Ocenění

XB-1 2012: Žebříček domácích prací dle Legie!

Autor redakce | Aktuality | Pondělí 25 Březen 2013 8.15

O domácí fantastice časopisu XB-1 se zejména ve srovnání s tou zahraniční často mluví s despektem, ale čísla hodnocení Legie naznačují něco trochu jiného. Vezmeme-li v potaz, že časopis je odkázán na malý vyhraněný trh a povídky nejsou zařazovány formou absolutního výběru mezi dosud vydanými pracemi, ale pouhou selekcí autory zaslaných textů, nevede si ani domácí fantastika zdaleka tak zle, jak by se dle některých velmi diskutovaných prací mohlo zdát. Je také nutno dodat, že se XB-1 soustředí především na jména méně známá, tzn. snaží se najít nové talenty a nerezignuje ke snaze přesvědčit k napsaní povídek autory osvědčené ani k vydávání starších prací. Tím samozřejmě nechceme říct, že by nebylo co zlepšovat, jak ostatně výsledky z Legie rovněž nasvědčují…

Žebříček domácích prací:

(v závorce je procentuální hodnocení a počet hodnotitelů)

01. Hanuš Seiner: Montevideo [75%/15] XB-1 6/2012

02. Jan Pacas: Dámy v květinách [73%/15] XB-1 3/2012

03. Pavel Houser: Rýže, olej, káva [72%/14] XB-1 6/2012

04. Pavel Obluk: Když v ráji sršelo [71%/17] XB-1 9/2012

05. Petra Kubátová: 32 [71%/14] XB-1 8/2012

06. Petra Kubátová: Na kus řeči [71%/14] XB-1 3/2012

07. Božena Čechalová: Přátelé [69%/18] XB-1 4/2012

08. Dana Rusková: Sbohem, Atlantido [68%/16] XB-1 6/2012

09. Ladislav Malinovský: Naděje nesmí zemřít [68%/12] XB-1 10/2012

10. Ondřej S. Nečas: Pouliční lezci [68%/11] XB-1 7/2012

11. Martin Moudrý: Pohled z druhé strany [68%/6] XB-1 12/2012

12. Michal Sirotek: Jen prach [67%/11] XB-1 2/2012

13. Františka Vrbenská: Starý dům má temná okna [66%/16] XB-1 3/2012

14. Pavel Obluk: Moře času [66%/15] XB-1 3/2012

15. Petra Kubátová: Nouzová směrnice [63%/13] XB-1 9/2012

16. Ivan Mls: Bufet U předsunuté hlídky [ 62%/17 ] XB-1 5/2012

17. Jaroslav Zelenka: Detektor [62%/10] XB-1 11/2012

18. Milan Petrák: Jejich vesmír [61%/13] XB-1 10/2012

19. Jiří Kelbl: Když vzpomenu na Invazi [61%/12] XB-1 2/2012

20. Jan Pacas: Deset deka sebelásky [60%/15] XB-1 8/2012

21. Václava Molcarová: Poslední dny ištery [60%/14] XB-1 1/2012

22. Josef Pecinovský: Na hrázi odbočte doprava [60%/14] XB-1 11/2012

23. Diana Majerová: Planeta na prodej [60%/12] XB-1 7/2012

24. Lucie Lukačovičová: Potkáš jenom sebe [59%/12] XB-1 1/2012

25. Milan Štajer: Pád do Schweinefleischstrőmu [59%/11] XB-1 10/2012

26. Milan Petrák: Deset deka vesmíru [58%/18] XB-1 6/2012

27. Vladimír Zábrodský: Luka [58%/12] XB-1 9/2012

28. Jana Kárníková: Dvě slunce [57%/14] XB-1 10/2012

29. Jana Rečková: Ten rok, kdy jsi začaroval kaštany [56%/16] XB-1 5/2012

30. Jan Novák: Krysy v labyrintu [56%/5] XB-1 12/2012

31. Pavel Houser: Ztracen ve ztraceném městě [55%/13] XB-1 2/2012

32. Mark E. Pocha: Ante Portas Veritas [55%/13] XB-1 4/2012

33. Pavel Houser: O přípravě knih [54%/17] XB-1 10/2012

34. Eva Hauserová: Vlčí tvář [52%/16] XB-1 6/2012

35. Milan Petrák: Tvorečkové [52%/13] XB-1 5/2012

