Ocenění

Obsah XB-1 2/2017

Autor redakce | Obsahy čísel | Středa 25 Leden 2017 8.00

2_2017_1a.cdr

Obsah XB-1 2/2017

Zahraniční SF

Michael Swanwick: Dům snů

(House of Dreams, 2013, překlad Ľudovít Plata)

Derek Künsken: Dlouhý skok

(Long Leap, 2012, překlad Jiří Engliš)

Steve Rasnic Tem: Hráči na vinici

(At Play in the Fields, 2011, překlad Jitka Cardová)

Ian McDonald: Pátý drak

(The Fifth Dragon, 2014, překlad Ivana Svobodová)

Domácí SF

Dalibor Vácha: Nová Praha

Lukáš Hrdlička: Vybrat si cestu

Ivan Mls: Přátelská invaze z Barnardovy hvězdy

Publicistika

Jason Sanford: Fantastické paměti

Antonín Tesař: Podivnější věci bratrů Dufferových

Fantastická věda

Podzemní oceány; Budeme žít na Titanu?;

Technosféra váží 30 bilionů tun; Uslyšíme stromy růst?;

Novozélanďané hlásí úmyslné vyhubení motýla;

Mohly by opice mluvit?

Filmfaroniáda

Filmové premiéry; Rogue One: Star Wars Story ;

Underworld: Krvavé války; Pasažéři; Assassin´s Creed;

Cesta za Vánoční hvězdou; Klapka!

Vivisektor

Čtenáři čtenářům;

Vratislav Vyhlídka: 2012: Poslední Hitlerova zteč; Darebáci;

Ladislav Zelinka: 2050: Příběh pro budoucí pokolení;

Ernest Cline: Armada; Zdeněk Šafář: Apokalypsa Evropy;

Paul Tremblay: Hlava plná přízraků; Pavel Fritz: Archa zrůd;

Janet Asimovová, Isaac Asimov: Popletený robot Norby;

Žena se lvem; Laird Barron: Okultace a jiné povídky;

Daniel Pískovský: Lepší svět;

Amie Kaufmanová, Jay Kristoff: Illuminae;

Miroslav Žamboch: Zakuti v oceli; Power Man; Nové knihy

Autor obálky: Colin Price

2 038 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 95 »

  1. Comment by p.urban — 25.1.2017 @ 21.11

    Na Swanwickovu povídku se těším. Jeho „Dračí král“ a „Slovo, které zpívá kosa“ jsou výborné.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  2. Comment by Slavo — 26.1.2017 @ 9.29

    Áno, Swanwick je výborný, jeho poviedky mám veľmi rád. Ale séria Mongolský čaroděj mne osobne nie je veľmi po chuti. Pripadá mi to strašne béčkové. Na McDonalda sa teším, poviedka sa odohráva na Mesiaci. Künsken má, keď nič iné, poviedky s dobrým spádom a názov jednej recenzie na tento kus je Deep space Dexter, takže to vyzerá sľubne. A od Tema som ešte nečítal nič, píše horory ako pozerám, ale toto by malo byť z ďalekej budúcnosti. Vácha a Hrdlička, podľa mňa, patria k najlepším domácim poviedkárom píšucich pre XB-1. Toto číslo vyzerá dobre.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  3. Comment by PMarek — 26.1.2017 @ 13.01

    Číslo vypadá skvěle po obsahové i vizuální stránce. Těším se po čase na McDonalda, Swanwick je zpravidla taky výborný (ačkoliv z Mongolského čaroděje taky nadšený nejsem). Künskenova práce „Parsefona sestupuje“ se mi líbila, pamatuji si jí, což o všech pracech po čase říci nemůžu. Rasnic Tem je jak koukám autor hororů a těch není nikdy dost. V domácí sekci také známá jména slibující dobré příběhy. Obálka parádní, jako ostatně v drtivé většině vydání. Těším se !

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  4. Comment by PMarek — 26.1.2017 @ 13.07

    A pořád doufám, že se dočkám někdy v budoucnu v obsahu čísla svého velmi oblíbeného a nezávazně přislíbeného Michaela F. Flynna… :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  5. Comment by Toolshed — 26.1.2017 @ 17.32

    Pri Temovom mene som sa potešil, že zahajuje novú tradíciu „horor v každom čísle“, ale podľa Googlu toto nebude hororová poviedka… no nič, nebudem nenásytný :D

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  6. Comment by p.urban — 26.1.2017 @ 21.20

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 12

  7. Comment by Slavo — 27.1.2017 @ 13.12

    Je blbosť hádzať poviedky do jedného vreca kvôli tomu, že obsahujú lesbicko – homo – aktivistické témy či ako nepodstatné obzvláštnenie príbehu. Dobre napísaná poviedka môže využiť túto problematiku rovnako ako iné témy. Napríklad Eganov „Kokon“ je vynikajúci príbeh i keď hlavný hrdina je homosexuálom. Jediný problém vidím v tom, keď to tam autor dohodí ako populárnu tému s víziou, že bude mať väčší úspech u poroty napr. Huga či Nebuly. To tiež nemám rád.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 1

  8. Comment by p.urban — 27.1.2017 @ 13.21

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 10

  9. Comment by Martin Sust — 30.1.2017 @ 23.43

    Upozornění: Pokud bude kdokoli opakovaně vkládat do diskuze nesouvisející odkazy na cizí weby, budu ho považovat za spambota a jeho účet smažu. V poslední době jsem takových příspěvků smazal u jednoho přispěvatele více než dost a doufal jsem, že se dovtípí a přestane. Nestalo se, příště bude tedy následovat smazání jeho účtu.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 11 Thumb down 2

  10. Comment by Toolshed — 31.1.2017 @ 1.22

    Konečně.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 1

  11. Comment by p.urban — 31.1.2017 @ 13.20

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 8

  12. Comment by standa.e — 31.1.2017 @ 14.14

    Tak já zachytil jen jeden z těch smazaných příspěvků (a nevím tedy, zda jich bylo víc). Přiznám se, že jsem si říkal, že p.urban právě testuje, kolik ze Sanfordova volání po větší politizaci bude na fóru akceptováno uživateli a kolik provozovatelem. A v tomto smyslu a právě v souvislosti se Sanfordem mi právě ani odkaz na PL nepřišel být mimo téma. Upřímně, rozumím, proč se Martin snaží onu politiku z diskuse vysekávat, ale pravdou také je, že já bych na jeho místě počkal, jak bude reagovat ostatní diskutérstvo. A za dobrý výsledek bych považoval případnou diskusi k daným tématům, nikoliv pole s pečlivě zastřiženými klásky.

