Fantasy na malířském plátně: Hyung-Tae Kim
Když už se rozhlížíme po východní fantastice, pak nemůžeme ignorovat skutečnost, že tu vládne především žánr manga. Tento vysoce stylizovaný typ komiksu se rychle stal oblíbeným i mimo svou domovinu, Japonsko. Ale není jediný, vedle něj vyrostly i další, které můžeme nazvat národními odpověďmi na jeho úspěch. Z podobných kořenů, které sahají až do začátku dvacátého století, k politické novinové karikatuře, vznikla korejská obdoba nazývaná manhwa. Nejznámějším a nejvlivnějším korejským výtvarníkem, jenž tvoří v tomto stylu, je pak Hyung-Tae Kim, jehož specifické pojetí fantasy se snaží kopírovat kdejaký adept ilustrátorského řemesla.
Hned na úvod ale drobné upozornění. Hyung-Tae patří mezi ty autory, kteří svojí prací vyvolávají jak obdivné ódy, tak obrovskou kritiku za vyzývavé zpodobení postav. Jenže počítačové hry, pro které navrhuje, mají velký ohlas a prodávají se nepochybně i kvůli líbivému Hyung-Taeovu zpracování. Jisté je i to, že v Asii se přehnané křivky v počítačových hrách a komiksech až tak neřeší a berou se jako součást určité stylové skupiny. Záměrná manipulace s přirozenou anatomií tak, aby byly vyzdvižené základní ženské a mužské rysy, je Hyung-Taeovou poznávací značkou. Stejně jako u manga, i styl manhwa se soustředí na nebojácnou barevnost, vizuální dokonalost a roztomilost. Jeho postavy mívají propracované, nákladné kostýmy, pro něž hledá inspiraci v oblasti módy, kde se na muže neobvykle lehce orientuje a obdivuje takové klasiky jako je například Alexander McQueen. Vyvinuté dívky v oblečení, které víc odhaluje, než zakrývá, si samozřejmě rychle našly obdivovatele, ale abychom byli spravedliví, musíme poznamenat, že autor zvládá zkušeně i nějaké ty příšerky, zloduchy a velkolepě pojatá prostředí.
Jižní Korea je herní velmocí, odkud neustále přicházejí nové projekty. Fungují tu dokonce veřejné herny, které jsou na každém rohu, zatímco třeba u nás s rozšířením internetu do domácností zanikly. Korejci prostě milují online fantasy světy. I proto Hyung-Tae, který chtěl být původně komiksovým výtvarníkem, zakotvil v této oblasti zábavního průmyslu. Hlouběji se do povědomí hráčů zapsal prací na Magna Carta a War of Genesis. Svoji reputaci pak potvrdil na projektu Blade & Soul, jehož vývoj trval osm let. Vizuální zpracování hry ohromí věrohodností, s jakou se tu povedlo do 3D převést detaily původních kreslených návrhů. Hyung-Tae dostal na starost tým, který tvořilo na sto lidí, od těch, kdo mu pomáhali vytvářet první ilustrace, až pro experty, kteří postavy a prostředí modelovali a testovali. Blade & Soul se hned po uvedení doma dostal mezi komerčně nejúspěšnější hry. V Číně jej začali distribuovat loni a na stupnici celostátní oblíbenosti právě drží čtvrté místo (kde se mimo jiné dostal i před světovou jedničku World of Warcraft). Ve Spojených státech se uvedení na trh očekává v letošním roce, což se může stát zásadní žánrovou událostí, vždyť už vznikly skupiny lidí, kteří si nechtějí nechat ujít Hyung-Taeův poslední autorský počin a hrají originální verzi, i když v korejštině nerozumějí ani slovu…
Před dvěma týdny se však objevila hodně nečekaná novinka. Podle ní se Hyung-Tae rozloučil se svým dlouhodobým zaměstnavatelem NCsoft a vývoj dalšího obsahu Blade & Soul už převzal nový art director. Nejspíš za tím stojí potřeba odpočinku od vedení tak náročných projektů, touha po změně a ohlášený návrat ke klasické ilustraci, s níž kdysi Hyung-Tae začínal.
1 419 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora
obrázek dva už mám jako tapetu..:-)