36. Vladimír Zábrodský: Bohyně salátu [50%/16] XB-1 5/2012

37. Pavel Urban: Služba [50%/13] XB-1 9/2012

38. Petra Štarková: Válka Daniela Ostrovského [49%/15] XB-1 6/2012

39. Vilém M. Nejtek: Flip [47%/11] XB-1 2/2012

40. Jana Rečková: Hřbitovní dialekty [46%/5] XB-1 12/2012

41. Ondřej Smetana: Útok lehké jízdy [45%/12] XB-1 4/2012

42. Petra Štarková: SEIF [44%/10] XB-1 8/2012

43. Božena Čechalová: Žádná není stejná [44%/7] XB-1 12/2012

44. Kristýna Louthanová: Mezi dvěma světy [41%/14] XB-1 5/2012

45. Pavel Urban: Zrádce [24%/9] XB-1 11/2012

46. Miroslav Hokeš: Pán opilých věží [23%/11] XB-1 2/2012

Pozn. – číslování neodpovídá přesnému řazení prací dle hodnocení. Při procentuální rovnosti rozhodoval počet hlasujících, respektive abecední řazení dle příjmení autorů.

Až z osmnáctého místa minulého ročníku se na samotný vrchol propracoval Hanuš Seiner. Gratulujeme! Špatně si rozhodně nevedla ani členka internetové redakce Petra Kubátová, vítězka minulého ročníku obsadila i tentokrát nejvyšší příčky legijního žebříčku. Nad skvělých 70% se i tentokrát vyšplhalo hned šest domácích prací, pod varovných čtyřicet se stejně jako v loňském roce dostaly pouze dvě povídky, lze tedy snad říct, že kvalita domácích prací se nemění a zpravidla se pohybuje nad průměrem, což je při srovnání s tím nejlepším ze zahraničí jistě nesnadná úloha. Nehledě na procenta však všem autorům děkujeme za jejich odvahu, se kterou nám svoje práce nabízejí, a doufáme, že nám stejně jako čtenáři zůstanou věrni a nenechají se zdrtit ani nízkým hodnocením. Přece jen jde vzhledem k počtu hlasujících pouze o nepříliš významný, ačkoli snad zajímavý žebříček.

Pokud snad nesouhlasíte s hodnocením některých prací (ať už se vám zdají být nepřiměřené vysoké či nízké), není nic jednoduššího, než se zapojit do hodnocení na serveru Legie.info. Stejně jako u zahraničních prací vám i tentokrát klademe otázky: Souhlasíte s určením vítěze, nebo máte svého vlastního favorita? Která z povídek se v žebříčku zařadila na nezaslouženě nízkou či snad neoprávněně vysokou pozici? Kdo z autorů vás zaujal natolik, že byste se s ním rádi setkávali i v dalších ročnících? Kdo vás naopak nezaujal vůbec? Jak jste obecně (ne)spokojeni s kvalitou domácích prací? S jejich žánrovou příslušností? Co vám chybí a čeho přebývá?

Řadu podrobností, komentářů, diskusních příspěvků atd. najdete na serveru Legie, kde na vás čeká vstřícná komunita čtenářů a přispěvatelů. Staňte se legionářem a přispějte i vy!

Výsledky z minulého ročníku najdete zde.

1 045 zobrazení | Zobrazit všechny příspěvky autora

Komentáře: 50

  1. Comment by idle — 25.3.2013 @ 9.08

    Gratulace vítězům, čest poraženým, nebo jak se to říká.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Comment by mambii — 25.3.2013 @ 9.27

    Připojuji se ke gratulaci a zároveň chci poděkovat za milé reakce čtenářů. Nejen na Legii, ale i mimo ni. Díky!

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  3. Comment by hseiner — 25.3.2013 @ 10.07

    To musí bejt nějakej omyl todleto….
     