    Každopádně jsem hluboce přesvědčený, že se Sanford ve své představě „Pojďme psát více politická díla, abychom vytvořili lepší budoucnost a rehabilitovali žánr“ zásadně mýlí. Myslím, že žánr tu schopnost ztratil ve chvíli, kdy daná témata přetavil v pouhou kulisu pro entertainment.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 5 Thumb down 1

  13. Comment by standa.e — 31.1.2017 @ 14.15

    A že už vlastně naši budoucnost žánr dávno popsal, jen my to nedokážeme vnímat.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 1

  14. Comment by Cloudy — 31.1.2017 @ 15.25

    Nahodit link takřka bez kontextu a k tomu přidat jen něco ve smyslu „Takhle se na ně musí!“ nebo „To by mě zajímalo, co na to řeknou sluníčkaři teď“, to mi jako politizace fantastiky nepřijde. A že to nemělo žádný ohlas? Inu, trolové se přeci nekrmí.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 12 Thumb down 0

  15. Comment by Julianne — 31.1.2017 @ 16.08

    Cloudy: ditto.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 6 Thumb down 1

  16. Comment by p.urban — 31.1.2017 @ 16.51

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 11

  17. Comment by p.urban — 31.1.2017 @ 17.09

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 13

  18. Comment by p.urban — 31.1.2017 @ 17.13

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 8

  19. Comment by standa.e — 31.1.2017 @ 17.24

    Cloudy: No však o tom mluvím. Ctěné publikum nereaguje, příběh linku na tomto fóru skončil. Ale my ne, my ještě cítíme potřebu mazat a důrazně upozorňovat. Nebo se tu snad odehrálo nějaké superobtěžující spamování co půl minuty?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 2

  20. Comment by idle — 31.1.2017 @ 18.10

    (Smazala jsem se sama, protože mi došlo, že do téhle diskuse vlastně radši přispívat nechci.)

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 6 Thumb down 2

  21. Comment by p.urban — 31.1.2017 @ 19.59

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 12

  22. Comment by p.urban — 1.2.2017 @ 22.14

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 7

  23. Comment by standa.e — 2.2.2017 @ 6.48

    p.urban: Ukázkovým příkladem může být v tomhle směru třeba China Mieville. Je populární, ale kolik z jeho fanoušků si uvědomuje sílu a význam odborů pro vyjednávání mezi skladníkem v Albertu a jeho majitelem… L.N.Tolstý – úžasná díla jako Vzkříšení – ale i když šel příkladem, jak to jeho hospodářství nakonec dopadlo? Tím nechci říkat, že spisovatel nemá vkládat své vidění světa do vlastního díla. A už vůbec ne, že se ke světu nemá vyjadřovat. A když se jednou trefí, třeba o něm budou mluvit v budoucnu jako o vizionářovi. Ale faktický vliv na myšlení čtenářů (což je jediný způsob, jak skrze dílo onu budoucnost vytvářet) má dneska ještě menší, než měl ten ruský kníže před lety. Z toho prostého důvodu, že se všechny ty diktatury, na něž upozorňuje (Orwell) mění v kulisu a klišé (Hladové hry), které nikdo nebere vážně, protože si jdeme přece ke knize odpočinout.
    Obchodníci s Vesmírem, obávám se, vystihli naši blízkou budoucnost lépe, než mnoho jiných knih. A koho to trápí? Z dnešního pohledu jde jen o další z mnoha příběhů o jedincích, kteří se vzbouřili více či méně úspěšně proti systému a ten je následně semlel (nebo měli štěstí, ale buď jen jako jedinci, nebo musela zasáhnout deux ex machina z venčí). Až si skoro říkám, že být pořádný diktátor/všemocný oligarcha, budu takovou žánrovku přímo podporovat. Obávám se totiž, že mezi plkáním v hospodě a čtením/psaním žánrovek je dnes v podstatě jen minimální rozdíl. Oboje ventiluje frustraci a činí tu cestu životem snesitelnější a přijatelnější. Asi jako když si panská ve své komůrce četla o továrnických syncích, kteří si vzali chudého roztomilého diblíka, otci a třídě navzdory. No a pak ta panská s takovým synkem otěhotněla, byla odejita a když měla štěstí a továrničtí byli slušní, dostala něco peněz za diskrétnost.
    Dnešní žánrovka jednoduše nemá sílu změnit budoucnost. A pokud ji popisuje… pánbu s námi a zlé pryč, fakt se těch budoucností děsím.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  24. Comment by p.urban — 2.2.2017 @ 12.20

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 7

  25. Comment by Jana Dvořáčková — 3.2.2017 @ 13.18

    Ona by to i byla zajímavá diskuse, kdyby člověk neměl pocit, že tady slouží k obhájení jednoho názoru a zesměšnění druhé strany. Nutno dodat, že když se má odvíjet diskuse, nepředpokládám, že výsledkem bude hájení JEDNOHO názoru.

    Mimochodem, když se tak díváte na současné dění ve světě, jaký z již popsaných scénářů ve sci-fi vás napadá jako vhodná analogie k dalším, dejme tomu padesáti letům?

