Ocenění

Fantasy na malířském plátně: Hyung-Tae Kim

Autor Michaela Buriánková | Aktuality | Středa 22 Leden 2014 7.30

Když už se rozhlížíme po východní fantastice, pak nemůžeme ignorovat skutečnost, že tu vládne především žánr manga. Tento vysoce stylizovaný typ komiksu se rychle stal oblíbeným i mimo svou domovinu, Japonsko. Ale není jediný, vedle něj vyrostly i další, které můžeme nazvat národními odpověďmi na jeho úspěch. Z podobných kořenů, které sahají až do začátku dvacátého století, k politické novinové karikatuře, vznikla korejská obdoba nazývaná manhwa. Nejznámějším a nejvlivnějším korejským výtvarníkem, jenž tvoří v tomto stylu, je pak Hyung-Tae Kim, jehož specifické pojetí fantasy se snaží kopírovat kdejaký adept ilustrátorského řemesla.

Hned na úvod ale drobné upozornění. Hyung-Tae patří mezi ty autory, kteří svojí prací vyvolávají jak obdivné ódy, tak obrovskou kritiku za vyzývavé zpodobení postav. Jenže počítačové hry, pro které navrhuje, mají velký ohlas a prodávají se nepochybně i kvůli líbivému Hyung-Taeovu zpracování. Jisté je i to, že v Asii se přehnané křivky v počítačových hrách a komiksech až tak neřeší a berou se jako součást určité stylové skupiny. Záměrná manipulace s přirozenou anatomií tak, aby byly vyzdvižené základní ženské a mužské rysy, je Hyung-Taeovou poznávací značkou. Stejně jako u manga, i styl manhwa se soustředí na nebojácnou barevnost, vizuální dokonalost a roztomilost. Jeho postavy mívají propracované, nákladné kostýmy, pro něž hledá inspiraci v oblasti módy, kde se na muže neobvykle lehce orientuje a obdivuje takové klasiky jako je například Alexander McQueen. Vyvinuté dívky v oblečení, které víc odhaluje, než zakrývá, si samozřejmě rychle našly obdivovatele, ale abychom byli spravedliví, musíme poznamenat, že autor zvládá zkušeně i nějaké ty příšerky, zloduchy a velkolepě pojatá prostředí.

Jižní Korea je herní velmocí, odkud neustále přicházejí nové projekty. Fungují tu dokonce veřejné herny, které jsou na každém rohu, zatímco třeba u nás s rozšířením internetu do domácností zanikly. Korejci prostě milují online fantasy světy. I proto Hyung-Tae, který chtěl být původně komiksovým výtvarníkem, zakotvil v této oblasti zábavního průmyslu. Hlouběji se do povědomí hráčů zapsal prací na Magna Carta a War of Genesis. Svoji reputaci pak potvrdil na projektu Blade & Soul, jehož vývoj trval osm let. Vizuální zpracování hry ohromí věrohodností, s jakou se tu povedlo do 3D převést detaily původních kreslených návrhů. Hyung-Tae dostal na starost tým, který tvořilo na sto lidí, od těch, kdo mu pomáhali vytvářet první ilustrace, až pro experty, kteří postavy a prostředí modelovali a testovali. Blade & Soul se hned po uvedení doma dostal mezi komerčně nejúspěšnější hry. V Číně jej začali distribuovat loni a na stupnici celostátní oblíbenosti právě drží čtvrté místo (kde se mimo jiné dostal i před světovou jedničku World of Warcraft). Ve Spojených státech se uvedení na trh očekává v letošním roce, což se může stát zásadní žánrovou událostí, vždyť už vznikly skupiny lidí, kteří si nechtějí nechat ujít Hyung-Taeův poslední autorský počin a hrají originální verzi, i když v korejštině nerozumějí ani slovu…

Před dvěma týdny se však objevila hodně nečekaná novinka. Podle ní se Hyung-Tae rozloučil se svým dlouhodobým zaměstnavatelem NCsoft a vývoj dalšího obsahu Blade & Soul už převzal nový art director. Nejspíš za tím stojí potřeba odpočinku od vedení tak náročných projektů, touha po změně a ohlášený návrat ke klasické ilustraci, s níž kdysi Hyung-Tae začínal.

257 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 1 »

  1. Comment by Kim — 22.1.2014 @ 8.20

    obrázek dva už mám jako tapetu..:-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.