    Ale jestli není, tak děkuju za gratulaci a taky všem, co hlasovali. Pokusím se neusnout na vavřínech. A až vám zase bude někdo vykládat, že česká čtenářská obec (a Legie zvlášť) preferuje hlavně akční jízdy kulhánkovského typu, dejte mu přečíst první tři místa tohohle žebříčku.
     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  4. Comment by Nakor — 25.3.2013 @ 10.25

    Na druhém místě je povídka, která vyšla už v roce 2007 na Fantasy Planet :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. Comment by mambii — 25.3.2013 @ 10.27

    hseiner > Dáme :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. Comment by idle — 25.3.2013 @ 10.31

    Nakor: nojo, jenže tahle „vydání“ se na Legii neevidují, čili to legijní žebříček asi příliš neovlivnilo.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  7. Comment by Martin Sust — 25.3.2013 @ 10.48

    To Nakor: Tak hlavně ji autor zaslal do Daidala a uspěl (skončil na druhém místě stejně jako tady).

    Zato povídka z prvního místa Daidala je až jednadvacátá, což může být ovšem i tím, že vítězná práce přece jen vzbuzuje značná očekávání. To je samozřejmě problém všech cen, pokud něco dostane Huga, pak od toho čtenáři automaticky očekávají něco téměř převratného a jejich hodnocení pak může vyjádřit zklamání, které by se jinak nemuselo dostavit…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  8. Comment by squire — 25.3.2013 @ 11.56

    Montevideo nebyl žádný omyl:))

    Jinak potěšilo, ani nevíte jak:) 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  9. Comment by standa.e — 25.3.2013 @ 13.30

    to Martin: Nebo se více trefila do specifického vkusu porotců, kteří mohou sledovat i jiné hodnoty povídky (například originalitu atp.) To je ale normální jev.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  10. Comment by yerry — 25.3.2013 @ 14.15

    Myslím že relevantnejšie by bolo radiť rebríček podľa počtu hodnotiacich, teda tých, čo poviedku teoreticky prečítali až do konca. Rebríček by potom vyzeral trochu inak. Kritériá pre hodnotenie má totiž každý iné. Veď aj úspešnosť kníh sa odvíja od ich predajnosti. Hodnotenie by mohlo byť brané ako sekundárne kritérium s trochu nižšou váhou.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  11. Comment by idle — 25.3.2013 @ 14.19

    yerry: To by bylo dost nefér k povídkám, které vyšly v druhé polovině roku. Jak jsme diskutovali už pod zahraničním žebříčkem, spousta uživatelů hodnotí až s několikaměsíčním zpožděním a na těch počtech je to vidět.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  12. Comment by yerry — 25.3.2013 @ 14.26

    idle, jasné máš pravdu. To by sa dalo riešiť násobením koeficientom, ktorý by mierne znevýhodňoval poviedky staršie.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  13. Comment by idle — 25.3.2013 @ 14.34

    …čímž by se to celé naprosto zneprůhlednilo (a bylo by možné diskutovat o velikosti toho koeficientu, takže by nakonec nebyl spokojený vůbec nikdo).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  14. Comment by yerry — 25.3.2013 @ 14.43

    … máme tu dve hodnoty a tretia je premennou – neznáma, nie som matematik, ale z časového intervalu by sa optimálna hodnota mala dať vypočítať pre každé číslo časopisu z dvanástich vydaných. Ale je to len prkotina a nebudem v tom ďalej prudiť ;)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  15. Comment by Martin Sust — 25.3.2013 @ 14.46

    Počet hodnotitelů je brán v potaz alespoň v případě precentuální rovnosti…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  16. Comment by idle — 25.3.2013 @ 14.50

    Tak jsem si na to udělala grafy (když už, tak i pro zahraniční sekci) a od oka to vypadá, že „pád“ počtu hodnocení je zřetelný až v listopadu a prosinci, zbytek spíš kolísá.
    K vidění jsou tady: http://nahraj.to/g/7fN

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  17. Comment by squire — 25.3.2013 @ 16.28

    yerry: Jakákoliv statistika je nanic v tak malém počtu hodnotitelů… dvacet, a to nemá snad žádná, je pořád málo. Pak ti stačí jedna úletová hodnota a celý výsledek je zkreslený. A protože jsme seskládaní tak hezky hustě za sebou, propad nebo postup i o jedno procento na Legii ti udělá několik míst tady… 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  18. Comment by arwenu — 25.3.2013 @ 17.02