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  26. Comment by p.urban — 3.2.2017 @ 13.30

    Jana Dvořáčková: Diskuze je možná, ale sluníčkáři jsou většinou tak zaslepení, že odmítají veškeré reálné argumenty. A jak to bude vypadat za padesát let? To právě záleží na tom, jestli se lidé v Evropě vzpamatují a odmítnou zrůdnou neomarxisticko – multikulturní ideologii. Pokud ne, čekají nás těžké časy. Takže jako vhodnou analogii bych viděl Zjevení svatého Jana :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 3

  27. Comment by standa.e — 3.2.2017 @ 14.10

    p.urban: Přiznám se, že jak asi nejsme s Vladem Ríšou dvakrát vzájemně kompatibilní ve věci autorského stylu a čtenářského vkusu, stále častěji se mi stává, že bych se pod jeho úvodníky podepsal. V tomto únorovém čísle vyjádřil mé pocity naprosto přesně.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. Comment by Jana Dvořáčková — 3.2.2017 @ 14.24

    To by mě zajímalo, kam tak asi spadám, když z přistěhovalecké „krize“ též nadšena nejsem, ale 4 mulaty, kteří se nám v uplynulých letech narodili v rodině, ze dveří vypráskat nedokážu :) . Je fakt, že za stran rodin zvenčí jde minimální vliv a už vůbec ne náboženský, byť nejde o muslimy. S jedním kdysi chodila sestra a ne moc dlouho.
    Asi to chce nějakou vlastní zkušenost a pak dokážeš pochopit i potřebu lidí vypadnout ze země, v níž se blbě žije – byť tím tedy neospravedlňuji dojem, že mnoho přistěhovalců se do jiných zemí dostane ze zcela jiných důvodů. Nutnost se o takové lidi postarat na úkor domorodců, vidím jako nešťastnou a přístup Německa ve stylu „pozveme sem všechny, ono to nějak dopadne“ jako průšvih.
    Otázka je, jak spolehlivé jsou všechny ty mediální bomby, které nám ukazují spojitosti mezi cizími bezdomovci a nějakou hrozbou.
    Zároveň si ale myslím, že psát nejen sci-fi s dobovou tématikou na škodu není.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 1

  29. Comment by standa.e — 3.2.2017 @ 14.27

    Jana Dvořáčková: To že člověk v diskusi zaujme nějaký postoj, a ten se snaží obhájit, je snad přirozené. Osobně mám už od malička sklon skončit vždy na „špatné straně barikády“. Občas i kdyby jen proto, že doufám, že se mýlím a oponent mé argumenty roznese na kopytech tak, že budu muset uznat: „Jo, pletl jsem se.“ Diskuse, kde je člověk ani ryba ani rak a je ano i ne žádné názory ani postoje nevytříbí. Otázka „zesměšnění“ druhé strany je pak záležitostí čistě subjektivní. Snad jen, že přecitlivělý člověk by se asi do podobné diskuse pouštět neměl, protože invektivu lze vidět i ve slovech „Dobrý den“… Co určitě diskusí není je diskusi odmítat či mazat. I když na to mají dotyční právo.

    Jde-li o ty trendy, tak při extrémním zjednodušení to vidím někde mezi zmíněnými Obchodníky s Vesmírem/Gatteway/Neuromancerem (přežije-li globalizovaný svět a ekonomika), převáží-li „evropské hodnoty“ (s malým E, ovšem velkými uvozovkami), pak k tomu přimíchej 1984 a 451°F, někde mezi tím jsou Nebeští jezdci Mamoru Ošiiho. No a pak je tu mnoho úžasných příběhů, v nichž se válčí o vodu, o život, či je svět tak kulturně duhový, že nemá čas na to, aby byť jen pomyslel na „kryptofašistické“ pojmy jako rodina, stát, obec (myšleno lidé), vláda práva… Třeba takový Mad Max, mám-li být extrémní…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  30. Comment by Jana Dvořáčková — 3.2.2017 @ 15.45

    standa e: Myslím, že debaty podobného ražení by se měly vést osobně, pak by to i lépe dopadlo, (pokud bys ty lidi předem odzbrojil a uplatil je tabulkou čokolády :)). Třeba vést v tom duchu část linie na nějakém conu. Asi by se to mohlo zajímavě vyvinout.
    Souhlas, přecitlivělí lidé by se měli vášnivým diskusím vyhnout, ale o čem jiném, než o (po)citech diskuse jsou? Pokud jde jen o to se verbálně vyřádit, pak se dá mluvit hodiny o ně/ničem. Pokud se tě téma nějak dotýká, je jasné, že na povrch vyplavou (po)city. Ale chápu, chce to jistou dávku nezaujatosti.

    Ohledně těch trendů… jak to tak čtu, nemáme se čeho bát :) .

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. Comment by standa.e — 3.2.2017 @ 16.26

    Jana Dvořáčková: Můj post patřil ke tvému předchozímu příspěvku. S reakcí na č.28 to ber tak, že odpovídám tobě, i když bych raději počkal až co případně ostatní (na čokoládu a con to nevidím). Pokusím se ji zestručnit.. Je rozdíl mezi jednotlivcem a masou. A byť se nás to zatím bezprostředně netýká, v nepříliš vzdálené budoucnosti bude. Protože Německo.

    Zároveň nikdo nemá rád, když ti někdo diktuje „lásku a správné myšlení“ bez ohledu na sebe sama. Kor, když je to někdo, kdo tebou zjevně ve svém povýšenectví a v okouzlení z vlastního ducha pohrdá a pohrdá vším, co je pro tebe důležité, protože je to přece „malé a čecháčkovské a zpátečnické“. Každopádně, slovy Palackého, „žádný národ na zemi nemá práva, žádati, aby k jeho prospěchu soused jeho sebe sám obětoval, žádný není povinen, pro dobré souseda svého sebe sám zapříti neb obětovati“. Oni totiž jako by se mnozí z nás pokoušeli naplnit jiná slova – Karla staršího ze Žerotína (a nejde mi jen o Čechy): „Čechové se snaží stát se slavnými tím, že zahubí svoji vlast. Jejich porážky budou počátkem našich, ale vina bude naprosto jejich. Poněvadž sami sebe opustili, nemohou si stěžovat, opustíme-li je my a jiní.“.

