Ocenění

Měsíčník XB-1 vyhlašuje literární soutěž Daidalos 2011!

Autor Martin Šust | Z redakce | Úterý 14 Prosinec 2010 14.45

Časopis XB-1 vyhlašuje literární soutěž Daidalos 2011 o nejlepší povídku. Vybrané kratší práce budou publikovány na stránkách časopisu, prvních pět zúčastněných získá zajímavou věcnou cenu, vítěz pak vedle ceny samotné obdrží ilustraci s věnovaním od jím vybraného domácího výtvarníka. Výsledky soutěže budou oznámeny v XB-1 1/2012 spolu s vítěznou povídkou a rozhovorem s autorem. Uzávěrka soutěže 31. května 2011.

 

Vámi zaslané soutěžní práce musí splňovat následující podmínky:

- musí jít zásadně o původní a dosud nepublikované povídky z oblasti sci-fi, fantasy nebo fantastického hororu

- zásilka musí být označena heslem LS Daidalos

- maximální rozsah 40 normostran (1 normostrana – 30 řádků po cca 60 znacích při řádkování 2 a velikosti písma 12)

- povídky budou zaslány ve dvou dokonale čitelných exemplářích, napsaných buď na stroji nebo vytištěných

- povídky budou psány v normostranách jednostranně a standardním písmem

- soutěž je anonymní, takže k nepodepsané povídce (ev. povídkám) přiložte zalepenou obálku, v níž bude uvnitř jméno autora, jeho adresa a rodné číslo, internetová adresa a telefon, pro orientaci i zopakovaný název zaslané povídky (povídek) a jméno ilustrátora, kterého byste si zvolili v případě vítězství.

- prosíme, nežádejte publikování povídek pod pseudonymy!

 

Porotou soutěže bude redakce XB-1.

Soutěž obsahuje pouze jedinou kategorii, a tou je povídka.

Všechny povídky, které se dostanou do finále, budou publikovány v časopisu XB-1, samozřejmě pokud jejich celkový objem nepřesáhne možnosti našeho časopisu (což by pak bylo vyřešeno jiným způsobem), a budou honorovány podle běžných tarifů.

 

Vítěz:

- získá literární cenu XB-1 Daidalos 2011 a právo výběru ilustrátora z výtvarníků spolupracujících s XB-1 a obdrží originál jedné celostránkové ilustrace ke své vítězné povídce s osobním věnováním výtvarníka

- obdrží věcné ceny od sponzorů soutěže

Autoři povídek na 2. – 5. místě obdrží:

- pamětní diplom a věcné ceny od sponzorů soutěže Povídky zaslané do soutěže se nevracejí.

 

Oficiální vyhlášení výsledků a předání cen proběhne s největší pravděpodobností na brněnském Fénixconu začátkem prosince 2011 – bude upřesněno dodatečně.

Výsledky soutěže budou oznámeny v XB-1 1/2012 spolu s vítěznou povídkou a rozhovorem s autorem.

Soutěžní práce zasílejte na adresu: Jaroslav Jiran,  Gen. Janouška 893, 198 00 Praha 9.

Uzávěrka soutěže 31. května 2011.

3 364 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 43

  1. Comment by Cherrie — 24.1.2011 @ 18.47

    Chtěla bych se zeptat jestli je vážně nutné tisknout povídky v normostranách protože nejenom, že má povídka je delší, ale nemám zrovna moderní počítač.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Comment by Jiran — 26.1.2011 @ 14.55

    Ano, formální podoba textu je významnou součástí procesu komunikace autora a potenciálního vydavatele čili zákazníka.
    Ale nebojte se, nezajdeme tak daleko, abychom po Vás počítali písmenka nebo řádky. A počítače se to netýká – už ty před dvaceti lety fungovaly jako dokonalé psací stroje.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Comment by KeB — 23.2.2011 @ 18.07