    Yerry, promiň, ale to je naprostá pitomost!
    1. Každé číslo si koupí jiný počet čtenářů.
    2. Procento lidí, kteří vědí o existenci Legie a jsou ochotni hodnotit, není zjevně příliš velké.
    3. Dámy v květinách visely někde na síti delší dobu, takže je mohli hodnotit lidé, kteří časopis nekoupili. Někteří autoři mají množství betačtenářů => stejný důsledek.
    4. Kdo tvrdí, že hodnotit se mohou jen povídky, které člověk dočte? O tom se na Legii taky diskutovalo.
    5. Kdo ti zaručí, že všechny přečtené povídky člověk na Legii opravdu ohodnotí? Mně třeba chybí ohodnotit určitě víc než sto povídek z ročníků Ikarií, které jsem četla, ale nehodotila, protože jsem o Legii ještě nevěděla.
    6. Z posledního roku mám spoustu povídek ještě nepřečtených, kvůli tomu by měly přijít o hlas?
    7. Určování koeficientu není zas tak jednoduchá věc. Některá čísla jsou prostě super celá, některá jsou slabší, mnoho je průměrných (abychom dostáli definici průměru). To bys musel vzít statistiku mnoha posledních ročníků a zjistit, kolik lidí a kdy je hodnotilo. Návíc souhlasím se squire, u tak malého počtu hodnocení jsi fakt bez šance.
    Tento systém zjevně není dokonalý, ale nějakou výpovědní hodnotu má a většina zdejších lidí chápe, jakou.
     
    Pozn. pod čarou: Co třeba chudák squire, která hodnotí (téměř) všechny povídky, ale svoji ne. Přišla by o hlas.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 1 Thumb down 0

  19. Comment by hseiner — 25.3.2013 @ 17.42

    A nechcete se radši bavit o těch povídkách a domácí tvorbě, jak vyzývá článek? Já vím, nechcete :(.
    Tak alespoň já napíšu, že bych za sebe výše viděl sympatický horůrek Jen prach. 
    A dovětek pro standu.e: ano, i těm, kteří tvrdí, že originalita není na Legii výhodou, lze doporučit četbu prvních tří míst (nebo alespoň to druhé a třetí, ať se zbytečně nechvástám).

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  20. Comment by yerry — 25.3.2013 @ 18.01

    arvenu, ak štatistický úrad vychádza v rámci svojich prieskumov z údajov vzorky niekoľkých tisíc respondentov a modeluje pomocou teórie pravdepodobnosti náhodnosť a neurčitosť empirických dát pre niekoľko miliónovú spoločnosť. Plánuje, sumarizuje, analyzuje nepresné pozorovania a hľadá najlepšie informácie z dostupných dát, tvorí štatistiku Vzorka respondentov ale by mala byť reprezentatívna.
    Slabinou v našom prípade nie je počet. Porovnaj počet výtlačkov s počtom zúčastnených hodnotiacich. Určitá vzorka tu tude je. Otázkou zostáva, či tá vzorka je dosť reprezentatívna. Teda či zastupuje väčšinu konzumentov a ich špecifických potrieb. To asi nie.
    O tom ostatnom je škoda diskutovať, keďže článok nesie názov: Žebříček domácích prací dle Legie!
    Ja už radšej končím, rôznych flamewar a žabomyších vojen som si užil v mladosti. Ber to, ako môj názor pod článkom, nič viac. Nechcem nikoho strhávať z vrchola rebríčka, len mi blikla žiarovka. Neboj, už je zasa tma :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  21. Comment by standa.e — 25.3.2013 @ 18.16

    hseiner: Nepřesně cituješ, hochu ;-) (Ale naštěstí jsi nedodal „a teď do mě!“ ;-) Tvrdil jsem, že porota může mít jiná (osobnější) kritéria, proč nakonec zvítězí někdo, kdo je legionářsky až dvacátý první (pojem „originalita“ byl jen příklad – navíc pod ním můžeme každý vnímat něco jiného).
    Je ovšem také fakt, že počet hlasů považuji stále za nedostatečný (i když malinko vzrůstající, cca o 7 až 5 hlasů).
    Také je fakt, že při těchto počtech má stále vliv i taková drobnost, jako zda se squire pohodne či nepohodne s měšťany.
    Také by bylo zajímavé očistit hodnocení Legie od hodnocených autorů – legionářů (byť neříkám, že hodnotí sebe sama) – bylo by to spíš zajímavé z hlediska srovnání té sociální skupiny nás autorů, co se schází a debatuje zde – a těch (lépe či hůře) hodnocených autorů, o nichž jde řeč.
    Ale nakonec – jestli někdo fakt věří, že skrze hvězdičky a statistiku podchytí velikost a kvalitu (či malost a nekvalitu) díla – dopřejme mu to. Sice nechápu, kde se v lidech bere stále ta potřeba šuplíkovat a hodnotit často nesouměřitelné skrz jeden symbol či kliknutí, ale – proč si to neužít, ne? ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. Comment by idle — 25.3.2013 @ 18.22