    Někdy si říkám, zda prostě jen nejsme příliš bohatí a zda jen roupama nevíme coby ve své touze páchat dobro a uspokojit „jáchci“ – slovy jiného klasika, Gaia Valeria Katulla: „nečinností k přepjatým touhám bujníš; nečinnost už krále i šťastná kdysi zhubila města!“

    Třetím problémem je zjevná faleš, pokrytectví a zaslepenost mnoha (zjednoduším a zůstaneme-li u Sanforda z lednového čísla) „Hillary fans“. Naprosto nechápu, proč by měla být Hillary s historií na ministerstvu zahraničí, odstřelu stranického protikandidáta Sanderse, přijímáním darů z Perského zálivu od těch, kteří spolufinancovali 11.9.2001, a řinčením zbraní proti „Euroasii“ (Rusku), zárukou světového míru, prosperity a rozvoje demokracie a svobod… A proti tomu DJT zárukou zničení světa dřív, než se vůbec chopil vlády – protože prostě Trump. Zvlášť mě to pak dojímalo z úst držitele Nobelovy ceny za slib míru, jenž nejen že nevyvedl svou zemi z nejdelší války v jejích dějinách, ale předal ji ve více válkách, než kdokoliv před ním (a další konflikty spolurozdmýchával). Netuším, proč mám cítit rozhořčení nad „ruskými hackery“ ovlivňujícími volby tím, že vynesou špínu Hillary na světlo, zatímco „hacknutá země“ spolufinancuje – nejenom koláčky – otevřené státní převraty („Fuck off EU!“) a „umírněné povstalce“ spolupracující s… ehm… organizátory onoho 11.9.2001. (U nás samozřejmě zaútočili hackeři zrovna, když se má schvalovat fest fízláckej „jakoprotihackerskej“ zákon.)

    Kdybych to měl zkrátit – pro mě je vrchol pokrytectví – pokřik kolem „Trumpova plotu“. Copak na hranicích s Mexikem už plot dávno nestojí?! Na tisíci kilometrech ze tří! A to velkou část hranic tvoří Rio Grande!

    Jednoduše mě uráží, když ze mě někdo dělá takhle otevřeně blbce – a ještě mnou okázale pohrdá. A skutečně mi vadí, že mě ti samí nutí volit mezi nimi, Andrejem Babišem, Moravojaponcem či Martinem Konvičkou. To cítím skutečně zoufalství a bezmoc.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  32. Comment by p.urban — 3.2.2017 @ 16.36

    standa.e: Ano, ten úvodník je dobrý.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. Comment by p.urban — 3.2.2017 @ 16.49

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 4

  34. Comment by hseiner — 3.2.2017 @ 16.55

    Budoucnost za padesát let:
    Trávíme zimní měsíce důchodu s manželkou v malém kamenném domku v Kantábrii, pijeme vychlazené Chacoli, jíme místní sýry, nakládané třešně a slávky vařené s kapkou vinného octa. Od Atlantiku fouká ostrý, ale vlastně příjemný vítr, na opačné straně se rýsují zasněžené vrcholky hor. Vzduch voní smolou, ovce spásají trávu a příboj až hudebně šumí. Listuju novým číslem XB-1. Vlado Ríša je stále ještě šéfredaktorem, jeho úvodníky dosáhly až vražedné dokonalosti. Píše je ve verších, ty lepší z nich se hravě vyrovnají těm horším z Shakespearových sonetů. V domácí sekci je půlstránková povídka Pavla Urbana a komplexní úvaho-noveleta Standy Ertla ml., v té době už trochu st.. Ta má sedmdesát sedm a půl stránky, časopis vychází ryze elektronicky, takže o prostor už se nikdo nestará. V zahraniční sekci je Hugem oceněná povídka o tom, jak homosexuální kovboj jí pudink. (Matně si vzpomenu, že takovou povídku před lety prorokoval Polinius na Legii.) Zavírám oči a poslouchám křik racků. A když se vítr na malou chvilku zklidní a kosti mi prohřejí paprsky zimního slunce, mám zase na chvilku pocit, že je mi pětatřicet.

    Ale jestli tuhle budoucnost někdo románově předpověděl, to vážně nevím…

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 5 Thumb down 0

  35. Comment by standa.e — 3.2.2017 @ 17.02

    Hanuš: Ten první palec máš ode mne ;-) Na dálku, přes oceán, ti pozvednu číši odněkud z Rochy ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  36. Comment by p.urban — 3.2.2017 @ 17.24

    To by byla hezká budoucnost :) Ale aby to nebylo spíš takhle: Jste schovaní v bunkru. Máte poslední lahev vody, plechovku fazolí a jeden náboj. Shora se ozývá řev. Už jdou…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  37. Comment by Jana Dvořáčková — 3.2.2017 @ 18.06

    Už jdou! Jsou dva – muž a jeho věrný kůň. Slyšíte kroky, hlas, rachot, prásknutí bičem. Poklop se otevírá. Bez ohledu na to, jak moc se snažíte o opak, to tažné zvíře odvádí perfektní práci. Jezdec se ani nezapotí. Kůň trochu remcá, ale to on tak nějak dělá už odnepaměti.
    Třesete se v koutě močí páchnocí díry, uprostřed dohořívá hromada nekvalitního dřeva, na páchnoucí matraci se páří krysy. Jde jim to.
    Poklop je konečně pryč. Překvapivě vlahý vánek dnešní noci vyvětrá smrad, vyžene krysy a zhasne oheň.
    Silueta muže vklouzne dovnitř. Položí na zem batoh, zapálí svíčku.
    „Dal by sis puding?“ zeptá se.
    Kůň si pomyslí něco o tom, že nést dva je docela vopruz a dá se na útěk.

