Ocenění

The Secret World – budoucnost MMORPG?

Autor Michaela Buriánková | Aktuality | Čtvrtek 25 Srpen 2011 8.30

Když v roce 2008 norská společnost Funcom přišla s online hrou Age of Conan: Hyborian Adventures, předpovídali jí někteří nadšenci, že se v oblibě brzy vyrovná světové jedničce World of Warcraft. K tomu však nedošlo z velmi jednoduchých důvodů. Jednak měla hra omezenou přístupnost, byla určena až pro hráče od 18 let, a navíc měl její obsah daleko k barevnému kreslenému světu, který nabízí WoW. Člověk se ocitnul v roli otroka přeživšího ztroskotání lodi v pochmurném světě, kde existuje otroctví, prostituce, temné sekty a násilí všeho druhu. Po slibném začátku přišel propad, redukce počtu hracích serverů a odliv zájmu. Společnost nedávno přistoupila k uvolnění hry bez poplatků a dosáhla nyní dvou milionů registrovaných hráčů.

I když stále doplňuje Age of Conan o další obsah a rozhodně na ní nezanevřela, pozornost se soustředí na projekt, jehož vývoj byl oznámen v roce 2007. Už nějakou dobu probíhá celkem intenzivní kampaň, která představuje The Secret World. Nejdříve na internet „unikla“ hádanka ve fromě básně, její vyluštění vedlo k webovým stránkám oficiálního fóra hry. Později se zájemcům například nabídnul test, který je na základě zodpovězených otázek přiřadil k jedné ze tří tajných společností – Dragon, Illuminati nebo Templars (Tajné společnosti řídí svět? Autoři hry se nebojí, že tím připraví podhoubí pro růst konspiračních teorií, spíš naopak…). A budoucí hráči si už nyní vybírají, ke které z těchto skupin chtějí patřit a organizují se na herním fóru, vlastně roky před samotným uvedením hry.

Autoři projektu slibují některé převratné změny v konceptu, které přinesou naprosto novou tvář online her „na hrdiny“. Jednou z nich je prolnutí hry do naší reality. Už začátek kampaně ukázal, že svět, ve kterém se hráči budou pohybovat, je obrazem současného, jen se v něm odhaluje jeho skrytá tvář. Hra bude obsahovat prvky mytologie, magie nebo alternativní historie, propojené do konceptu, který hlavní vývojář Ragnar Tørnquist označil jako dark fantasy. Tým pracující na hře také slibuje obohacení obsahu o řešení rébusů a hádanek, trochu na principu adventury, dokonce bude nutit hráče, aby ze hry vyskočil a na internetu nebo sociálních sítích hledal řešení (je otázkou, zda takové rysy hru obohatí o pocit spojení s realitou, nebo naopak rozbijí atmosféru – uvidíme, jak se s tím ve Funcomu poperou).

Stranou nestojí ani neobvyklé koncepty ve vývoji vytvořené postavy. Hráči mohou zapomenout na striktní výběr jednoho povolání nebo „levelování“, nenasytného žrouta času. Bude možné přepínat mezi specializacemi, namíchanými z nabídky asi 200 různých schopností.

Projektu nelze upřít inovaci a snahu probořit dosavadní hranice online her. Jak se autorům nakonec podaří udržet pohromadě hratelnost, atraktivní vizuální stránku a obsah, ukáže až oficiální spuštění hry, zkušeností by však měli mít víc než dost.

Více informací najdete na oficiálních stránkách: http://www.thesecretworld.com/

309 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 5 »

  1. Comment by idle — 25.8.2011 @ 9.12

    Hledání řešení na internetu nebo sociálních sítích je sice pěkný nápad, který už jsem potkala u jiného typu her, ale dlouhodobě nefunguje. Dumání nad tím, jak zformulovat dotaz a kde ho položit si užije jenom prvních pár hráčů – po čase je správná odpověď k nalezení bez práce v prvním odkazu Googlu po zadání téměř libovolného klíčového slova.
    Ale to tvůrci musejí vědět; třeba to budou mít nějakým chytrým způsobem ošetřené.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Comment by Michaela Buriankova — 25.8.2011 @ 12.16

    Podle toho, co sami vývojáři říkali v různých interview a na prezentacích, tuto záležitost nijak ošetřovat nebudou – nechají na samotných hráčích, jestli si budou chtít lámat hlavu s řešením nebo zvolí tu nejjednodušší cestu a zapojí Google.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Comment by idle — 25.8.2011 @ 12.32

    No ale to je právě to, co podle mě nefunguje – člověk si chce vyhledat nějakou dílčí informaci (to je logické, ne, když má být hledání principem té úlohy?) a vyplave na něj rovnou celé řešení.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Comment by Michaela Buriankova — 25.8.2011 @ 15.58

    Rozumím, ale jedna z idejí projektu by měla být, že hráči budou řešit aktuální hádanky ve vzájemné interakci – na sociálních sítích, na fóru atd., což samozřejmě nahrává tomu, aby se zájemce do hry zapojil co nejdřív, aby byl u toho dění, které navíc není omezené sezením u spuštěné hry. Samozřejmě, že později už bude asi příliš jednoduché všechno najít na netu…

    Pokud by někoho zajímalo interview s hlavou projektu Ragnarem Tørnquistem:
    http://www.rockpapershotgun.com/2011/07/06/ragnar-tornquist-interview-part-1/

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. Comment by idle — 25.8.2011 @ 16.01

    Aha, asi začínám mít představu, interakce a řešení „aktuálních“ záležitostí dávají smysl o něco víc. Nu, proč ne, to může být docela zábavné.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.