    Stando, já bych řekla, že se celý život snažíme srovnávat nesouměřitelné věci. A když se na ně podíváme jednou podle takového zjednodušujícího měřítka a jindy podle makového, nakonec si nějaký názor poskládáme. Tohle je holt jedno z nich. Buďme rádi, že se tu o tom dá diskutovat, takže si jednak uvědomíme, jak je to jednostranné, a druhak si tu můžeme vyměnit doplňující informace. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  23. Comment by standa.e — 25.3.2013 @ 18.30

    to Idle: Opravdu? Mě už to asi nějak opustilo. Svým způsobem je půvabné podávat doplňující informace k hodnocení tam, kde by možná stačilo říct je namísto toho hodnocení. Jenže – to už se blbě sčítá. ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  24. Comment by arwenu — 25.3.2013 @ 18.35

    Yerry :) Upřímně se omlouvám, jestli jsem se tě jakkoli dotkla, to bych nerada. Všechno dobrý, chlape.
    Žabomyší války nemám ráda, ale toto bych stále považovala za diskuzi. Omlouvám se, občas se vyjadřuju jako dlaždič(ka), už asi jiná nebudu. Přednesl jsi svůj názor, já jsem přednesla svůj názor, proč si myslím, že tvůj návrh není optimální.
    Všichni tušíme, že optimální řešení tady asi neexistuje. O tom, že bys někoho chtěl strhávat z vrcholu žebříčku, tu snad nepadlo ani slovo. Nijak mi to z tvých postů nevyznívá. Diskutujeme o „metodě“. A já si tvého názoru vážím. Kdykoli může kdokoli přijít s něčím převratným.
    Co se týká vzorku hodnocení, nepovažovala bych ho v žádném případě za reprezentativní vzorek. Statistické zpracování dat má požadavek na „náhodnost výběru dat“. Sice existuje nenulová ale hodně malá pravděpodobnost, že když se náhodně vyberou hodnotící pro každou povídku, bude v každém (nebo každém druhém) náhodném výběru jedna idle, jedna squire, jedna arwenu, jedna brb, jedna julianne, jedna ranad a jeden keb (Kebe, jak se cítiš mezi tolika ženskými?). Daleko větší šance je, že se hodnotící budou více obměňovat, čehož na Legii nedosáhneme. Nevím, jak to staťák má ošefováno, ale asi by to bylo zajímavé vědět.
    A teď jdu vyrábět písemku ze statistiky. Bůh chraň studenty :)
    A k povídkám. Neuhranula mne tolik akčňárna Když v ráji sršelo, výš bych posunula Ztracen ve ztraceném městě, ale vím, že s tím tady nepochodím :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  25. Comment by yerry — 25.3.2013 @ 19.01

    arvenu, ale nie, nedotkla. Niekedy mám také mužské dni, keď musím reagovať na všetko zabudnúc, že tieto štatistické hodnoty sa nezhodujú s žiadnym existujúcim jednotlivým súcnom. A nech sa písomka študentom vydarí ;)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  26. Comment by idle — 25.3.2013 @ 19.02

    Stando, to „Opravdu?“ je na co? Na to poměřování věcí? To je podvědomé při každém rozhodování, ne? Tak nějak jsem to myslela.

    A ano, slovní informace jsou cennější, ale hůř se zpracovávají a vyhodnocují. My, co tady diskutujeme, o ně asi stojíme, někdo jiný se třeba podívá na první tři a poslední tři místa a stejně to hnedka zapomene. 

