minula cílovkou a v zahraničí by neprorazila, ale na webu už v angličtině publikuju dlouho a nějaké čtenáře si to vždycky najde. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  99. Comment by Martin Sust — 14.6.2013 @ 20.45

    To není tak špatný nápad. Pár povídek v anglickém jazyce mám a takhle by se našlo jejich využití. Hmm. Možná by z toho byl dobrý e-book. Myslím, že tohle je realizovatelné. Pošli :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  100. Comment by standa.e — 15.6.2013 @ 4.19

    Dilvermoon: Co je smysl XB-1? Časopis, nebo Web? Pokud časopis, pak mu musí web sloužit a využít toho, že sám o sobě není vázaný tiskovým rozsahem. Jsi předplatitel? Dostaneš větší nášup. Plné verze rozhovorů, prodloužené verze článků (co se do časáku nevešlo). Doplňkový materiál vztahující se k povídkám uvnitř časopisu. Nejsi předplatitel a chceš nášup? Pak si ho zaplať. Kupuješ časák jen na stánku? Bude tvůj nášup menší. Nejsi předplatitel a dokonce ani kupující? Pak dostaneš jenom ochutnávku. Proč se musí znovu objevovat něco, co zmáknul pornoprůmysl už dávno (a že má sakra konkurenci v pirátském obsahu)?
    Jsme v době a v médiu, které dokáže přístup k obsahu individualizovat – třeba podle zásluhovosti. A největší zásluhou je „být předplatitel“. XB-1 nepotřebuje čtenáře. Potřebuje PLATÍCÍHO čtenáře. Ideálně PŘEDPLATITELE. Jenže se chová jako pekař, který každý den vysype na náměstí bednu skvělých rohlíků, udržuje ji stále plnou a voňavou a čeká všechny ty nadšené zákazníky, kteří k ní začnou chodit nakupovat. Část jistě zajde, protože ráda i chleba, nebo je prostě slušná. Zbytek dokáže ale vždycky vysvětlit, proč se prostě nedostane dál, než k té bedně s rohlíky zdarma. A ještě se bude cítit uražená, pokud bude chtít pekař ty rohlíky najednou platit a házet moudra o tom, že takhle pekař „žádné zákazníky nezíská“ (proboha, hlavně to neber osobně!). Jenomže pekař najednou zjistí, že i když třeba nezískal dva zákazníky (s náklady, které ten zisk dalece převažují), má víc času pro svoji rodinu a v samotném důsledku i ušetří.
    Martin zde se svými spolupracovníky odvádí hromadu úžasné práce, která si zaslouží respekt a nijak se ji nesnažím snížit. Ale obávám se, že kdyby byl její efekt skutečně takový, v jaký se doufá (lidé si tu XB-1 předplatí), tak tu nebude tato diskuse.
    Pokud ale NENÍ smyslem webu získávat další předplatitele a odměňovat ty stávající, pokud se XB-1 snaží z čirého altruismu jen rozšířit nabídku žánrového materiálu na internetu, pak beru celou svou úvahu zpět a jde o čiré nedorozumění.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  101. Comment by standa.e — 15.6.2013 @ 5.23

    p.urban: Chlape, asi už vím, proč se stále míjíme. Já měl na mysli v daném příspěvku běžný chod časopisu. Vy, předpokládám, máte na mysli především současnou krizi. Pak ano, pouze nošené tričko skutečně nepomůže. Zároveň ale věřte, že není můj styl dávat veřejně socialistické závazky, protože to jsou jenom slova. I když bych mohl být pak za hrdinu.