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 0

  38. Comment by Slavo — 3.2.2017 @ 18.35

    2H.Seiner – tiež si myslím, že Vlado Ríša by mal byť zdigitalizovaný do kyberpriestoru. Bez tých jeho úvodníkov by to nebolo ono. Btw pre scifistov obávajúcich sa islámu odporúčam Sterlingove poviedky „Milosrdný, Digitální“ a „My to vidíme inak“ :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 1

  39. Comment by p.urban — 3.2.2017 @ 18.55

    Jana Dvořáčková: „Dal by sis puding?“ zeptá se muž znovu. Místo odpovědi ho H. střelí mezi oči. Jeho žena vezme do ruky stahovací nůž. Konečně maso! Škoda, že kůň utekl…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 1

  40. Comment by Jana Dvořáčková — 3.2.2017 @ 19.44

    p.urban: Úplně to kazíš, zastřelil ho ten kůň. Vrátil se, sežral puding a pak si řekl, že vlastně není špatné zkusit vyměnit jezdce. Ženskou potkali až cestou k ruinám města.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. Comment by p.urban — 3.2.2017 @ 21.13

    Jana Dvořáčková: Když dojedli člověčinu s fazolemi, povídá žena: „Najdi toho koně“. H. odložil pouzdro s nepotřebnou pistolí, vzal kuši a vyrazil po stopě…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  42. Comment by Jana Dvořáčková — 3.2.2017 @ 21.27

    p.urban: Kůň uháněl k ruinám města, předtím ale naběhal kolem úkrytu a jeho okolí v několika kruzích a jiných tvarech hned desítky kilometrů. Těšíl se, jak zkušeného stopaře slušně zmate. Pak vycenil zuby a zmizel do západu slunce.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. Comment by p.urban — 3.2.2017 @ 21.41

    Jana Dvořáčková: Nemusel daleko. Kůň klidně stál na okraji lesa. Právě se k němu blížil zarostlý dlouhovlasý muž se sekerou v ruce. H. ho střelil do zad a znovu nabil. Kůň se ani nepohnul. H. sklonil kuši. „Běž!“ Kůň se otočil a zmizel mezi stromy. H. se sklonil k mrtvole zarostlého chlapíka a vytrhl šíp. „I tak bude dost masa.“

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  44. Comment by standa.e — 4.2.2017 @ 3.21

    Omyl. Kůň lovil hrdinu, jenž běhal ve velkých kruzích směrem od města, až potkali nepřístupnou věž, nikoliv díru, ve které žila zarostlá žena uvězněna svou domnělou matkou maskovanou za únoskyni. Pak už je to standardní story o lesbicko-incestně-pedofilním stockholmském syndromu (Mám tě ráda – já tebe víc – já tebe nejvíc) prokládaném vlasovým fetišem na bondáž a pánvičkou. Navštívíme i klub plný ozbrojených osvalenců v kožených oblečcích na holém těle, za jejichž hrubou fasádou se ukrývá víra ve spravedlnost, opravdový sen a něha. Nakonec i místní warlord s jednou ze svých chotí (s tou obourukou, ta jednoruká od něj za dramatických okolností uprchla, neboť objevila své pravé mužské já a věnuje se kariéře klavírního mistra) ustanou v pořádání rituálních obětních lampionových průvodů a čarodějnice může šťastně a spokojeně opustit tento svět, poté, co jí podařilo jej dát do pořádku. Pravda, její intriky byly poněkud komplikované, ale v zájmu dramatického oblouku nebylo lze jinak.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  45. Comment by p.urban — 4.2.2017 @ 11.48

    standa.e: Tvá verze je moc dlouhá a komplikovaná, u toho si studenti filozofie a genderu neodpočinou :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  46. Comment by standa.e — 4.2.2017 @ 15.27

    p.urban: Tak hlavní je výběr jmen hrdinů. Myslím, že ta hrdinka by se měla jmenovat… nevím, třeba podle nějaké rostliny? Marjánka je asi profláklé. Co třeba Locika? Hrdina musí být něco jako Eroll, Rychlík, nebo aspoň Evžen. Šílený kůň – Maximus, pro přátele Max. Jednoruký klavíristka zase nějak intelektuálně – třeba Scherzo, nebo Furioso nebo tak nějak. Myslím, že dva tři kousky by se z toho materiálu udělat daly.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  47. Comment by p.urban — 4.2.2017 @ 16.33

    standa.e: Ta jména jsou moc rasistická, hlavní hrdina se musí jmenovat nějak politicky korektně, třeba Ahmad Sung. A úplně nejlepší bude, když to bude žena. Musí se také řídit city, ale zároveň být tvrdá a vědět co chce :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  48. Comment by standa.e — 4.2.2017 @ 18.47

    Hm, tak koukám, že už mi Disney a George Miller oba náměty vyfoukli… :(

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  49. Comment by p.urban — 4.2.2017 @ 18.55

    standa.e: Nic si z toho nedělej, ono to o teplých kovbojích a pudingu je stejně ze South Parku :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  50. Comment by standa.e — 4.2.2017 @ 19.45

    ;) A už buďme zase chvilku seriozní.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  51. Comment by Jana Dvořáčková — 4.2.2017 @ 19.57

    Mně se vybavila „Manituova bota,“ i když šlo o indiána a netuším, jestli miloval puding :). Ani nevím, jestli tenhle konkrétní kousek urazil diváka homosexuála. A už vůbec nevím, proč by to mělo někoho urážet, pohoršovat, štvát, nebo nutit ke (z)brojení :) .

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  52. Comment by p.urban — 4.2.2017 @ 21.28

    Jana Dvořáčková: Proč? Protože každý člověk je jiný a také každá kultura je jiná. V některých zemích by tě zavřeli nebo ukamenovali třeba jen proto, že bys vyšla na ulici bez manžela, bratra nebo otce.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  53. Comment by Jana Dvořáčková — 4.2.2017 @ 22.49

    p.urban: Už to zase suneš na východ :) . Ale krásně jsi tím uzavřel kruh. První příspěvky měly vzbudit diskusi, v posledním si už takovou srandu neděláš.
    Na různých kulturních rozdílech se hezky ukazuje, jak by asi lidé reagovali na nějaké návštěvníky z vesmíru. Pokud je dění kolem pro někoho až tak cizí a nemožné (třeba chování k ženám na východě), nedokážu si představit třeba nějaký možný kontakt s cizí rasou.
    Clarke to nakonec napsal docela trefně – něco jako že dokud si nevyřešíme věci na Zemi, nemá smysl cpát se do vesmíru. To je od autora sci-fi silné kafčo.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  54. Comment by p.urban — 4.2.2017 @ 23.24

    Jana Dvořáčková: Myslíš s cizí mimozemskou rasou? No tak to nevyhnutelně skončí masakrem, to je jasné :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 1

  55. Comment by Slavo — 5.2.2017 @ 10.17

    Aj Łem bol skeptický, viz román Fiasko.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  56. Comment by p.urban — 6.2.2017 @ 23.09

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 5

  57. Comment by hseiner — 6.2.2017 @ 23.40

    Četl jsem ten úvodník: Vlado Ríša velmi trefně a přímočaře shrnul to první, co napadne snad každého chlapa (čest výjimkám), když se o projektu typu „Žena se lvem“ dozví. Mě napadlo to samé.