    Už se v tom asi vrtáme moc. :) 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  27. Comment by Ronkar — 25.3.2013 @ 19.11

    To hseiner: Tak díkec! Jsem rád, že se horůrek líbil :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  28. Comment by Ronkar — 25.3.2013 @ 19.11

    Wou… sem vám tu omylem udělal nějaký nepořádák… pardón.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  29. Comment by idle — 25.3.2013 @ 19.17

    Už uklizeno. :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. Comment by Ronkar — 25.3.2013 @ 19.27

    To idle: děkuju :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  31. Comment by squire — 25.3.2013 @ 20.00

    Jak jste mě tu párkrát zmínili, že hodnotím (skoro) všechno, tak si začínám nabírat na pěknou ztrátu.  SEND mě o poslední čísla předplatného prostě a jednoduše ošidil a za celý březen jsem si ještě nedokázala dojít do trafiky pro březnové číslo, asi taky z trucu, nechce se mi ho kupovat, když jsem ho už jednou platila. Duben spadá do téže kategorie a na začátku května se nám narodí třetí potomek a to už nějakou XB-1 asi pár týdnů až měsíců vůbec nebudu řešit:) 

    Jinak standa.e měl dobrý postřeh, díky, náčelníku, že ses mě zastal:-D 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  32. Comment by hseiner — 25.3.2013 @ 20.10

    standa.e: však to já jen tak, ze srandy. Shodneme se asi na tom, že porota bere posuzování zodpovědněji a má navíc povídky najednou nahromadě. A taky že její rozhodnutí má mnohem větší váhu, než tady toto. A taky stoprocentne souhlasím, že kvantifikace kvalit literatury hvězdičkami je ošemetná.
    Ale stejně: nechtěl bys sem napsat, které povídky se ti líbily (nebo které ne)?  Jen tak, z hecu…

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  33. Comment by Jana Dvořáčková — 25.3.2013 @ 21.02

    Doufám, že mě seznam neovlivní při chuti do čtení povídek, které jsem ještě nestihla.

    Také mě drobet mate fakt, že se v časopise může objevit povídka, která kdysi visela někde na netu.
    Tedy jasně, pokud nebyla soutěžní, byla nabídnuta a z netu stažena, to bych ještě pochopila.
    V opačném případě budu asi poctivý hňup.

    Jak tu bylo zmíněno, na legii moc lidí nehodnotí, přesto čte. Je to i můj případ. Asi je to tím, že když dočtu povídku, určitě hned nespěchám k počítači, abych ji za čerstva ohodnotila. Je to trochu nefér, protože jde pouze o důkaz lenosti.
    Možná elektronická verze časopisu, ke které se ale nedostanu, protože mě z dlouhého čtení z monitoru bolí oko, bude mít i lepší dopad na hodnocení na legii. Na lenost bude menší výmluva :), i když tvor dvounohý si vždycky nějakou najde.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  34. Comment by standa.e — 25.3.2013 @ 21.49

    to Jana: Není to nefér. Když někdo spustí nějakou službu založenou na aktivní práci potenciálních uživatelů, není nefér, když tito „nepracují“ jak si autor služby původně přál. To by už tady mohl Martin třeba hudrat, že je nefér, když standa.e tlachá na diskusi a nepíše články či povídky pro XB-1 ;-)

    hseiner: Nemám všechny přečtené – a i kdybych měl, nemám v úmyslu veřejně hodnotit kolegy.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  35. Comment by squire — 25.3.2013 @ 21.55

    To Jana: Pokud jde o Dámy v květinách (opravte mě někdo, pokud ne), tak ty byly soutěžní v tom smyslu, že prošly Daidalem (druhé místo v roce, kdy vyhrály Poslední dny ištery). Nemá smysl mluvit o poctivém hňupství, protože pokud je v pravidlech soutěže nastaveno, že lze zaslat i povídku již elektronicky publikovanou, či ozkoušenou v jiné soutěži, tak je splnění těchto pravidel rozhodně není možné nazvat nepoctivým jednáním. Ostatně, třeba Poslední dny ištery zas prošly workshopem Mistři písmen, takže s nimi autorka měla „výpomoc“ – a prospělo jí to, výsledkem je dobrá povídka. 