    Dobrý den, chtěl bych se soutěže Daidalos zúčastnit se svou povídkou. Problém je (možná) v tom, že jsem ji před časem, cca 3 roky, vyvěsil na jednom internetovém fóru. V dnešní době už nejsem jeho aktivním uživatelem, ale povídka tam samozřejmě visí. Do soutěže bych ji musel radikálně přepracovat, ale nevím, jestli by to pak nemohlo být napadeno nebo mé autorství zpochybněno. Mohl bych se soutěže účastnit a pokud ano, za jakých podmínek (samozřemě mimo závazná pravidla soutěže)? Děkuji za odpověď. KeB

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Comment by Jiran — 23.2.2011 @ 23.38

    @KeB:
    Jestli byla či je raná verze povídky někde na internetu nebo ve fanzinu, tak to nám vůbec nevadí. Ovšem pro její případné použití v XB-1 bychom potřebovali, abyste byl výhradním a neomezeným majitelem autorských práv, protože ta byste nám pak postoupil až do okamžiku, kdy by u nás vyšla.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. Comment by Raziel_cz — 3.3.2011 @ 17.26

    Dobrý den,

    chápu správně, že je možné poslat více povídek?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Comment by Martin Sust — 3.3.2011 @ 19.04

    Ano, chápete správně.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. Comment by KadetJaina — 6.3.2011 @ 12.09

    Co si mám představit pod pojmem „fantastický horor“? , vlkodlaky, duchy, příšery a jiné podivné existence a nadřirozené schopnosti?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. Comment by Martin Sust — 6.3.2011 @ 17.08

    V podstatě cokoli nadpřirozeného či dnes ještě technicky neproveditelného, tzn. může jít o nadpřirozený, fantasy či science fiction prvek. Horor může být samozřejmě i zcela bez prvků fantastiky a takové se do soutěže nepřijímají.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. Comment by Raziel_cz — 8.3.2011 @ 19.13

    Ještě bych se chtěl ujistit, má normostrana vypadat nějak takhle: http://img848.imageshack.us/f/beznzvuv.png/ ? Písmo jsem nastavil arial, velikost 12 a odřádkování 2, zdá se mi to ale docela šílené a odstavce podle mě nejdou moc dobře rozeznat.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  10. Comment by Martin Sust — 8.3.2011 @ 20.55

    No, já myslím, že je to popsáno naprosto jasně, zvolíte řádkování 2, velikost písma 12 a font např. obvyklý Times New Roman, Garamond či Ariel, na stránku napíšete 30 řádků a list bude z druhé strany nepopsaný.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. Comment by Raziel_cz — 8.3.2011 @ 20.57

    Dobře, dobře. Koneckonců, já to pak luštit nebudu. ;)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Comment by standa.e — 10.3.2011 @ 9.59

    Vhodnější je patkové písmo (vede oči po řádce), bezpatkové (Arial) se hodí spíš na drobnější texty.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. Comment by Raziel_cz — 17.3.2011 @ 17.32

    Ještě jeden dotaz, ohledně vulgárních výrazů. Mohou se v povídce objevit i neslušná slova?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Comment by Martin Sust — 17.3.2011 @ 18.45

    Tohle by patrně měl zodpovědět pan Jiran, ovšem jako jeden z porotců souteže se mohu vyjádřit takhle: vulgární výrazy mi nevadí, pokud to je na správném místě, není to samoúčelné ani přehnané. Těžko čekat např. od vraha žijícího mezi spodinou společnosti slušnou mluvu…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Comment by Raziel_cz — 17.3.2011 @ 19.03

    Tak jsem to předpokládal, díky za odpověď. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. Comment by KeB — 21.3.2011 @ 17.33

    Snažil jsem se najít ilustrátory XB-1 a nikde jsem je nenašel. (Možná jsem jen špatně hledal) Mohli byste sem pustit odkazy na ně a jejich práce? Jistě bych to neocenil jen já :) Děkuji KeB

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. Comment by Martin Sust — 21.3.2011 @ 17.59

    Hmm, to není špatný nápad, zkusíme to zpracovat a dát sem na stránky.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. Comment by flower-go — 9.5.2011 @ 13.28