    Jenže někteří sociologové (i psychologové) dlouhodobě tvrdí, že ženy jsou v principu spíše kooperativní bytosti a muži spíše kompetitivní, co se rozhodovacích strategií týče. V překladu to může znamenat, že zatímco ženy mají tendenci vytvářet projekty od žen – s ženami – pro ženy samovolně, pro radost, a tedy ne jako přímou reakci na nějakou diskriminaci ze strany mužů, muži takové projekty zase budou vždy brát (alespoň trochu) jako útok na svoji osobu a budou mít vždy tendenci poukázat na jejich zbytečnost, protože se přece ženy na žánrové scéně prosazují zcela rovnocenně s muži.

    Závěr? Nic proti tomu úvodníku, ale ta sociologie má možná něco do sebe…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 1

  58. Comment by p.urban — 7.2.2017 @ 0.37

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 4

  59. Comment by standa.e — 7.2.2017 @ 8.30

    Hanuš: Myslím, že jsi ten úvodník nečetl pozorně. Vlado neměl výhrady k projektu jako takovému, ale k rétorice, která jej (byť minimálně z marketingových důvodů) provázela. Budu-li parafrázovat: „Ať si holky udělají sborník, nic proti, ale musí se u toho tvářit jako odvážné pionýrky a bojovnice v kraji plném mužských šovinistických prasat?“

    Ad kompetentivní vs. kooperativní rozhodovací strategie: Pracoval jsi někdy dlouhodobě v ženském kolektivu? Funguje zcela jinak, než mužský. A obávám se, že ta soutěživost tam probíhá na zcela jiné úrovni než u mužů. Hlouběji, ale o to skrytěji a brutálněji. V podstatě se v něm ony nástroje kooperace stávají konkurenčními zbraněmi a spolupráce sama je bitevním polem.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  60. Comment by hseiner — 7.2.2017 @ 9.53

    Standa: Četl jsem (pozorně :D) především rozhovory s editorkami Ženy se lvem tady na webu XB-1, představení projektu na Startovači a rozhovory s autorkami na mfantasy. Pionýrského nebo sufražetkovského jsem tam nenašel ani ň. Opravdu ani slovo o nějaké diskriminaci, dokonce ani s ohledem na historii (kde by to mohlo být oprávněné). Jakou rétoriku tedy máš na mysli? Něco jsem nezaznamenal?
    Čím dál víc mi přijde, že ta „rétorika“ je jen v našich hlavách, jak tu situaci interpretujeme z toho kompetitivního hlediska.

    (A nikdo nikde netvrdí, že kooperativní strategie nejsou motivované snahou o prosazení jednotlivce a jeho osobními zájmy především. Naopak, mohou v tom být agresivnější a úspěšnější než ty kompetitivní.)

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 8 Thumb down 1

  61. Comment by standa.e — 7.2.2017 @ 11.38

    Hanuš: Hrozně se mi na tobě líbí ta tvoje konsensuální povaha. To myslím v dobrém.

    Já už to tady před časem řešil, tak zkusím stručně – ono kompetentivní hledisko je obsaženo – a vneseno samotnými autorkami – už v samotném úvodním textu na startovači. Vezmi si třeba svoji Sandru z Ikonoklasmy. Je rovnocennou partnerkou mužských postav? Je samostatnou osobností, nikoliv pouze „erotickým objektem“? Tvrdím, že tyto podmínky splňuje měrou vrchovatou. Mohla by se povídka v Ženě se lvem objevit? Ne. Proč ne? Protože jsi – jako její autor – nositel chromozomů XY. To je, řekl bych, přímo krystalická ukázka diskriminačního jednání na základě pohlaví (pokud si vypůjčím tento slovník). Či chceš-li „sebedefinice a definice vlastního smyslu na základě opozice vůči něčemu“.
    A přijde mi smutně příznačné pro dnešní dobu, že v tu samou chvíli ty, jako hodnej a slušnej chlap, ještě přemýšlíš nad tím, zda vlastně jen celou věc špatně nechápeš, protože máš přece to „mužské soutěživé myšlení“. Zda není „problém“ v tobě.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 1

  62. Comment by standa.e — 7.2.2017 @ 12.11

    Hanuš: Ještě pro jistotu – Žena se lvem se definuje jednoznačně jako programový projekt. Oním programem přitom není ani pouze „ženský pohled na něco“ (ani bych necekl), ani pouze „hrdinka rovnocenná mužským postavám, nikoliv jen jejich erotický objekt“, ale tím programem je takováto hrdinka představená autorem – ženou. Přičemž je nám jedním dechem předkládáno, že právě to v naší literatuře chybí.

    V tuhle chvíli jsme, Hanuši, právě v tom „sufražetkovém prostoru“.

    Upřímně, kdyby holky zůstaly u „Tak jsme si s kámoškami řekly, že by bylo zajímavé představit pohled ženských autorek s tím, že bychom rády udržely hrdinku jako plně prokreslenou osobnost a hlavní hybatelku děje“, ani neceknu. A budu se zájmem sledovat.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  63. Comment by standa.e — 7.2.2017 @ 12.50

    Hanuš: Ještě naposledy, ať to za sebe nějak uzavřu. Osobně jsem přesvědčený, že nepotřebujeme ani mužskou antologii, ani ženskou antologii. Potřebujeme (i nadále) kvalitní antologie a povídky, v níž mužské i ženské postavy sehrávají role plnohodnotných jedinců, a to i když jsou vrženy do světa, který je deklasuje na pouhé objekty (tam je to o to těžší). Je třeba povídek, v nichž se klišé využívají maximálně k usnadnění nastolení způsobu čtení mezi čtenářem a autorem (a to ještě střídmě), nikoliv k pohodlné konstrukci děje či postav. Zda je autorem muž nebo žena je mi jedno. Bylo mi jedno. A bude mi jedno. Ale to je jen takovej divnej pohled místního šovinisty a xenofoba ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  64. Comment by hseiner — 7.2.2017 @ 14.52

    Mně zas přijde přirozené, že pokud chce někdo sestavit antologii ženských autorek, dá si jako podmínku, že autoři jsou ženy ;).