     

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  36. Comment by KeB — 26.3.2013 @ 16.20

    Tak za prvé, když se v časopise nevyskytují Kulhánkovské řezničiny nemůžou je lidi hodnotit. Redakce tím zcela opomíjí úspěšný trend. Je to dobře?
    Povídky co si vzpomenu podle názvu o čem byly, tak Montevideo, Kelblova Invaze (i přes logickou díru se mi tolíbilo), Lehká jízda mi tak špatná nepřišla, Jen prach byl v pohodě, Františka a Dana Rusková tradičně super, sestavu uzavírají Mlsounoviny a Petrákoviny jež jsou povětšinou průměrné, ale rozhodně ne špatné :)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  37. Comment by Jana Dvořáčková — 27.3.2013 @ 18.36

    to standa: nevím, na co mi odpovídáš. Přečti znovu oba odstavce, každý je o něčem jiném. Vyjadřuješ se mi tedy k mému vlastnímu postoji k hodnocení povídek na Legii. A já opět klidně uznám, že jsem v tomhle směru lenoch. Možná kdybych četla z pc a rovnou na Legii hodila názor, ale protože odebírám časopis v papírové podobě, jsem po dočtení povídky prostě a jednoduše líná povídku hodnotit (třeba proto, že čtu i tam, kde momentálně nemám počítač).

    Ohledně soutěžních povídek jsem prostě vždy měla dojem, že nesmí být nikde publikované. A to bylo celé, celičké :).

    squire: O ws jsem neřekla ani fň, také mi jím prošla povídka poté publikovaná.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  38. Comment by standa.e — 28.3.2013 @ 11.15

    to Jana: Dostalas mě. Někdy by mě zajímalo, co jsi dokázala vymyslet že myslím že si myslíš… ;-)
    Vysvětluješ, proč hodnotíš tak málo a dodáváš (cituji): „. Je to trochu nefér, protože jde pouze o důkaz lenosti.“ A já na to zareagoval konstatováním, že na podobném konání nic „nefér“ není. A je nesmysl, abys to takhle vnímala.
    Tvá lenost je ve věci FÉROVOSTI vůči poskytovatelům Legie či jejím ostatním uživatelům zcela irelevantní.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  39. Comment by Jana Dvořáčková — 1.4.2013 @ 10.36

    to standa: snad vůči autorům, ne?
    Stejně jako tvůrci stránek XB1 jsou určitě štěstím bez sebe, že si tu takhle hezky povídáme, spíš asi názory čtenářů budou zajímat autory přečtených prací.
    Ale to máš fuk, jsme asi každý z jiného konce vesmíru. Měj se.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  40. Comment by standa.e — 1.4.2013 @ 12.23

    to Jana: No, upřímně, ani ti autoři si nemohou na uživatelích nárokovat hrdinský akt přidělení hvězdiček. Vážně si neumím představit, že bych za tebou šel a řekl: „Jano, nedalas mi hodnocení a jiným ano, to od tebe FAKT NENÍ FÉR! Jsi líná, líná líná! Styď se! Ošklivá Jana!“ ;-) Upřímně, mně přijde na hraně férovosti spíš moment, kdy autor hodnotí veřejně své kolegy. Ne, že bych neměl období, kdy jsem si k tomu přišel povolaný. Ale to bývávalo. Máš recht, holt to má každý seštelovaný jinak.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  41. Comment by squire — 1.4.2013 @ 17.52

    to standa.e: To zas mně třeba vůbec nepřijde otázka férovosti nebo neférovosti, říct, co si o čem myslím – ta hodnocení nejsou bernou mincí pro nikoho, autorům se podle nich nepřidělují honoráře, nevydávají povolenky na psaní – prostě autora to nijak nepoškodí, ani mu to nepomůže, na to, že mu nikdo nebude drbat ego, by snad už měl být zvyklý. Kdybych byla renomovaný kritik v impaktovaném periodiku, a skutečně svým odsudkem ovlivnila prodejnost onoho díla, tak by to na hraně férovosti bylo, kdybych byla zároveň autor – jenže nejsem:) 

    K tomu, abys řekl svůj soukromý názor, nemusíš mít povolání – z toho jsme snad už za těch pár dekád vyrostli, ne? 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  42. Comment by standa.e — 1.4.2013 @ 18.57

    to squire: Myslím, že vědomě přepaluješ své argumenty do absurdních rozměrů (povolenky na psaní, výše honorářů, odkaz na… komunisty? Tos myslela těmi dekádami?). Je to tak trochu diskusní „zálud“, nemyslíš?