    Představa, že vyčítáte běžným zákazníkům na stánku, že „pouze“ kupují, či předplatitelům, že „mají pouze předplatné a nic víc nedělají“, mi však přijde natolik bizarní, že vás z ní ani neobviňuji. Protože – mluvíme tady o časopise, který se až do čísla 6/2013 tvářil jako profesionální časopis fungující stabilizovaně v běžném tržním prostředí? Protože jestli ne, jestli vy mluvíte o nějakém lepším fanzinu, který se bez aktivní podpory svých čtenářů opravdu neobejde, tak ten mi do schránky vážně nechodil.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  102. Comment by standa.e — 15.6.2013 @ 6.27

    Každopádně mým cílem nebylo hanit ničí práci ani předvádět svoje ego. Chtěl jsem jen pomoci. A nejenom pro případ současné nouze, ale i s výhledem na fungování do budoucna. Nedělám si nárok na všechna moudra světa. Pokud se ukáže, že ta správná cesta vede jinudy, nevadí. Hlavně pokud se po ní půjde.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  103. Comment by Ciri — 15.6.2013 @ 18.45

    Zrušení a obnovení časopisu = nejhorší a nejlepší zpráva poslední doby.
    Předplatné mám od prvního čísla Ikarie, každý ročník si nechávám svázat
    do knihy, tak bych ráda, aby formát A4 vydržel. Klidně bych i na předplatné dala víc.
    Fanoušek žánru jsem asi atypický, protože moderní technologie mě jaksi míjejí.
    Počítače mám plné zuby z práce, a pustit pohádku z DVD mě učila tříletá vnučka,
    která to na rozdíl ode mě už v tomto věku uměla. Po dlouhé době jsem se odhodlala
    něco napsat – tak moc držím palce, ať se dál daří XB1 vydávat.
    Ještě bych chtěla dodat, že na rozdíl od jiných mám radši české a slovenské povídky,
    mnohokrát se mi zdají být lepší než ty zahraniční.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  104. Comment by KeB — 15.6.2013 @ 22.17

    Ano! Standa dobře hovoří! A jako ochutnávku rozšířeného webu by v na stánku zakoupeném časopisu mohl být jednorázový vstupní kód, aby se člověk mohl podívat o co přichází, když není předplatitel :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  105. Comment by standa.e — 15.6.2013 @ 23.23

    to KeB: Přesně tak. Jen u těch kupců na stánku jsem myslel spíš na systém průběžného náhodného odemykání toho kterého bonusového příspěvku. Tedy, že by si takový čtenář teoreticky mohl přečíst celý (větší část) bonusový obsah, ale musel by se na web pro změnu pravidelně vracet. Což by zase zpětně mohlo pomoct tomu webu.
    Také jsem přemýšlel o možnosti „digitálního archivu“ povídek s přesahem do minulosti (klidně té ikarijské). Kdysi MF něco podobného testovala. Zajímala se, zda jsme my autoři ochotni poskytnout zdarma své povídky do placené sekce na webu. Tehdy jsem odpověděl tak, že pokud chce, abych poskytl své povídky zdarma, musí je zdarma poskytnout i ona a já musím mít právo je kdykoliv stáhnout či upravit. Pokud je chce nabízet placeně a blokovat si pro sebe, pak bych prosil honorář.
    Dnes už mé ambice trochu opadly, ale říkal jsem si, že by fakt pro mne nebyl problém do takového archivu své starší povídky dát – za podmínky, že bych je mohl kdykoliv z webu stáhnout, či průběžně upravovat jejich podobu. Epub bych si z nich klidně vysázel sám (ale nějaký robot, který by ti vybrané povídky zabalil do jednoho epubu by byl ještě zajímavější…)
    Faktem ovšem je, že tady by se museli autoři i redakce asi smířit s tím, že tento materiál stejně prolákne (u článků atp. se mi to tak nebezpečné nejeví) – ale, upřímně, ono je to jedno, protože všechny ty povídky na webu už dávno jsou. Takhle by mohly být alespoň autorsky ošetřeny. A třeba by se Mika dočkal po 11 letech konečně řádného a nezmršeného vydání… O „Tichu“ (oficiálně vyšlo jako „Pokřivení“) nemluvě…
    Faktem je, že tohle je prostě hodně i o autorech. Přijde mi svým způsobem škoda, že většina těch povídek prostě zmizí spolu s tím, jak se jednotlivá čísla propadají do minulosti… Jen málokdo z nás – a jen výjimečně – najde pro tu kterou povídku druhé uplatnění. Onen vztah Legie – XB-1 by to ještě více posílilo…
    Ale za redakci samozřejmě rozhodovat nemůžeme. Je to jen taková moje fantasie…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  106. Comment by standa.e — 15.6.2013 @ 23.25

    to KeB: Dodatek – myslel jsem ten archiv právě jako jeden z předplatitelských bonusů.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  107. Comment by Dilvermoon — 15.6.2013 @ 23.25