    Ten maximální rozsah je úplně maximální ? :) když mi prostě vyjde na stránku třeba 25 řádků (nevím, jak je to možný) a mám tedy necelých 43 normostran, tak jestli to musím nějak násilně krátit nebo to tolerujete. (?)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  19. Comment by Martin Sust — 9.5.2011 @ 14.51

    Převedeno do počtu znaků je maximum 72000 znaků (jedna ns odpovídá 1800 znaků).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Comment by olle3 — 9.5.2011 @ 18.51

    bez mezer nebo s mezerami?
    já mám 92 000 bez mezer, to asi neprojde, že? :)

    díky, Tomáš

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Comment by Martin Sust — 9.5.2011 @ 19.25

    S mezerami. Normostrana je 1800 znaků včetně mezer. Můžete poslat i delší, ale nebude to vyhovovat pravidlům soutěže, tzn. že to editor domácí fantastiky bude posuzovat mimo soutěž.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Comment by KeB — 10.5.2011 @ 0.06

    Měl bych tři dotazy
    1) Chcete v povídce číslovat strany? Jestli ano jak? (popravdě si nejsem jistý, jestli pravidla pro normostranu umožňují číslování)
    2) Bylo by možné někde uvést seznam do soutěže přijatých povídek? České poště moc nevěřím a hlavně by autoři měli jistotu, že jsou ve hře.
    3) Bylo by možné po soutěži (z hlediska jednoduchosti nejspíš na webu) napsat k povídkám, které neuspěli, komentář proč neuspěli? Nemyslím dlouhý elaborát, myslím jen dvě tři věty typu – zápletka na prd, stupidní postavy atd…
    Děkuji za odpovědi KeB
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  23. Comment by Martin Sust — 10.5.2011 @ 8.52

    Číslování stran je dobrovolné a záleží na tom, jakou zvolíte vazbu. Pokud povídku spojíte jen volně, raději strany očíslujte :-)
    Uvést seznam přijatých povídek lze, navrhnu to panu Jiranovi a uvidíme.
    Pan Jiran píše pro každý ročník článek do časopisu XB-1, jistě to udělá i letos.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. Comment by Smetaj — 12.5.2011 @ 19.46

    Jak to vypada s temi ilustratory? Jelikoz se uzaverka blizi, tak by bylo dobre, aby soutezici vedeli z koho si muzou vybirat :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. Comment by Martin Sust — 13.5.2011 @ 11.23

    Nejlépe z obvyklých ilustrátorů časopisu XB-1. Jiné vám bohužel nemůžeme zaručit.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. Comment by idle — 13.5.2011 @ 12.07

    Takže mít doma několik čísel je vlastně nutná podmínka? :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. Comment by Martin Sust — 13.5.2011 @ 12.24

    Bezpochyby, o tom to je :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. Comment by Smetaj — 13.5.2011 @ 23.43

    No nevim jestli se na zaklade sesti cisel k nimz byly pouzity obalky od tri autoru da mluvit o obvyklych ilustratorech, ale pokud se tak ti tri berou tak dobre, uz mam vybrano :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  29. Comment by Sirnis — 14.5.2011 @ 0.35

    Chci se zeptat, zda vadí, zda ona soutěžní povídka by byla třeba někde na nějakém literárním serveru nebo prostě jen na stránkách?
    Jako ještě jsem ji nikam nedával, ale sám jsem zvyklý, že všechny své věci dávám takhle na net, tak jestli případně to vadí do té míry, že by to bylo proti pravidlům, tudíž by bylo lepší to teď nikam nedávat a počkat na konec soutěže… nebo zda to bez obav mohu dát kamkoliv, jen ne do nějaké další soutěže nebo pokud by byla už někde vydaná (což se mě netýká).
    Děkuji za odpověď.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. Comment by Martin Sust — 14.5.2011 @ 7.44

    To Smetaj: Mluvíme tu o vnitřních ilustracích, nikoli o obálkách, samozřejmě.