    Ať si čtenáři hodnotí a hvězdičkují do alejujá, když už tu potřebu cítí. Nemusí být hned kvůli tomu kritik. Ale ty už nejsi pouze čtenář – jsi i kolega a zároveň JSI konkurent. Tohle si ale musí přebrat v sobě každý sám a po svém.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  43. Comment by squire — 1.4.2013 @ 20.27

    to standa.e: Nemyslím, že bych přepalovala – vypočítala jsem jen objektivní důvody, proč by se někdo mohl cítit hodnocením poškozen, a protože ty v realitě nenastávají, tak nevím, co řešíš:) 

    Možná jsi to vystihl v poslední větě – necítím se být něčí konkurent. Místa k publikování je v naší republice dost – v zahraniční sekci časopisu si dovedu představit situaci editora, který musí něčí povídku vyhodit, aby mohl publikovat jinou – i když ta první se mu líbí, ale ta druhá vyhrála Hugo. Ale tady u nás je spíš problém sehnat dost aspoň trochu kvalitních povídek a je už jedno od koho, takže je jen na autorovi, jak editora zaujme – nezapomínej, že povídka PRVNĚ vyjde tiskem a až pak je na Legii. 

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  44. Comment by standa.e — 1.4.2013 @ 21.32

    to squire: Opakuji – jestli se TY, jako Božena Čechalová cítíš oprávněná kritizovat veřejně práce svých kolegů, pak to dělej. Já, jako Standa Ertl, ml. se k tomu být oprávněný necítím. Tečka.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  45. Comment by Jana Dvořáčková — 3.4.2013 @ 17.52

    stando, člověče, a to jsi zapomněl na to, že s tou (ne)férovostí jsem to ještě navíc myslela a NAPSALA  tak, že nečtu a nehodnotím práce na netu, protože na to jakože fakt blbě vidím. A tak čtu papír. No a když dočtu papír, nechce se mi hned sednout k legii a zpívat chvalozpěvy, nebo se rozčilovat (a teď momentálně fakt dost dobře nechápu, proč to tu omílám už asi tak potřetí), nehledě na to, že je opravdu každého věc, jestli a jak dá autorovi vědět, co si o jeho tvorbě myslí.

    Můj příspěvek vycházel v mé vlastní osobní zkušenosti, ne z nějakých celoplošných potřeb autorů požadovat komentáře, sakra (bylo tam jiné slovo, to ale děvče moc nepoužívá).
    O povinosti tam nebylo ani fň.

    Ale co já se čertím, nemá to smysl. Chleba levnější nebude a povídky se samy nenapíšou.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  46. Comment by standa.e — 4.4.2013 @ 9.17

    to Jana: Taky tomu nerozumím, proč to stále řešíš ;-) Prostě jsem tě chtěl jen uklidnit, že nemusíš mít špatné svědomí, protože není nefér nehodnotit na legii ani vůči autorům ani vůči provozovatelům. ;-) A je jedno jestli kvůli lenosti či jiným důvodům. Prostě to nefér NENÍ (tedy nepoctivé, neslušné, nespravedlivé…) Já kopal ZA TEBE! ;-)

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  47. Comment by Jana Dvořáčková — 6.4.2013 @ 10.48

    Toho jsem si nevšimla.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  48. Comment by standa.e — 6.4.2013 @ 16.21

    Jasně. Člověk ti říká: „Nedělej si těžkou hlavu s tím, že si zbytečně připadáš jako nefér konající človíček, neděláš nic špatného!“ a ty mu za to ještě div nevynadáš. Ale to už je jedno – boj každého z nás. Příště si už dám samozřejmě pozor.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  49. Comment by Jana Dvořáčková — 13.4.2013 @ 12.03

    Nic takového jsi nepsal, protože jsi můj první komentář vůbec nepochopil.
    A furt jakože nechápeš mě v tom smyslu, že mi vadí, že nemůžu dělat spoustu věcí tak, jak bych chtěla. Smiřovat se s tím, když mi někdo řekne opak, je krokem zpět.
    Mít tenhle přístup naši předkové, tak furt dřepíme holým zadkem někde před jeskyní.
    Možná Tobě ten způsob vyhovuje, mně ne.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

  50. Comment by Martin Sust — 13.4.2013 @ 13.32

    S veškerou úctou, myslím že už toho nedorozumění bylo dost a snad mi odpustíte, když tímto celou diskusi uzavřu. Pokud si chcete ještě některé věci vyjasnit, zvolte k tomu soukromou poštu.

    Líbí/nelíbí: Thumb up 0 Thumb down 0

Posílat komentáře pomocí RSS.

Komentáře nejde momentálně vkládat.