    Možná jsme pesimista, ale pochybuji, že lidé, co doteď kupují časopis na stáncích nebo jinde a v pohodě ho seženou, najednou budou riskovat jeho poškození v malé schránce, případně zcizení sousedem jen proto, že si chtějí vychutnat plnou verzi webu. Jiná věc je případ oblastí, kde se opravdu shání těžko. Ale tam předplatné už pravděpodobně mají. Zkrátka si nemyslím, že takový pokus o motivaci zafunguje.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  108. Comment by standa.e — 15.6.2013 @ 23.39

    To Dilvermoon: Tak ho budou mít o dvacet korun dráž. A jak jsem psal výše, v mé představě by měli mít šanci ten bonusový materiál vidět stejně – ale ne tak snadno, za cenu častějších návštěv. Mně osobně se třeba pohled na kupce u stánku jako na „méněcenné“ dost zásadně nelíbí. A osobně by mě to „motivační zdražení abych si raději koupil předplatné“ motivovalo spíše k tomu, že bych XB-1 začal okázale ignorovat.
    Každopádně ale – tak ti, co o plný obsah stát nebudou, ho neuvidí. No a? V čem je problém? Myslíš, že je volně přístupný web bude motivovat víc? Nebude. Tak na to zkus koukat z jiné strany – XB-1 odměňuje ty, kteří ji podporují jistotou předplatného. To je také špatně? Upřímně, po přečtení tvého postu 105. si říkám, že to možná Pevnost řeší nejlíp. Prostě web s nějakým obsahem zrušila a nemá. Na pokec jí stačí FB.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  109. Comment by standa.e — 15.6.2013 @ 23.57

    To Dilvermoon: A ještě snad – pozor, nešlo by o „plnou verzi webu“, nýbrž o „plnou verzi časopisu“, z něhož se vybraná část přelije do elektronického prostředí. Možná jsem divnej, nesrozumitelnej, ale v tomhle prostě rozdíl vidím. Přečteš si rozhovor s Reynoldsem klasicky na stránku dvě a na konci najdeš místo KONEC nápis (link) O dalších Reynoldsových románech a jak vidí současný vývoj žánru se můžete dočíst v bonusové sekci tohoto čísla na našem webu.
    Nebo: Žďárek sepíše velmi vtipnou recenzi na film, ale chtě nechtě ji musí ořezat kvůli místu na papíře. OK. A co se do recenze nevešlo? Sledujte link!. Napíšu povídku o masožravých kočkoletuchách křížených s šimpanzem bombardujících Slunce sněhovými koulemi. Okem vědy v bonusových materiálech to strhá jako nesmysl, protože by muselo… bla bla bla… Nebo vyjde povídka z Daidala. Pohled porotců nabídne, co si kdo o ní myslel… Přepis komunikace redaktor – autor (existuje-li něco takového)… Ukázka „Jak to vypadalo před zásahem redaktora“, nebo „konec povídky, varianta dvě… a tři…“
    Je tady k dispozici v podstatě nekonečný prostor internetu a my ho neumíme využít, protože se soustředíme na „internetové návštěvníky a ti neradi čtou delší texty“. Přijde mi to jako velká škoda.
    Ale už dost, slíbil jsem si, že už se nebudu pumprdlíkovat.
    Prostě žádný paralelní materiál jako dosud (a pokud ano, tak ať klidně v té veřejné části zůstane)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  110. Comment by Dilvermoon — 16.6.2013 @ 0.05