    Ty jsi přesvědčený, že žádnou takovou ryze ženskou (ani ryze mužskou) antologii nepotřebujeme, já jsem o tom taky přesvědčený, ale editorky o tom přesvědčené nebyly, tak si ji, jen tak pro radost, sestavily.
    Líbilo se jim, že taková antologie v angloamerické fantastice existuje, tak si ji chtěly udělat taky, programově. Tak proč ne.

    Ale ok, nechme toho, pozice jsme si vyjasnili :). Za sebe bych to uzavřel tím, že jsem rozhodně nedumal nad tím, že by se mnou byl nějaký „problém“. Jsem založením ockhamista, takže jakmile jsem pro nastalou situaci našel jednoduché, přímočaré a vědecky působící vysvětlení, byl jsem spokojen. A také jsem dalek toho, považovat kohokoliv, koho by to vysvětlení neuspokojilo, za xenofoba či šovinistu.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 0

  65. Comment by standa.e — 7.2.2017 @ 15.55

    Hanuš: A na to si připijeme! (Toho šovinistu a xenofoba jsem nemyslel na tebe ;-)) Já to mám se světem složitější. Mně naopak připadá tento projekt jako gigantické spiknutí – znáš to, emaři, templáři, zednáři, elektrikáři… Tajná gesta, poznávací znamení, plány v plánech cizích plánů. A ten pán, co před školou rozdává malým holčičkám bonbony a zve je na výlet autem fakt nebude prostě jenom hodnej strejda. ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  66. Comment by Jana Dvořáčková — 7.2.2017 @ 16.41

    Mě by spíš zajímalo, kde mám vyčíst takové a podobné, v úvodníku zmiňované možnosti přispění do sborníků. I kdyby z toho prostě nakonec nic nebylo, tyto informace nemám a nenacházím.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  67. Comment by standa.e — 7.2.2017 @ 17.20

    Jana: Předpokládám, že si Vlado vybrané autory přímo oslovuje.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  68. Comment by Julianne — 7.2.2017 @ 18.51

    Jana: U nás je účast v antologiích (pomíjejme teď soutěžní sborníky) typicky na pozvání. Dělávají to tak Vlado, Ondřej Jireš, Boris Hokr, Michael Bronec… Udělala jsem to tak i já v případě Terry nullius. Na jednu stranu to není ideální situace pro začínající autory, na druhou stranu pro ty jsou určené právě soutěže, kde se mohou prosadit a dostat se do hledáčku editorů (ostatně když jsem v Mloku 2013 četla Hanušův Hexagramaton, byla jsem naprosto unešená a jeho oslovení pro mou antologii už bylo jasnou věcí, přičemž mu za přispění do ní musím znovu poděkovat, protože napsal skvělou povídku).

    Pokud někdy budu editovat antologii v angličtině, určitě bude open submissions call a ráda bych i povolila protekci českým autorům v tom směru, že by směli poslat práci v češtině a v případě přijetí by byla přeložena. Ale to je hudba vzdálenější budoucnosti, zatím nic takového nechystám…

    Ad úvodník: Naprosto souhlasím s Vladem, že u nás se dobrý autor prosadí, ať už je jakéhokoli pohlaví. Ze strany editorů jsem si tedy nikdy nepřipadala jakkoli utlačovaná a nevím o žádné autorce, která by měla takovou zkušenost. Ze strany čtenářů se občas něco najde (kdysi na FB něco ve stylu „Cože, Zpěv kovových velryb má víc ženských? To bude nějaká blbá romantika, to číst nebudu.“), ale nevídám to často. Nepřipadá mi ale, že by kolem antologie zaznívaly hlasy o diskriminaci (minimálně já jsem se pokusila veškeré takové náznaky z draftu textu odstranit, protože mi přišly neopodstatněné, a projekt i info na žánrových webech byly laděné dost pozitivně ve stylu „naše autorky fantastiky se hodně prosadily, píšou skvěle a teď si je poprvé můžete přečíst hezky pohromadě“).

    Oblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 5 Thumb down 0

  69. Comment by p.urban — 7.2.2017 @ 20.33

    Já navrhuji, aby české autorky sf oslovily autorky sf ze Saudské Arábie a společně sestavily dvojjazyčnou antologii, která vyjde jak u nás, tak u nich :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 1

  70. Comment by Jana Dvořáčková — 7.2.2017 @ 21.05

    standa e, Julianne: Díky za objasnění :) .
    p. urban: Nezmar seš :) , to neni možný, tohleto. Počkej, jednou dozraje doba, sbírka vznikne, autorky z východu si tě pozvou na výměnný pobyt. A už tě nevrátí :) .