    To Sirnis: První výše uvedené pravidlo zní „musí jít zásadně o původní a dosud nepublikované povídky z oblasti sci-fi, fantasy nebo fantastického hororu“. Ano, vadí.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. Comment by Sirnis — 14.5.2011 @ 8.43

    Takže vesměs pak na literární web to mohu pak vložit až po jakém termínu? Abych se tedy vyvaroval všem problémům…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. Comment by Martin Sust — 14.5.2011 @ 9.14

    Tohle bych řešil s redaktorem až poté, co budete vůbec vybrán, každopádně by to mělo být s odstupem až po vydání v časopisu.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. Comment by Smetaj — 14.5.2011 @ 10.29

    Aha, to mi nedoslo… takze jsem vlastne bez tech nekolika cisel XB-1 doma v haji :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  34. Comment by Sirnis — 14.5.2011 @ 12.32

    Tak já jsem to nemyslel tak, že bych měl vyhrát… já to spíše na mysli, abych neporušil nějak pravidla. To je celé. Ale jelikož jsem to ještě nikam nedával, tak nemám problém to dát do „šuplíku“ potom, co to zašlu do soutěže.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  35. Comment by Martin Sust — 15.5.2011 @ 6.24

    Nemusíte vyhrát, každý rok je k publikování v XB-1 vybráno hned několik povídek, nejen ta vítězná.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  36. Comment by Sirnis — 15.5.2011 @ 16.09

    Tak mě šlo veskrze jen o to, kdy je termín (ať už bude vítězství, či nikoliv nebo prostě možnost) toho, že dále se svou povídkou můžeme zacházet.
    Ať třeba přihlášením do jiné soutěže nebo jejím vystavením kamkoliv na internet a neodporovalo by to pravidlům. Tohle jsem tam totiž nikde nevyčetl.
    Vím, že to je vesměs ptákovina, ale takovej jsem já…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  37. Comment by dejna — 20.5.2011 @ 9.47

    Kedze nie je vyslovne urceny jazyk, tak moze byt aj poviedka v slovencine?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  38. Comment by pes — 20.5.2011 @ 23.05

    Ano, i ve slovenštině. Loni se jedna slovenská povídka dostala do finále (byla otištěna v letošním 4. čísle).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  39. Comment by Sirnis — 23.5.2011 @ 21.45

    Chtěl bych se ještě zeptat, povídku jsem poslal, ale nemám ujištění, že dorazí. Proto bych rád věděl, zda nemůžete pak zveřejnit aspoň seznam povídek. Přeci jen v zalepené obálce má být název povídky a údaje o autorovi, tudíž každá povídka by měla být pouze pojmenovaná, takže by se jejich název lehce mohl opsat.
    Předem díky za vyjádření.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  40. Comment by Martin Sust — 24.5.2011 @ 11.15

    Ad ilustrace (aktualizace) – vítěz si může vybrat POUZE z našich ilustrátorů, tedy z autorů vnitřních ilustrací zveřejněných na stránkách časopisu XB-1.
    Ad seznam přijatých povídek – zveřejňovat se nebude, pokud chcete mít jistotu, že povídka dojde v pořádku, pošlete ji prosím doporučeně.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. Comment by idle — 24.5.2011 @ 11.30

    Doporučeně? Ale na doporučeném musí být zpáteční adresa, ne? To se nějak nebije s tou anonymitou?

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  42. Comment by Martin Sust — 24.5.2011 @ 11.45

    Pravda, to jsme si s panem Jiranem bohužel nerozuměli, otázku na něj jsem formuloval špatně. Tímto prosím všechny zúčastněné, aby veškeré dotazy další týkající se literární soutěže Daidalos zasílali na e-mail jiran@casopisxb1.cz. Předejdeme tak dalším možným nedorozuměním. Chcete-li se stát autory, zvykněte si komunikovat přímo s vaším redaktorem :-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. Comment by KeB — 26.5.2011 @ 16.19

    idle má pravdu. A když to napíšu na někoho jiného (babička např) bude te pak opravdu věřit tomu, že autor je ten v obálce? Záměrně to píšu sem, protože si troufnu říct, že to nezajímá jen mne. Dík za odpověď KeB

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Komentáře nejde momentálně vkládat.