    Standa.e: Nějak se v tom začínám ztrácet. Mám dojem, že se ti nelíbí něco, cos vlastně prosazoval. Mám z toho už trochu guláš. Nicméně sto pětka platí. A jak píšeš o rozdílu mezi cenou při koupi jednou měsíčně někde a cenou při předplatném – to mi přijde docela normální a nevidím v tom žádný problém. Ale to jsou všechno zatím akademické úvahy, důležité je při dalším restartu vychytat tu správnou strategii, která bude fungovat. Už tady o tom nebudu plácat :-)
     
     
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  111. Comment by standa.e — 16.6.2013 @ 0.27

    Přiznám se, že těžko mohu reagovat, když nenapíšeš co „se mi nelíbí, co jsem vlastně prosazoval“…
    K tomu rozdílu cen: Ale jistě uznáš, že je rozdíl, když se řekne: „Museli jsme zdražit, ale předplatitelé si uchovají stále výhodu nižšího předplatného, takže nakonec ušetří na každém čísle dvacku!“ a je rozdíl, když se řekne: „Na stánky jsme vám to o dvacku zdražili tak trochu hlavně proto, abyste si laskavě zařídili předplatné“. Někde uprostřed pak je: „Na stánky jsme to zdražili proto, abychom z jednoho čísla dostali totéž co u předplatného“.
    Strategie: A to je právě ten důvod, proč se tady snažím plácat já. Ta z nebe nespadne…
    (Hm, také mě napadá – takový National Geographic přiveze na krajská kola soutěže Eurorebus balíky půl roku rok starých čísel z remintendy a je za hrdiny. Děcka rozeberou. Kantoři také (a pak využijí jako ceny do jiných soutěží)… Nevím, dají se takto darované výtisky nějak odepsat jako náklad na propagaci?
    A už dost. Držím palce.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  112. Comment by Jana Dvořáčková — 16.6.2013 @ 10.11

    Dilvermoon: Souhlas. Pro mě – jako majitele malé schránky dřív prostě nebyl problém si to nechat posílat k rodičům, kteří měli schránku obří a nedobytnou a kam se těch Ačtyřek vešly mraky.
    Prostě myslet si „soused mi to ukradne, předplatné nemá cenu,“ není důvod k tomu to předplatné nemít.
    Jednoduše sousedovi šoupnu do schránky reklamu na časopis a třeba si také předplatí :).
    Navíc je každého věc, jestli se rozhodne dát za časopis skoro stovku, nebo současnou cenu. O nějaké méněcenosti nemá smysl špekulovat. Já mám předplatné proto, že když jsem XB hledala na stáncích, čučeli tu na mě prodejci docela zmateně a nevěděli, která bije.
    A hlavně přemýšlet o tom, „jak by vydělal web,“ když se nejspíš ještě pořádně nevyřešilo to, „aby se časopis udržel,“ je sice myšlenka zajímavá, ale teď momentálně fakt nedůležitá.
    Až se za pár měsíců zjistí, že počet předplatitelů stoupl. může se třeba debatovat o nějakém bonusu, který bude přístupný předplatitelům na stránkách. To tak špatně nevypadá. Otázka je, jak lákavý by ten bonus musel být.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  113. Comment by Jana Dvořáčková — 16.6.2013 @ 14.47

    Ještě mě spíš napadlo – když už někam dávat obsah navíc, tak na FB.
    Sdílet stránku.
    Z ní se dostat na stránky časopisu.
    Tam zjistit, cože všechno může nabídnout papírová verze a že mít povídkový časák není nic hrozného.
    A následuje krok – pořídit si časopis a být šťastný a spokojený, sečtělý a ještě navíc vychytralý, protože předplatné bude levnější než jednotlivé kusy. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  114. Comment by idle — 16.6.2013 @ 15.01

    FB podporovat klidně, ale doufám, že pokud bude na FB něco extra, tak to bude taky tady. Ne všichni tu věc používají. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  115. Comment by standa.e — 16.6.2013 @ 16.00

    No, mám sice pocit jistého nepochopení podstaty toho, co jsem mínil, ale co už… Bude to nejspíš opravdu ve mně.