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  71. Comment by p.urban — 7.2.2017 @ 21.43

    Jana Dvořáčková: Nezmar… Prostě mi připadá dost směšné, že v Evropě a USA jistí aktivisté neustále bojují za rovnoprávnost, ale fakt, že jsou země, kde jsou ženy očividně diskriminovány, tito bojovníci za lepší zítřky naprosto ignorují. Proč nejdou bojovat za „lidská práva“ tam, když tvrdí, že všichni lidé na celé Zemi jsou si rovni a všichni mají stejná práva?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 2

  72. Comment by standa.e — 8.2.2017 @ 9.25

    Julianne: „…minimálně já jsem se pokusila veškeré takové náznaky z draftu textu odstranit, protože mi přišly neopodstatněné…“ Takže ony tam původně ty „náznaky“ byly?! :o (No, raději to už nerozmazávejme ;) )

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 4

  73. Comment by Julianne — 8.2.2017 @ 10.42

    standa.e: Prosím tebe, nikdo to nezamýšlel jako nějaký „boj proti diskriminaci našich autorek“, ale bylo tam pár nešikovných formulací, kterých by se mohl chytit nějaký šťoural a vyložit si je po svém (pokud žádného právě nemůžeš najít, podívej se do zrcadla… jak jsi právě ukázal, tahle moje obava byla oprávněná a udělala jsem dobře). Přijde mi jen škoda, že se chytíš tohohle a ne třeba antologie v angličtině. Nápady jsou, letos bude Worldcon ve Finsku, určitě se spoustou zajímavých diskusí… kdo ví, co z toho za nějaký čas vyjde. Z Worldconu v Londýně tehdy vyšel článek o srovnání angloamerického a českého trhu s fantastikou.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 4 Thumb down 2

  74. Comment by idle — 8.2.2017 @ 11.00

    Na Worldcon ve Finsku jsem zvědavá já, doufám, že bude spousta reportáží. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 3 Thumb down 0

  75. Comment by p.urban — 8.2.2017 @ 12.16

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 4

  76. Comment by standa.e — 8.2.2017 @ 12.25

    Julianne: Klid, teď nadinterpretováváš ty sama. Já neudělal nic jiného, než že jsem poprosil o upřesnění tvých vlastních slov. Alespoň vidíš, jak snadno se to stane a že autor může milionkrát myslet „mrkev“ a čtenář si z toho tak jako tak vzít „celer“. A oba se u toho fakt snažit.
    Když si to tedy shrneme (a to je podstata mého hledání), smyslem celého projektu není nakonec nic jiného, než: „holky se chtějí prostě jen vydat společně, protože jsou holky“. Takové skupinové foto z dámské jízdy. Nic víc. OK?

    Jinak k tvému rozmrzení, že jsem se „nechytil antologie v angličtině“. Co čekáš, že k tomu napíšu? Co se k tomu dá vlastně zatím napsat? Přece nečekáš výkřiky: „Jo, jsi skvělá!“ a „Kéž ti to vyjde!“ „A pak nám o tom povyprávěj!“ (A každý večer před usnutím: „Vyber mě, vyber mě, vyber mě, p r o s í m !“). Nebo snad ano?

    Docela se to rozjelo, co? Thumb up 4 Thumb down 4

  77. Comment by p.urban — 8.2.2017 @ 12.43

    Mě nevybírej! Mě nevybírej :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 2 Thumb down 1

  78. Comment by Jana Dvořáčková — 8.2.2017 @ 16.00

    p.urban: Napiš o tom povídku, to přejde.
    Nebo holt budeš muset své touhy ventilovat na příslušných místech. Situaci utlačovaných žen z východu na těchto stránkách nevyřešíš. Jen kdybys to myslel vážně :) .

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  79. Comment by p.urban — 8.2.2017 @ 21.36

    Jana Dvořáčková: Já ji taky řešit nechci. Každá zem si má své problémy vyřešit sama. A o čem teď píšeš ty?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  80. Comment by Jana Dvořáčková — 11.2.2017 @ 21.43

    p.urban: Nebuď zvědavej :) .

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  81. Comment by p.urban — 11.2.2017 @ 23.12

    Jana Dvořáčková: No tak si to nech pro sebe. Já chystám padesátistránkovou povídku o lesbické uprchlici z Marsu, která se na Zemi, plné xenofobů, rasistů a šovinistů snaží ze všech sil integrovat do společnosti a uplatnit se jako inženýrka, lékařka a novinářka :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 2

  82. Comment by Jana Dvořáčková — 12.2.2017 @ 10.04

    p.urban: Super. Jako inženýrka a lékařka se bude zabývat tím, jak se vyrovnat s odlišnou gravitací. A jako novinářka poreferuje o blbosti pozemšťanů.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 1

  83. Comment by standa.e — 12.2.2017 @ 18.51

    p.urban: Já bych tedy preferoval ty vyprsené pionýrky v kožených bikinách…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 1

  84. Comment by p.urban — 12.2.2017 @ 21.51

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 3

  85. Comment by p.urban — 12.2.2017 @ 21.53

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 4

  86. Comment by standa.e — 13.2.2017 @ 1.09

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 3

  87. Comment by p.urban — 13.2.2017 @ 18.08

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Neoblíbené. Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 3

  88. Comment by standa.e — 15.2.2017 @ 3.59

    p.urban: Borgdog je náhodou v pohodě. A každý máme občas slabší chvilku. Ale to je taky v pohodě. To k věci patří. Jinak KHB také nedělal ciráty se svou poezií – a jistě by zvládl sofistikovanější verše. A jak dopadl. Kdyby chodil s pány na led, mohl žít šťastně a spokojeně až do smrti, byť s hnátou zlámanou. Ale plácači po ramenou by mu byli dostatečně sladkým odškodněním. Ego a ješitnost jsou naší nejsnáze zkorumpovatelnou částí.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  89. Comment by p.urban — 15.2.2017 @ 12.44

    standa.e: Že by nás dva někdo plácal po ramenou, toho se moc nebojím :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  90. Comment by standa.e — 15.2.2017 @ 13.29

    p.urban: však si na tom dáváme záležet…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  91. Comment by p.urban — 15.2.2017 @ 18.28

    standa.e: Já píšu jen to, co si myslím. Jestli se to někomu nelíbí, tak je to jeho problém :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  92. Comment by p.urban — 20.2.2017 @ 20.36

    standa.e: Tak už mám první stránku :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  93. Comment by standa.e — 20.2.2017 @ 21.56

    Každopádně píšeš rychleji než já ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  94. Comment by Darien — 8.3.2017 @ 15.04

    Jsem potenciální přispěvatel do diskuzí.
    Volám o pomoc. Protože tohoto se chci účastnit. A nechci.
    Vymyká se to.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  95. Comment by p.urban — 8.3.2017 @ 16.44

    Darien: Tak chceš se účastnit, nebo neúčastnit?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Okomentovat

Komentáře můžete vkládat po přihlášení.