Ocenění

Fantasy na malířském plátně: Anton Kokarev

Autor | Aktuality | Čtvrtek 28 listopadu 2013 7.45

Digitálně propojený svět má jednu velkou výhodu, o které se přesvědčil na vlastní kůži i nadějný ruský výtvarník Anton Kokarev. Nemusíte žít uprostřed amerického filmařského byznysu, abyste dostali šanci dělat pro tak proslavené společnosti jako například Warner Brothers. Samozřejmě to chce trochu štěstí, ale to jde leckdy připraveným naproti. A Kokarev mu pomohl tím, že spojil nepopiratelný talent s kvalitním vzděláním. Uměleckou školu studoval už v rodném městě Rybinsk, pak v Jaroslavli, aby se nakonec přesunul do Moskvy na státní filmový institut pojmenovaný podle režiséra S. A. Gerasimova, kde se soustředil na počítačovou animaci. Tam měl příležitost setkávat se s lidmi z filmové branže, intenzivně s nimi spolupracovat a získat tolik potřebnou praxi.

Kokarev dělí svůj čas mezi ilustrace a koncepční práci. Nemá problémy přizpůsobit se dopředu danému stylu a zvládat různé náměty (návrhy postav, prostředí, strojů), což je v této profesi vyhledávaná zručnost. Snadné přecházení mezi styly mu nejspíš zůstalo z dětství, v němž se nechával inspirovat tak rozmanitými vlivy jako želvy ninja, pustá zábava typu Street Fighter či díly Savvy Brodského, všestranného umělce narozeného v Bělorusku, jenž dokázal obsáhnout široký záběr uměleckých aktivit, od ilustrací přes architekturu až po poezii. A obdobně všestranný je i Kokarev. Přes svůj nízký věk si už stačil udělat jméno hned v několika oborech a daleko za hranicemi Ruska.

Mezi knižními ilustracemi zaujal obálkami pro současné spisovatele M. R. Mathiase (série The Legend of Vanx Malic a The Dragoneers Saga) a D. P. Priora (série Nameless Dwarf a Shader). Prior ho poprvé našel na známém serveru Deviant Art a jen na základě jeho portfolia mu nabídl, aby pro něj namaloval první obálku. O té nejznámější pak prohlásil, že Kokarev vytvořil ikonický obraz Bezejmenného trpaslíka, který zachycuje esenci temné stránky jeho povahy – sklíčenost, tragédii, patos, ale zároveň obsahuje i jeho živelnou sílu. Dnes Kokarev ilustruje nejen beletrii, ale i knihy ze světa Warhammeru nebo deskovou hru The Lord of the Rings, obojí pro firmu Fantasy Flight Games. Velice blízké jsou mu i počítačové hry, obzvláště ruské a ukrajinské, v nichž na sebe poprvé významně upozornil (například MMORPG Allods Online).

Opravdovou peckou je ale jeho koncepční práce pro očekávaný filmový hit Seventh Son, jenž by se měl v kinech objevit už v lednu. K této temné fantasy podle románů Josepha Delaneyho si ho přizval sám režisér Sergej Bodrov. Kokarev vytvořil dvě stovky návrhů, včetně podoby příšer, prostředí i hlavních postav. Snímek z něho může udělat etablovaného filmového designéra, zvláště když za svoje návrhy získal už v roce 2011, tedy ještě ve fázi příprav, ruské nezávislé ocenění Triumph za nejlepší výsledky v oblasti umění a literatury. O svém budoucím zaměření má celkem jasno, však už se podílí dalším snímku, tentokrát ruském fantastickém filmu Dark World: Balance. Navíc se mu naskytla příležitost pracovat na komiksu pro francouzského vydavatele, což je oblast, kterou si v minulosti také vyzkoušel, ale teprve nyní se zavázal k profesionálnímu projektu. Ke komiksovému stylu ho to momentálně umělecky táhne možná nejvíc, jak ostatně potvrzuje i na fanouškovských ilustracích, které uveřejňuje na svých oficiálních stránkách http://kanartist.ru/.

1 118 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Žádné komentáře »

Zatím bez komentářů.

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.