    Každopádně – svou myšlenku koncepce webu jako „prodloužené ruky papírového časopisu“ jsem rozvinul veřejně a z toho titulu si k tomu dovoluji veřejně i poznamenat, že pokud ji shledá za smysluplnou kdokoliv jiný (nikoliv pouze XB-1), má mé plné požehnání. (Ona mi, totiž, v podstatě přijde logická a samozřejmá ;-)). Kdo bude chtít ať bere, kdo nebude, ať nechá ležet. Ale ať pak nevyčítá těm, co vzali.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  116. Comment by Jana Dvořáčková — 16.6.2013 @ 16.19

    Já FB také nemám, ale spousta lidí kolem mně už skoro nikam nekouká.
    Přečte, co je na FB a to jsou pro ně ty nejdůležitější informace.
    Neříkám, že je to dobře a také se mi moc nelíbí myšlenka prezentace sebe sama díky FB.
    Zato ale jeho propagační potenciál pro různé projekty – jako třeba žánrové časopisy, různé akce, soutěže a události, je obří.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  117. Comment by op_1 — 17.6.2013 @ 8.33

    Co dělat propagační video k jednotlivým číslům jako to dělá pevnost? Viz. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H0Pmbf8V3F8
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  118. Comment by Martin Sust — 17.6.2013 @ 8.37

    Pevnost je zaměřená na trochu jiné publikum, obávám se, že papírový Ironman by nám nové čtenáře nepřitáhl a na nějakou profi bázi nejsou finance. Pokud by tu ale našel někdo schopný vzít si to na starost na nějaké slušné grafické úrovni, pak si to dovedeme představit.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  119. Comment by Alie — 17.6.2013 @ 8.39

    Pááááni! Díky moc! Já z toho byla úplně zničená. Nevím, jak ostatní, ale s radostí budu platit klidně i dvojnásobné předplatné.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  120. Comment by Martin Sust — 17.6.2013 @ 8.44

    Výše předplatného zůstane zachována, ale čtenářům, kteří chtějí finančně přispět i jinak nabídneme alternativu. V současnosti jsme v situaci, kdy bude i malý příspěvek platný. Doufáme, že přečkáme těžké období a najdeme cestu jak dlouhodobě fungovat bez nutnosti takové podpory.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  121. Comment by op_1 — 17.6.2013 @ 10.17

    Jsou to jenom nápady… Možná kromě propagačního letáku by šel udělati jednoduchý banner na webové stránky nebo na úvodní fotku na fb.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  122. Comment by Berenika — 17.6.2013 @ 10.39

    Je fajn že nekončíte, ale máte pravdu tahle ,,Latimérie podivná“ potřebuje inovace jako soli, jako soli. Kdysi jsem někde měla sepsaných 5 důvodů proč vás nekupuju (teda pravidelně) tak se mi třeba budou hodit pro tu anketu. Jenom tak do začátků, mělo by se něco dělat s publicistikou (případně se na ni vykašlat a nechat jenom povídky) a i ty povídky trošku zpřístupnit běžnému plebsu, alespoň občas. Bohužel pokud se mi z časopisu líbí jediný 2stránkový štěk skorem stovku za něj fakt nedám.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 1

  123. Comment by Dilvermoon — 17.6.2013 @ 11.06

    Berenika: Tohle všechno by měla ukázat právě anketa. Třeba je publicistika žádaná, co my víme? Mně osobně nevadí a její zánik bych si nepřál. A co si představuješ pod „zpřístupnění povídek běžnému plebsu“? Co vlastně žádá „běžný plebs“? Nemyslíš to jako eufemismus k jednoduchému čtivu pro blbce? :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  124. Comment by Dilvermoon — 17.6.2013 @ 12.15

