Ocenění

Fantasy na malířském plátně: Kekai Kotaki

Autor Michaela Buriánková | Aktuality | Středa 11 Září 2013 7.15

Kekai Kotaki dosáhl nejspíš všeho, co si člověk, který si vybere kariéru koncepčního výtvarníka, může přát. Za svoji práci pravidelně sbírá světová ocenění a jeho ilustrace se objevily v desítkách publikací věnovaných výtvarné fantastice. Reprezentuje to nejlepší ve svém oboru a už nyní, v relativně mladém věku, funguje jako vzor pro začínající výtvarníky, kteří by si chtěli osvojit jeho chytlavý styl, nápaditost a svěžest v pojetí tradičních námětů i kouzla s Photoshopem. Věrnost jednomu zaměstnavateli, firmě ArenaNet, mu umožnila profesní rozvoj, který vedl k získání obdivuhodné a zasloužené reputace. Kotakiho jméno se stalo nerozlučnou součástí značky Guild Wars. O to větší vlna překvapení, otázek i zklamání se zvedla, když po osmi letech firmu opustil.

Hned první krůčky Kotakiho kariéry souvisejí s fantasy, kterou objevil prostřednictvím své matky. Jako vášnivá čtenářka přinášela z knihovny domů stohy knížek, z nichž jednu polovinu tvořilo romantické čtivo pro dámy, ale tu druhou fantasy romány od Pierse Anthonyho, Glena Cooka, Margaret Weisové a Tracyho Hickmana. Kekai začal malovat scény inspirované dějem a to mu vydrželo dlouhé roky jako pouhý koníček. Ovšem jen do okamžiku, kdy zjistil, že existují lidé, kteří se kreslením fantasy dokáží i uživit, a rozhodl se pro studium výtvarného umění. Učinil zásadní krok svého života, opustil rodnou Havaj a přestěhoval se do amerického Seattlu, aby získal potřebné vzdělání. Po škole si vyzkoušel několik menších zakázek, včetně úplně první profesionální práce pro firmu specializující se na výrobu snowboardů K2. Ale brzy přišla změna.

Nechat se zaměstnat u ArenaNetu, vývojáře světoznámých počítačových her, znamenalo začít od píky. Bylo mu jednadvacet a coby čerstvý absolvent dostal na starost vytváření textur, což znamenalo týdny a měsíce strávené kreslením hlíny, kamenů, trávy a podobně atraktivních témat. Sice ne ta úplně nejúžasnější věc na světě, ale byla to placená, zajištěná pozice, navíc s perspektivou dalšího uměleckého i pracovního postupu. Této příležitosti se pevně chytil a díky tvrdé práci se od úplných základů vypracoval až do role hlavního koncepčního výtvarníka pro Guild Wars 2. Jejich vydání patřilo mezi nejdůležitější události herního průmyslu v loňském roce a Kotaki tak potvrdit svoji roli profesionála, jehož jméno zaručuje skvělé výsledky. Možná si ale řekl, že je nejlepší odejít na vrcholu, možná už mu byly těsné závazky u velké firmy. Pravdou je, že o ArenaNetu se vždy vyjadřuje zcela korektně a bez hořkosti a že důvodem k odchodu byla nejspíš vnitřní nespokojenost a touha po změně či výzvách, které by daly jeho výtvarnému snažení nový náboj. Sice ještě podepsal krátkodobý kontrakt u studia Bungie, kde se podílel na připravované hře Destiny, ale pak se vydal na samostatnou dráhu.

Už při svém stálém zaměstnání dostával příležitostně šanci ukázat své umění jako ilustrátor knižních obálek. Podílel se například na elektronickém vydání cyklu Kolo času obálkou k dílu Velké hledání a i u nás vyšel Kvantový zloděj Hannu Rajaniemiho, který zdobí Kotakiho dramatická scéna s Mieli a Jeanem. Kromě knih vytvořil několik karet pro Wizards of the Coast a především se soustředí na svoje vlastní věci, které dlouho nosil v hlavě a které má konečně čas zpracovat. Momentálně zvažuje plány na vytvoření publikace shrnující dosavadní kariéru, protože žádosti o ní se opakovaně objevují ve vzkazech od jeho věrných fanoušků.

229 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Žádné komentáře »

Zatím bez komentářů.

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.