    Ještě pokud jde o tu publicistiku. Rozhodně bych přivítal více článků, které se týkají přímo SF literatury. To by přece mělo být prioritou.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  125. Comment by Erunamo — 17.6.2013 @ 13.40

    Lidi, argument zmačkanýho časopisu v malý schránce je fakt šílenej. To beru jako hloupej fór. Tak si pořiďte novou schránku nebo si zařiďte odběr přímo na poště. Jsem přesvědčen, že je to z 90% vyřešitelnej problém.
    standa.e tu příliš moc píše a většina se v tom ztrácí, ale jeho myšlenky víceméně dávají smysl. Stěžujeme si, jak je pro časopis internetová doba obtížná, ale nepřemýšlí se nad tím, jak ten internet využít ve svůj prospěch. Webová prezentace je dnes nepostradatelnou součástí firem a internetový byznys pomalu také. Vzpomeňmě jaký boom zaznamenal komunitní webový projekt Pevnosti. Kdyby nebyl spackaný, šitý horkou jehlou a nevznikl problém s vlastnictvím, tak by se možná konzervativní weby typu Fantasy Planet mohli jít časem klouzat. Internet je kontinent „neomezených“ možností. Samozřejmě je to na zvážení, protože tak rozsáhlý web, jak ho popisuje standa, by znamenal minimálně další osobu na plný úvazek, což může být v těchto chvílích nemyslitelné.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  126. Comment by Dilvermoon — 17.6.2013 @ 14.12

    Erunamo: Žádnej fór. Jen názor, že pokud někdo sežene XB kdykoli, tak nemá důvod, proč si ji nechat posílat poštou. A na tom nic nezmění ani případný omezený přístup na web XB. Jak píšeš, je to řešitelnej problém. Samozřejmě. Ale problém je to jen pro toho, kdo XB má jinak problém sehnat. Pro ostatní ten problém neexistuje. Koupí u stánku a hotovo, tudíž to řešit nemusí.
     
    Jiná věc je, pokud si předplatné pořídí i ten, kdo jinak nemá problém se sehnáním. Tak si potom pořídí novou schránku nebo si zařídí odběr přímo na poště, jak uvádíš. Tam si vystojí frontu a během čekání může pokukovat po XB, která je vystavena vedle ve stánku :-) 
     
    Ať toto není bráno jako nepochopení mechanismu, který XB prospěje určitě více, předplatné je rozhodně jedna z cest.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  127. Comment by yerry — 17.6.2013 @ 14.25

    Nečítal som všetky príspevky. možno to tu už zaznelo. A preto nie príliš sofistikovane, živím sa predovšetkým svojimi rukami a koordinovanou činnosťou svojich svalov, musím chtiac – nechtiac napísať, že mi chýba spätná väzba a väčšie zapojenie čitateľov do diania okolo časopisu. Ojedinalé ankety, rebríčky utvorené na základe predaja v pár kníhkupectvách, zdvojený obsah – v podstate ten istý na webe aj v časopise o spätnej väzbe moc nesvedčia. Chcelo by to viac interaktívnosti, skladanie mozajky, kde časť alebo indícia je v časopise, časť na webe a časť povedzme na FB (aj keď ten moc nemusím) alebo na Netlogu. Vyvtvorte niečo ako herný systém, systém levelov, kde užívateľ je aktívne zapojený do diania a ak nesplní určité úlohy, nedostane sa ďalej. Spýtajte sa na to autorov úspešných online hier. Skrátka chce to trochu iný prístup a časopis vnímať ako jednu dôležitú časť z celku.
    Sú čitatelia, ktorí by radi nečo aj napísali, ale z rôznych dôvodov sa nechcú zapájať do súťaží, vytvorte v rámci postupu o jeden level priestor na zverejňovanie mikropoviedok bez honorára. Mali by ste tak postarané o čiastočný obsah.
    To bolo iba tak v skratke, ak sa táto myšlienka zapáči niekomu fundovanejšiemu, kľudne nech ju rozvedie.
    Áno, som predplatiteľ.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  128. Comment by op_1 — 17.6.2013 @ 15.32

    Pokud jsem předplatitel, musím nějak u SENDU předplatné obnovit?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  129. Comment by Martin Sust — 17.6.2013 @ 16.16

    Netuším, ptát se musíte přímo u nich.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  130. Comment by Cloudy — 17.6.2013 @ 16.53

    Tak se mi zdá, že jsem něco prošvihnul. Tedy hlavně několik zásadních oznámení redakce, čímž se pro mě jakoby nic nezměnilo (jenom jsem dost tupě koukal na červnový úvodník). V místní knihovně bych mohl případně něco vyvěsit a motivačně ji vybavit staršími výtisky XB-1, pokud jsou na SENDu k sehnání. Jinak moc nevím, čím bych jako jednotlivec mohl přispět, pokud ještě není otevřený nějaký ten komunitní účet. A se změnami opatrně (úplně míjím témata ebooků, rozšíření webu, apod. – tedy něco, čemu nerozumím), konkrétně v publicistice jsem si na trio Sanford-Petr-Dufková dost zvyknul. A pokud se to dá brát jako příspěvek k věci, doženu ještě resty za poslední tři měsíce v XB-1 fóru.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  131. Comment by standa.e — 17.6.2013 @ 18.35

    to Martin: Počkat, tohle je celkem zásadní informace. Já žil v představě, že mi prostě přijde další číslo a nemusím nic řešit…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  132. Comment by Jana Dvořáčková — 17.6.2013 @ 18.42

    Po přečtení komentáře 126 jsem SENDu napsala a čekám na odpověď.
    Ptala jsem se, jestli se díky ohlášeném červnovém konci nesekne existující předplatné, když se konec nekoná. Tak uvidíme.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  133. Comment by Martin Sust — 17.6.2013 @ 18.53

    To by mělo být bez problémů. Dokud nezačali vracet předplatné, mělo by platit i do budoucna. Původní otázce jsem rozuměl tak, že předplatné dochází/došlo.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  134. Comment by op_1 — 17.6.2013 @ 19.09

    U Sendu mám pořád zaregistrované předplatné, tak se snad nic nemění.MŠ: Myslel jsem to obnovování předplatného právě kvůli této „události“.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  135. Comment by Jana Dvořáčková — 19.6.2013 @ 15.46

    Obnovování není třeba. Psali, že je to v pohodě.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  136. Comment by Radar — 21.6.2013 @ 9.44

    Díky za povzbující zprávu. Po přečtení informace, že časopis končí, jsem měl takový divný pocit smutku, že co je dobré, je odsouzeno k zániku. Jsem zvědav na anketu, ale nevím, co by se mělo na časopisu změnit, já jsem s ním naprosto spokojen. Asi je potřeba snížit náklady, aby časopis přežil, takže bude potřeba udělat programové změny. Jako předplatitel jsem ochoten platit o něco větší částku a jsem smířen i s oříznutím obsahu – např. menší počet zahraničních povídek :(  Prosím, snažte se časopis udržet.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  137. Comment by Slavo — 24.6.2013 @ 13.51

    Vzhľadom na to, že sem chodím málokedy, tak som prekvapený, že XB-1 hrozil zánik. Som stály predplatiteľ, mám všetky čísla okrem dvoch z prvého ročníku. čo sa týka obsahu, nemám výraznejšie námietky, prečítam všetko okrem stránky týkajúcej sa conom a SF klubom. České poviedky samozrejme zaostávajú čo sa týka kvality za zahraničnými ale to neriešim, predsa len anglosaská literatúra je na tom lepšie kvôli tomu, že sa autori môžu venovať písaniu profesionálne. Publicistika mi vyhovuje po všetkých stránkach – čítam ju ako prvú.
    Samozrejme previazanosť časopisu a webu je dnes asi nutnosťou; skoro každý človek je na webe aktívny (pasívny)  cez nejaké sociálne siete (u mňa google+) bolo by trestuhodné túto skutočnosť nebrať do úvahy. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  138. Comment by standa.e — 24.6.2013 @ 16.54

    to Slavo: Myslím, že ten rozdíl mezi naší a angloamerickou produkcí není dán ani tak mírou profesionality, s níž se mohou psaní věnovat, jako spíš čistě počtem. Vždyť jen Američanů je 30x víc než nás…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  139. Comment by Kluvi — 26.6.2013 @ 11.13

    Gratulujem a držím palce. 
    Viem, že je to plakanie nad rozliatym mliekom a že to tu už bolo povedané, ale štart XB1 prebehol diletantsky. Ako predplatiteľ Ikarie som sa vôbec nedozvedel že bude nejaká náhrada. Musel som si to vygúgliť. A to ma to napadlo až  po 2 mesiacoch čítania nejakého pasqwilu. Predpokladám, že ste sa naozaj rozišli v zlom, že nebolo možné vložiť list s informáciou o možnom pokračovaní. 
    Ale teraz budúcnosť : čo sa deje s remitendou?  Nieje možné ju použiť na propagáciu?  A čo takto rozdať nejaké rozumné množstvo nákladu na vhodné miesta ako školy, knižnice a podobne. Neviem načo príde iná reklama, ale aspoň remitenda by sa vyplatila takto rozdať. 
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  140. Comment by Kluvi — 26.6.2013 @ 11.28

    Co sa týka obsahu a formy,  tak ja by som si asi elektronickú verziu nekúpil. Je to od scifistu podivné ale je to fakt. Do e-ink readeru sa mi nechce investovať. A papier je papier. 
    Obsah: páči sa mi ze poviedky sú zahraničné aj domáce. Každé je o niečom inšom a niektoré české majú svoje nenapodobiteľné kúzlo.  
    Ešte k cene. Páči  sa mi podstatné  zvýhodnenie predplatiteľov. Otázne je akú maržu majú jednotlivé kanály. 
    To zvýhodnenie bude trvalé?  

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  141. Comment by covex — 26.6.2013 @ 19.22

    Proc tento clanek, stejne jako oznameni konce, neni zarazen v sekci „Z redakce“?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  142. Comment by Martin Sust — 27.6.2013 @ 12.34

    Zarazeno do „z redakce“.

     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  143. Comment by pugi — 28.6.2013 @ 11.22

    Drzim palce.  Udelali jste mi tim prohlasenim velkou radost.
     
     7V ankete jsem byl sice pro papirovou verzi ikarie, ale jestli by ciste elektronicka verze pomohla prezit, tak proc ne, musel bych se prizspusobit. Proti zdrazeni nemam namitky, do stovky nemam problem. Hlavne aby ste se udrzeli, protoze jinak neni co cist. Bez vas bych si musel kupovat knizky, ale zase bez vasich recenzi by vyber byl tezky.drzim palce

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  144. Comment by Pegyna — 23.7.2013 @ 22.51

    Patřím k těm, co Ikarii četli od jejího vzniku. Kupovala jsem si ji z kapesného při škole a po nástupu do zaměstnání si ji předplatila. Dnes je mi přes 40 a byl první rok, kdy jsem z ekonomických důvodů nemohla obnovit předplatné a paradoxně časopis dráž kupovala ve stánku. A když jsem přinesla minulé číslo z trafiky, byl to šok. Jak kdyby někdo ukrojil malou, ale celkem důležitou část mýho života. Jsem neskutečně ráda, že jste vytrvali, že i po těch dlouhých letech jste nerezignovali a pořád jste „nadšení pro věc“, máte můj velký obdiv a úctu.  Pokusím se ji vyjádřit opět předplatným, to je asi jediné, čím Vás může člověk v této chvíli přímo podpořit. A časopis mám ráda takový, jaký je. Rozhodně nevolám po větším „přizpůsobení plebsu“, jak kdosi v diskuzi zmínil. Držte se. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.